Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

var får jag tag på ett Smart Media minneskort?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej,
skulle behöva ha tag på ett smart media minneskort i antingen 32, 64 el 128 megabyte....
....men märker att sedan jag senast höll på med såna, för fem sex år sen, så har de gått under jorden fullständigt. Är väl inte så konstigt iofs, men det finns en massa andra inte-så-vanliga-lagringsmedier typ 3.5" floppies som verkar betydligt lättare och billigare att hitta.

Har smart media korten gått och blivit en s.k. het potatis?

Det måste väl finnas en hel del utrustning kvar i bruk där de behövs? Har kollat på kjell & co, classe, wesellcd.com, tradera, blocket.

tips eller skamliga förslag emottages gärna

mvh

ps. liksom what the fuck är det frågan om, är den här killen på riktigt?
http://www.blocket.se/vastmanland/Flash_memoy_card__Smart_media_card_21429770.htm?ca=11&w=3 annonsen är ju ny...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-22 14:10

Prova Ebay och Amazon.com

...kan vara värt att kolla med din lokala foto/kamera affär också....hittade ett 128 till min SPD-s (roland) väldigt billigt (iofs Compact flash)....

Mvh

Antar att det ska vara till grovsampler eller dylikt?

Skaffade en adapter billigt på ebay så jag kan köra xd-kort i SmartMedia-läsaren, funkar perfa och korten kastar folk efter en

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-23 10:11

Ja, det bästa vore att skaffa en adapter då Smart Media-korten har en tendens att gå sönder bara man tittar på dem.

Tack för tipsen! Det var till en liten miniportastudio som jag dock aldrig köpte. Men SMkorten har förvånansvärt högt pris idag alltså.

1
Bevaka tråden