Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av DeeJam:

Nu känns väl Halebop som mindre syndare än andra operatörer eftersom dom inte har lovat något i förtid. Dom har tom skrivit ut att leveranstiden är 4 veckor pga stor efterfrågan. Jag hade själv räknat med ett par veckors leveranstid eftersom det har varit brist på 3GS i hela världen. Gör väntan lite lättare, men inte lätt...

Jo, trots allt så är det Apple som inte klarar av att rampa upp produktionen i tillräcklig takt och det skulle inte förvåna mig om totalantalet 3GS:er till Sverige var samma som antalet 3G vid lansereringen i fjol men... nu fördelas samma mängd telefoner på 3-4 olika försäljare. Det beror på hur vi vill räkna Halebop/Telia men vi har Telia/Halebop, 3, Telenor

Och då är det klart att många bli besvikna.

kanske är det så. Nu står det 4 veckor när jag beställde stod det dock 2 veckor det är det
jag blir lite upprörd på dom kunde skrivit 4 veckor redan från början.

Ursprungligen av DeeJam:

Nu känns väl Halebop som mindre syndare än andra operatörer eftersom dom inte har lovat något i förtid. Dom har tom skrivit ut att leveranstiden är 4 veckor pga stor efterfrågan. Jag hade själv räknat med ett par veckors leveranstid eftersom det har varit brist på 3GS i hela världen. Gör väntan lite lättare, men inte lätt...

Ursprungligen av robert76:

kanske är det så. Nu står det 4 veckor när jag beställde stod det dock 2 veckor det är det
jag blir lite upprörd på dom kunde skrivit 4 veckor redan från början.

Som sagt... problemet de har är nog att informationen varierar och det är därför som det ändrar på sig.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-04 11:02

Men är de 4 veckor för dom som beställer nu eller är de 4 veckor tills de får första leveransen iphones till halebop? Enligt kundtjänst skulle de få första leveransen den 7:e augusti vilket är på fredag!

Ursprungligen av ibanez:

Men är de 4 veckor för dom som beställer nu eller är de 4 veckor tills de får första leveransen iphones till halebop? Enligt kundtjänst skulle de få första leveransen den 7:e augusti vilket är på fredag!

Det gjorde det för mig också. Kontaktade kundtjänst och fick (standardsvaret?) ca 4 veckor pga hög efterfrågan.

Dom kan inte ha haft många telefoner, om ens några alls. Har någon som har beställt från Halebop fått leveransbekräftelse? Isf när gjordes beställningen (tid)? Någon som vet när 3GS var tillgänglig i butiken? Någon gång mellan 9 och 10 måste det vara, antagligen närmare 10 än 9.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-04 14:32

Precis före 10 tror jag de var! Och de hade inga telefoner alls då de ej fått någon leverans än, dem tog telia hand om
men frågan är om de är 7.e aug som gäller eller om de är försenat.

Ursprungligen av DeeJam:

Det gjorde det för mig också. Kontaktade kundtjänst och fick (standardsvaret?) ca 4 veckor pga hög efterfrågan.

Dom kan inte ha haft många telefoner, om ens några alls. Har någon som har beställt från Halebop fått leveransbekräftelse? Isf när gjordes beställningen (tid)? Någon som vet när 3GS var tillgänglig i butiken? Någon gång mellan 9 och 10 måste det vara, antagligen närmare 10 än 9.

Ursprungligen av ibanez:

Precis före 10 tror jag de var! Och de hade inga telefoner alls då de ej fått någon leverans än, dem tog telia hand om
men frågan är om de är 7.e aug som gäller eller om de är försenat.

vad jag förstår så kommer en leverans med 16 GB 3GS nästa vecka - Leverans till Sverige den 7:e

32GB 3GS leverans till sverige den 17:e men det verkar inte som alla som beställt 32GB kommer få sin utan det blir turordning ..

däremot så är leveransen av 16GB i nuläget tydligen större en antal beställningar så alla som beställt 16GB skall få sin såvida inte situationen förändras ..

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-04 15:03

Låter hoppfullt. Men förstår inte varför inte de kunde skicka iväg dom förrän den 12:e som var datumet för leverans med ELS enligt kundtjänst.

Ursprungligen av gotfredsen:

vad jag förstår så kommer en leverans med 16 GB 3GS nästa vecka - Leverans till Sverige den 7:e

32GB 3GS leverans till sverige den 17:e men det verkar inte som alla som beställt 32GB kommer få sin utan det blir turordning ..

däremot så är leveransen av 16GB i nuläget tydligen större en antal beställningar så alla som beställt 16GB skall få sin såvida inte situationen förändras ..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-04 13:30

Fick min telefon idag.. dock är jag inte hemma förrän imorrn, *otålig nu* beställde i onsdags från telenor

Beställde på tre.se:

Modell: 16Gb Svart
Från: Tre
När: 1/8

Pris 5.995 :-

Ringde tre idag och fick riktig bra service ... Orden kommer vara bevakad och dom skickar mig ett kolli nummer till min mobil någon gång under nästa vecka ..

hade jag beställt en 32GB så hade jag fått vänta längre sa dom ....

riktig bra service ..

Beställde från Telenor den 29:e (på eftermiddagen), fick besked om att abonnemangen hade förlängts igår och telefonen skickades även igår (enligt webbutikens kundtjänst, 08-410 160 10). Ingen avi från Schenker idag, men den borde ju komma imorgon, tycker jag.

Förlängde ett gammalt abonnemang. Beställde en svart 16 GB.

Modell: 16Gb Svart
Från: Halebop
När: 4/8

Kan den komma den 17 eftersom det kommer ett skepp med iphones. Även fast det står 4 veckor.
Man lever på hoppet..

Jag behöver då inte oroa mig om huruvida halebop har varit oseriösa och sålt iphones som inte fanns i lager osv, för halebop har annulerat min order då de inte kunde portera över mitt nummer. Så istället för att ringa/mejla och be mig fixa det / ta ett nytt nummer så annulerade de ordern (vilket ledde till att jag tappade min köplats också, givetvis).

Några pengar har jag inte heller fått tillbaka, och inte går att det att ringa dit. Fick en adress dit jag skulle skicka signaturer och skit för att fixa en ny order, så om någon har lust att skicka ett par kilo mjältbrand är det inte mig emot..:

Halebop
Kupolen 107
781 70 BORLÄNGE

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-04 22:04
Ursprungligen av filleokus:

Jag behöver då inte oroa mig om huruvida halebop har varit oseriösa och sålt iphones som inte fanns i lager osv, för halebop har annulerat min order då de inte kunde portera över mitt nummer. Så istället för att ringa/mejla och be mig fixa det / ta ett nytt nummer så annulerade de ordern (vilket ledde till att jag tappade min köplats också, givetvis).
Några pengar har jag inte heller fått tillbaka, och inte går att det att ringa dit. Fick en adress dit jag skulle skicka signaturer och skit för att fixa en ny order, så om någon har lust att skicka ett par kilo mjältbrand är det inte mig emot..:

Hände exakt samma sak för mig. Man blir så frustrerad att man inte vet vad man ska ta sig till. Och att ringa dom är ju inget fungerande alternativ öht. Näe halebop kan fara å flyga.

wtf vad hade du för nummer som inte gick att portera ? blir ju lite smått oroad. har dock inte fått någon sådan info än så länge i varje fall

Ursprungligen av robert76:

wtf vad hade du för nummer som inte gick att portera ? blir ju lite smått oroad. har dock inte fått någon sådan info än så länge i varje fall

Dom hörde inte av sig till mig, det var när jag frågade om leveranstiden dom lyckades kläcka ur sig (efter 10 mejl fram och tillbaka) att det var anullerat..

Vad jag hade för mystiskt nummer? Ett halebop refilkort.

Dock var det inte registrerat på mig uppenbarligen, och när personnummret som stod på kortet inte stämde överrens med det som skulle äga halebop abbet så blev halebop misstänksamma och avbröt hela köpet.

Tydligen har det varit åtminstone en till kille som fick samma problem som jag snackade med på twitter (vet dock inte om det var samma orsak, men även hans order annulerades till följd av att numret inte kunde porteras).

Så kanske är värt att slänga i väg ett mejl och fråga om "statusen" på sin order, så inget mystiskt har hänt.

ja ska göra det imorgon man vet aldrig med halbop.

Hände samma sak för mig. Då Mitt kontantkort står på min far. Märkte det då pengarna hade kommit tillbaka på mitt konto dagen efter jag beställt iphonen. Men fick inget mail. Ren tur att man märkte det samma dag.

Alltid tyckt halebop varit bra men blir mer och mer tveksam..

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-04 22:00

Har precis samma känsla, alltid varit supernöjd, men några grejer på kort tid som fått mig lite osäker, de får skärpa sig nu!

Ursprungligen av andreas891210:

Alltid tyckt halebop varit bra men blir mer och mer tveksam..

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-04 21:14

kolla om ert nummer å namn finns med på eniro.se, då är de garanterat registrerat å riktigt, är de inte med kan de bli problem..

mitt namn och nummer finns med på eniro det är ett telia kontantkort så det borde inte vara några problem Borde dessutom ha fått tillbaka mina pengar nu om det varit några problem. Det är väll bara vänta och se halbop kundtjänst verkar inte ha en aning i varje fall..


Ursprungligen av ibanez:

kolla om ert nummer å namn finns med på eniro.se, då är de garanterat registrerat å riktigt, är de inte med kan de bli problem..

  • Modell:32Gb, svart

  • Från:Telia

  • När:090724

Porterar från Tele2, vilket sätter käppar i hjulen. Har fått totalt 3 brev för underskrift som jag sänt tillbaka till Telia; det senaste (sista!) idag. Först var det för att godkänna porteringen; sen godkänna iphoneköpet och slutligen för att godkänna abonnemanget.

Porteringen kommer att gå igenom den 10/8 och jag sitter med mitt nya simkort från Telia framför mig. Ingen telefon dock, och kundtjänst kunde inte ge något svar på när jag skulle få en. Har kontaktat kundservice via epost, där jag frågade om tillgång och köer igen, fast med andra ord. Återkommer om jag får nått svar.

Uppdatering: Fått ett standardsvar från Telia, med en väntetid som "just nu bedöms till ca 3-4 veckor."

Uppdatering: Har aviet i handen, kan hämta ut telefonen efter 16. Det verkar som Telia hade min telefon undanlagd tills jag porterat över till dem.

Senast redigerat 2009-08-11 14:32

Numret porteras inte förrän ordern skickas.

vad menar du nu att jag kan få vänta ännu längre ? först ska ja vänta på min iphone i 4 veckor sedan ytterligare 1 vecka för porteringen ska gå igenom ?

Ursprungligen av CarbonSteel:

Numret porteras inte förrän ordern skickas.

Ursprungligen av robert76:

vad menar du nu att jag kan få vänta ännu längre ? först ska ja vänta på min iphone i 4 veckor sedan ytterligare 1 vecka för porteringen ska gå igenom ?

Inte för mig iallafall; jag kommer att porteras över från Tele2 till Telia den 10/8 (har redan det nya simkortet) oavsett om jag fått någon iphone eller inte. Jag har fått en massa papper att skriva på. Har du inte fått det så borde du väl ta och kontakta kundtjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-05 14:51

Är det någon som vet om och i så fall hur man kan se sin orderstatus om man beställt via Telia på webben månne? Jag gör mig inga illusioner om någon snabbleverans men vore ju iaf kul att veta hur det går

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-05 16:02

Kan berätta att jag hade massor med strul med att beställa min svarta 32GB via Telenors webbutik. Jag mejlade deras internetbutik och de lade in min order manuellt på fredag morgon den 31:e. Enligt ett mejl från kundtjänst på måndagen hade den skickats från lagret på fredagen så jag hämtade ut den igår.

Modell: 32Gb Vit
Från: Tre
När: 30/7

Ser ut som om att jag också får vänta 4veckor +.. Beställde min iPhone förra veckan och då sa de att jag borde ha den under den här veckan. Ringde de i tisdags för att höra igen hur det går och då var det helt plötsligt 12 dagars leverans tid så då borde den komma nästa vecka. Idag får jag reda på att det ska ta 4-5veckor innan nya leveransen är här =( orka vänta så länge

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-05 17:33

Vad vi lär av den här tråden är väl att alternativet övernatta utanför butiksdörren framstår som det bästa alternativet att få sin telefon snabbt.

Ok. På halebop svarade de på min fråga om när numret porteras, att det gör det när ordern skickas.

Bevaka tråden