Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att använda H/K Soundsticks 1(USB) under Windows Vista?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

jag har ett par Soundsticks 1or stående som inte längre används - tänkte ta och koppla in dom till Windows Vista maskinen, men när jag gör detta så dyker dom bara upp som okända USB enheter. H/K har inga tips om hur man kan få dom att fungera under Windows, och dom enda referenser jag kan hitta till att folk har fått dom att fungera under Windows är att dom kör XP och att dom, för att parafrasa till det, bara har pluggat in dom och dom har fungerat.

Nu vet jag att dom förvisso inte är menad att köras med Windows - men det skadar inte heller att fråga.

Någon som har några trevliga idéer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-13 10:01

Det är inte så att det går att köra dem i "Kompatiblitetsläge" (stavning) precis som spel och liknande? Om de går att köra i XP så "kör dom i XP" ?

Hur skulle det gå till? Så vitt jag vet; Kompatibilitetsläget är till för applikationer, detta är snarare ett drivrutins problem? Dom dyker upp under USB enheter som okända enheter, dvs att Windows Vista inte har några drivisar att lägga dom under.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-13 12:37

Som sagt, jag är inte säker. Jag gav bara ett förslag. Men du verkar ju införstådd så varför tankar du inte "drivisar" till din sticka? Be om XP drivers från någon som har och pröva om de funkar till Vista också?

Jag kan testa det där med XP drivisarna - det kanske faktiskt funkar (och jag hade inte tänkt på det heller!) iom att Vista ska kunna köra med XP drivisar när det inte finns Vista Native drivisar. Inte dumt tänkt.

Ska testa det imorgon, och återkommer därefter.

1
Bevaka tråden