Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor vs Tre vs Telia

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-07-30 10:46

Hej!

Jag har suttit och jämfört priserna mellan Tre, Telia och Telenor och tänkte dela med mig av resultatet här. Har bifogat tabellen här under. Hoppas det kan hjälpa någon!

Sammanfattning

Telia
Telia har låga/inga startavgifter och en medelhög månadsavgift. Efter 24 månader blir detta alternativet billigast men då får du inte ringa för månadsbeloppet. Detta är bra för dig som inte ringer/sms:ar speciellt mycket.

Telenor
Hos telenor kan man välja om man vill hosta upp med några extra tusingar direkt eller ha en högre månadsavgift. Totalpriset blir det samma vilket alternativ man än väljer så detta passar både er som vill ha lite koll på era fasta utgifter och för er som inte vill lägga ut en massa pengar direkt. Man får även ringa för 299kr i månaden så om man inte ringer som en galning så borde man kunna hålla sig till den månadsavgiften som står.

Tre
Tre har abonnemang som liknar Telenors men lägre startavgift och lite högre månadsavgift. Tre ger dig en hundring mer att ringa för men har dock högst minutpris så det kan nog löna sig med Telenirs alternativ ändå.

Obs, jag är inte helt säker på att Telia ger 0kr att ringa för i sina abbonemang. Läste detta på en blogg men har inte hittat det på Telias hemsida, någon får gärna bekräfta detta!

Om ni hittar felaktigheter elle annan info som kan bidra så kommentera gärna!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-30 13:55

Alltså HUR många abonnemangs trådar skall det finnas egentligen? Tror mig minnas att någon redan gjort ett excel blad med priser för alla operatörer.

Varför inte Halebop?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-30 15:16

Vi har FÖR många operatörstrådar.

* låser *

1
Bevaka tråden