Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3gs frågor: batteri, gps mfl...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på G och skaffa mig en iPhone 3GS och har ett antal frågor efter att ha läst om mycket problem på produkten.

* Läst att batteriet är dåligt. Sämre än 3G modellen. Är detta sant? Vad för faktiska batteri spec kan man förvänta sig, om man använder telefonen, ja i standby läge och skickar sms. Inte långa telefonsamtal. Har detta åtgärdas via uppdatering, eller kan det tänkas komma en uppdatering som löser problemet?

* En anledning att jag ska skaffa iPhone är just Gps funktionen. Tänk att ha den i bilen, för att inte åka vilse. Har läst på något forum att telefonen blir för varm, för att ha i gång den en längre tid OCH att telefonen drar för mycket ström, än vad en billaddare kan ge den. Exemplet var visst 70% med laddare i efter 1 timme, eller om det var 2 timmar. Stämmer detta?

* Kostar a-gps något att använda (datatrafik)? Är en hel del i utlandet (norden) och önskar inte få en överraskning till räkning. Enligt vad jag läst mig till så använder den mobilmaster för att triangulera positionen och satelliter. För att man ska slippa den långsamma tiden som kan ta för att telefonen ska få Fix mot satelliter.

* Är det enkelt att återställa telefonen, från jailbreakad till standard?

* Skulle ni rekommendera att vänta att inköpa en enhet tills batteri problemet är ur världen

Ojojojoj.. Har du verkligen sökt i forumet innan?

Det finns ju en tråd om batteri och 3gs redan tex...

Japp, läst en hel del. Men är så mycket att plöja igenom och tyckte det var bäst att skapa en ny tråd. Och dessutom så behandlar de 3g och inte 3gs. Iaf de jag kan finna.

Senast redigerat 2009-08-05 18:47
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-05 19:01

Alltså det finns en tråd som endast har hand om GPS här: http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/266234-navigon-mobilenavigator-europe-slaeppt-foer-iphone.html

En som pratar om batterier några poster under denna tråden: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/268050-dalig-batteritid-pa-3gs.html

* Är det enkelt att återställa telefonen, från jailbreakad till standard?

Ja vilket du också kan hitta bland mängder med trådar.

* Skulle ni rekommendera att vänta att inköpa en enhet tills batteri problemet är ur världen
Står också omd et i batterie tråden och i 3.1 sägs det att det skall åtgärdas.

Jag tycker du skall lära dig använda sök funktionen lite mer då det du frågat efter finns bland dom senast uppdaterade trådarna nästan. Sen kan du behandla 3G likadant så länge det itne handlar om 3GS specifika saker så som kameran och batteriet.

Gentlemän använder inte sökfunktionen.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-05 19:29
Ursprungligen av blodsugare:

Gentlemän använder inte sökfunktionen.

Du tycker så va? Men det tog inte mig mer än 3 minuter på sin höjd att hitta det du sökte så undrar lite varför du inte lyckades med det utan tog dig tid att skriva en tråd istället.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-05 19:34

Ställ en fråga per tråd och sök i forumet innan ni postar nya trådar.

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247262-uppmaning-laes-detta-innan-postar-i-forumet.html

* stänger *

1
Bevaka tråden