Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okey, vet ni vad?

JAG SKITER I DET HÄR NU ! 3Gs:en kan dra åt helvete. Ingen mobil är värd att vänta på såhär länge. Och ingen förjänar att få höra från operatörerna, "du har den om ett par dagar" för att bli " Du har den i mitten av nästa vecka" till "den kommer att komma om 4 veckor"..

Åt helvete med det här, ringer imorgon till Tre och ber dem köra upp min order där det gör ont.

Ha det gött alla!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-05 23:35
Ursprungligen av Specias:

Okey, vet ni vad?

Ingen mobil är värd att vänta på såhär länge. Och ingen förjänar att få höra från operatörerna, "du har den om ett par dagar" för att bli " Du har den i mitten av nästa vecka" till "den kommer att komma om 4 veckor"..

1. Jo, den är värd och vänta på. jag har väntat sedan januari på den
2. If you snooze - you loose. Ville man verkligen ha telefonen, så var det bara att bege sig till sin närmsta butik och ställa sig (i tid).

Däremot håller jag med om att man bör kunna ge ett leveransbesked, även om jag vet att det kan vara svårt med tillverkade produkter. Jag jobbar med det dagligen och vet vilken påverkan leveranssvårigheter får.

Ursprungligen av Jeppe_E:

1. Jo, den är värd och vänta på. jag har väntat sedan januari på den
2. If you snooze - you loose. Ville man verkligen ha telefonen, så var det bara att bege sig till sin närmsta butik och ställa sig (i tid).

Däremot håller jag med om att man bör kunna ge ett leveransbesked, även om jag vet att det kan vara svårt med tillverkade produkter. Jag jobbar med det dagligen och vet vilken påverkan leveranssvårigheter får.

Hehe, hade precis tänkt gå in och ta bort mitt inlägg, eller i varje fall ändra på det

Tre säljer den ju inte i butik av vad jag har förstått. Januari? Pfft, jag har väntat sedan 3G:n kom. Men pallar inte med att folk ljuger mig upp i ansiktet vad gäller leverans. Jag har fått höra av Tre att jag fått förtur vad gäller 32Gb och är en garanterad när de väl får in fler.

Men fyfan om de skulle säga "Nääh, din order försvann...igen, så nu måste du vänta på nästa leverans"

..Och SNÄLLA! sluta säg "you snooze you loose" Det är lika störande som Carolina af Uggas är som person. ^^

Jo, jag har all förståelse för att det kan dyka upp svårigheter etc. Och att det inte är stackars kundtänst fel. Och att de oftast får ta alla smällar. Men jag tycker ändock att jag har min fulla rätt att bli besviken att jag inte fått min, trots att jag var en av de första som gick med på förhandsbokningen, och en av de första som lade en order. (Kollade upp med kundtjänst hur bra jag låg till)

Suck...

Oh well, always look on the bright side of life

Ursprungligen av Jeppe_E:

2. If you snooze - you loose. Ville man verkligen ha telefonen, så var det bara att bege sig till sin närmsta butik och ställa sig (i tid).

Du bor i en storstad va? Inte alla har möjlighet att skippa jobbet för att åka till närmsta butik (i mitt fall en 3-butik som fått tilldelning av iPhone på releasedagen) speciellt som den butiken kanske finns 10-15 mil bort...

Ursprungligen av Jeppe_E:

Däremot håller jag med om att man bör kunna ge ett leveransbesked, även om jag vet att det kan vara svårt med tillverkade produkter. Jag jobbar med det dagligen och vet vilken påverkan leveranssvårigheter får.

Väntar fortfarande på det leveransbesked som Tre lovade skulle komma via sms "i början
av veckan"... Snart ringer jag och frågar vilken kompensation de är beredd att ge till trogna kunder vars förhandsbokningar "ramlat ur kön".

Det är en telefon jag vill ha, ett kommunikationsredskap - inte en religiös artefakt. Glider Apple/Tre:s leveransdatum in i september behåller jag hellre nuvarande mobil och väntar på Sony Ericssons kommande Android-lur...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-06 10:05
Ursprungligen av franzman:

Du bor i en storstad va?

Nja...nä det kan man väl inte säga... 5000 invånare Men jag har Helsingborg 3 mil bort.

Ursprungligen av franzman:

Väntar fortfarande på det leveransbesked som Tre lovade skulle komma via sms "i början
av veckan"... Snart ringer jag och frågar vilken kompensation de är beredd att ge till trogna kunder vars förhandsbokningar "ramlat ur kön".

Ja, det är riktigt dåligt skött, jag tror att de trodde att de skulle kunna kontrollera det, men så blev det förstås inte, för det blir det aldrig

Ursprungligen av franzman:

Det är en telefon jag vill ha, ett kommunikationsredskap - inte en religiös artefakt. Glider Apple/Tre:s leveransdatum in i september behåller jag hellre nuvarande mobil och väntar på Sony Ericssons kommande Android-lur...

Ja, ett väldigt bra sådant också. Jag har väntat på den sedan i Januari, då det började tisslas om den. Det är min första och den är väldigt OS X-ig så att säga, förutom att den inte klarar multitasking, vilket är dåligt. Men jag skulle aldrig välja en annan telefon om jag ställt in mig på en modell. Då blir det liksom: Ja, bra - men det är inte den jag ville ha.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Men jag skulle aldrig välja en annan telefon om jag ställt in mig på en modell. Då blir det liksom: Ja, bra - men det är inte den jag ville ha.

Som man brukar säga i mina klocksamlarkretsar... Välj den som ler mot dig, du blir inte nöjd annars. Om du köper något annat än det som du vill ha så slutar det ofta med att du ändå köper det som du vill ha...

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag har väntat på den sedan i Januari, då det började tisslas om den. Det är min första och den är väldigt OS X-ig så att säga, förutom att den inte klarar multitasking, vilket är dåligt. Men jag skulle aldrig välja en annan telefon om jag ställt in mig på en modell. Då blir det liksom: Ja, bra - men det är inte den jag ville ha.

Mitt problem är att 3GS:en (en uppdatering av 3G från 2008) släpptes i juni... vilket betyder att det troligen kommer en större uppdatering senast i juni nästa år. Får jag vänta ända till i höst innan jag har min förhandsbokade 3GS, så känns det som jag lika gärna kan vänta tills det kommer nåt bättre, till exempel nästa generations Android eller iPhone 4G - eller vad det nu är Jobs plockar upp ur fickan på Keynote sommaren 2010

3GS:en är inte perfekt för mitt användande, utan det jag ställde in mig på som det bästa just nu (dvs när den visades i juni). Jag saknar bland annat möjlighet till videosamtal och (precis som de flesta andra) multitasking.

Nu väntar ännu ett skoj samtal med Tre:s kundtjänst...

Ursprungligen av franzman:

3GS:en är inte perfekt för mitt användande, utan det jag ställde in mig på som det bästa just nu (dvs när den visades i juni). Jag saknar bland annat möjlighet till videosamtal och (precis som de flesta andra) multitasking.

Ursprungligen av speciaz:

Men som du säger, man ska inte hoppas på för mycket. Har jag den inte nästa vecka avbryter jag köpet. Då kan jag lika gärna vänta tills nästa sommar då nästa modell kommer, som lär ha multitasking.

Nu när telefonen kan MMS så verkar det nya buzzwordet på saknad funktionalitet var "multitasking"

Vad är det som ni vill "multitaska" egentligen och vad vill man uppnå med multitasking?

Som jag ser det så det endast för strömmande ljud över nätet som jag är intresserad av multitasking (dvs: för appar såsom FStream och SR Podradio). Då kan jag lyssna samtidigt som jag gör annat (precis som i iPoddelen).

Vi kan multitaska när vi snackar i telefonen. Då kan vi göra annat samtidigt .

Men annars? Vad är det som vi (ni) vill ha?

Jag är bara lite nyfiken eftersom jag inte ser några speciellt stora fördelar med multitasking utöver de som jag nämnde här.

Och nu har vi inte haft 3GS mer än sex dagar och redan så börjar ni spekulera om vad som kommer i nästa modell:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu när telefonen kan MMS så verkar det nya buzzwordet på saknad funktionalitet var "multitasking"

Vad är det som ni vill "multitaska" egentligen och vad vill man uppnå med multitasking?

...

Men annars? Vad är det som vi (ni) vill ha?

Lite väl off-topic kanske?

Yo allihopa! Pratade med kundjtänst nyss. Ni som beställt från Tre och som gjort en beställning den 31:a och bakåt kommer att få den i mitten av nästa vecka!!

//Johnny.

Lite nyheter till de som väntar iphone från "Tre".. Pratade med de idag och det nyaste är att de ska få in en ny leverans inom 1 vecka så man kanske har en iphone nästa vecka, men jag hoppas inte för mycket på det de har ändrat sig några gånger sen förra veckan..

edit: såg nyss att Specias hade redan kommit med nyheten

Ursprungligen av Predator:

Lite nyheter till de som väntar iphone från "Tre".. Pratade med de idag och det nyaste är att de ska få in en ny leverans inom 1 vecka så man kanske har en iphone nästa vecka, men jag hoppas inte för mycket på det de har ändrat sig några gånger sen förra veckan..

edit: såg nyss att Specias hade redan kommit med nyheten

Yes!, jag fick äntligen vara först med någonting.. Men det är bara bra att få det konfirmerat från annat håll också.

Men som du säger, man ska inte hoppas på för mycket. Har jag den inte nästa vecka avbryter jag köpet. Då kan jag lika gärna vänta tills nästa sommar då nästa modell kommer, som lär ha multitasking.

Ursprungligen av Specias:

Yes!, jag fick äntligen vara först med någonting.. Men det är bara bra att få det konfirmerat från annat håll också.

Men som du säger, man ska inte hoppas på för mycket. Har jag den inte nästa vecka avbryter jag köpet. Då kan jag lika gärna vänta tills nästa sommar då nästa modell kommer, som lär ha multitasking.

Jag snackade igen med tre och det ska vara ganska säkert enligt tjejen på kundtjänsten att vi har de i slutet av nästa vecka :)... Har också varit nära på att skita i 3gs:en

Ursprungligen av Predator:

Jag snackade igen med tre och det ska vara ganska säkert enligt tjejen på kundtjänsten att vi har de i slutet av nästa vecka :)... Har också varit nära på att skita i 3gs:en

Hehe, jag ringde också upp Tre igen. Det verkar ganska säkert denna gången

Så nu håller vi tummarna!

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-08-06 16:09

Någon som har hört något datum för nästa leverans till Telia?
Vore ju kul att veta hur många bokningar de har kvar att skicka ut också. Känns som man kommer få bli sittandes och vänta på leveransen efter den som kommer iom att jag beställde den 31:a

Jag som beställt från Halebop lär väl få vänta... De prioriterar antagligen telias kunder först?

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-06 16:24

Skickade mail till halebop å kollade läget där så får se vad de säger. De senaste de sa till mig var att de skulle få in iphones i morgon och att vi skulle ha dom nästa vecka. någon som hört något från dem som kan berätta mer?

Och här hade jag tänkt vara extra gullig och ringa till Halebop. Men inte fan fanns det ett nummer man kan ringa...världelöst.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 16:53
Ursprungligen av Specias:

Och här hade jag tänkt vara extra gullig och ringa till Halebop. Men inte fan fanns det ett nummer man kan ringa...världelöst.

Det är själva tanken med Halebop.
Internetbaserat. Maila..

Yes!!

Det verkar som att Halebop har återbetalat mina pengar. Har mailat kundtjänst och frågat om det är så och i så fall varför. Vilken soppa.

Ursprungligen av DeeJam:

Det verkar som att Halebop har återbetalat mina pengar. Har mailat kundtjänst och frågat om det är så och i så fall varför. Vilken soppa.

Det där har jag läst om någon annanstans. Om det var Telia eller vad det var..

Minns inte ordagrant men tydligen så kan det ha varit något konstigt med ditt nummer, alltså det namn numret står på.

För du har gjort en portering, eller?.

Edit: Ja det killen nedanför säger

Antagligen pga att du inte har använt samma personnummer som du har på ditt nuvarande kontantkort/abonemang.

Hänt flera (inklusive mig) läs tidigare i tråden.

Specias och andreas: Jag har ett registrerat Halebop kontantkort. Går inte att se i vilket personnummer, men Eniro/Hitta.se visar mitt fulla namn (inkl mellannamn), min födelsedag mm. Jag har valt att ändra till Halebop Vänner.

Avvaktar svar från Kundtjänst.

Edit: Inlägg nr 400. Jag hoppar över firandet...

Edit 2:

Ursprungligen av Svar från Halebop:

Hej

Jag kan se att din beställning ligger i våran Internetbutik på en Iphone 3GS med halebop vänner abonnemang. Det ser ut som att pengarna endast är reserverade än. Vi har alltså inte dragit dom ännu. Men vad jag kan se så ser beställningen OK ut!

Hälsningar
Susanne
Halebop kundtjänst
----------------

Senast redigerat 2009-08-06 18:57

Saxat från Flashback gällande Halebops leveranstid.

Citat:

Informationen vi har fått är att vi kan leverera dom i början på september.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-06 18:58

hoppas tusan de är för 32gb modellen i så fall, annars kan de sticka och brinna, jag skulle bli så förbannad. de har sagt de ska få in en sändning i morn, då får de fixa de med. får tre leverans nästa vecka så måste halebop få de med. tar telia alla så är de baskemej skandal och de kan lika gärna lägga ner skiten i så fall *frustrerad*

jag fick inge svar på min fråga från halebop utan de skrev bara att de skickar i turordning. jag svarade argt att de borde läsa min fråga å svara på den istället. mail är bland bra kasst. får jag inte svar får jag ringa till pressansvarige å be att få prata med chefen direkt

Ursprungligen av DeeJam:

Saxat från Flashback gällande Halebops leveranstid.

fy fan detta kan inte vara sant ska man behöva vänta tills början av september för att telia ska prioritera sitt folk först halebop ska få det som blir över ?!?
om detta är sant då går jag tammefan i taket!:
jag har i varje fall inte fått pengarna tillbaka dessa drogs direkt från mitt konto (swedbank)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 19:21

Shhh ingen kritik! ;]

Om början av september stämmer. Då köper jag en Htc Hero.

Kan man avbeställa?! någon som vet eller måste jag dra iväg ett mail till.

Aldrig mer halebop.. tyvärr.

"Det är ca fyra veckor leveranstid på Iphone 3GS, vi kan inte svara på när just din Iphone beräknas komma.

Välkommen åter!"

Enda svaret jag fick när jag mailade och frågade.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-06 19:59

Och de säger inte ett skit, de är bara de officiella svaret från hemsidan, verkligheten är nog tyvärr en annan. och är de nu 4 veckor så ska jag ha den innan september då de bör vara inom 4 veckor från de att man beställde
Sånt här får en verkligen att tappa förtroendet..

Ursprungligen av andreas891210:

"Det är ca fyra veckor leveranstid på Iphone 3GS, vi kan inte svara på när just din Iphone beräknas komma.

Välkommen åter!"

Enda svaret jag fick när jag mailade och frågade.

Bevaka tråden