Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blu-ray på Mac, erfarenheter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som bekant har ju OS X inte något officiellt stöd för Blu-ray. Det finns dock lösningar.. Har kikat lite på denna: AMEX | Portable Blu-ray Super Multi Drive for New MacBook

I kombination med Toast 10 Titanium's Blu-ray-plugin så ska det fungera att spela upp Blu-ray på Macen.

Någon som provat?

Är inte det bara för egna filmer och inte Hollywoods?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-12 20:40

Jag tror inte man ens kan spela upp filmerna på Mac utan skapa och max få disken att komma upp på skrivbordet. Dvs, Toast är ingen spelare.

Ursprungligen av acke:

Dvs, Toast är ingen spelare.

Har för mig att Toast 10 har en videospelare för Blu-ray material. Men det är nog som ni säger, endast för eget material.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-13 01:22
Ursprungligen av Scratchen:

Har för mig att Toast 10 har en videospelare för Blu-ray material. Men det är nog som ni säger, endast för eget material.

Ok, står inget på hemsidan om det vad jag kan hitta. Men det kanske den inte nämns? Någon som vet helt säkert?

Men om man startar Win XP eller Vista via Parallels, och spelar Blu-ray via t.ex VLC, då borde det ju fungera?

Hur som helst, skulle det funka att via Parallels spela upp en kommersiell BD i t.ex Vista med PowerDVD 9 (som spelar både BD och DVD)?
http://www.cyberlink.com/products/powerdvd/overview_en_US.html

Klarar VLC 1.0 för Mac OS X spela upp köpta Blu-Ray filmer?

Jag tyckte det stod något om det i MacWorld när VLC 1.0 beta testades, att VLC har experimentellt stöd för Blu-Ray. Någon som testat detta?

Jag har ej Blu-Ray, så jag kan ej testa, men funderar på att köpa en om VLC eller liknande program klarar av att spela upp köpta Blu-Ray filmer.

Senast redigerat 2009-07-13 10:42
1
Bevaka tråden