Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ja den 28 augusti borde vi ha den i våran hand.
egentligen borde det vara den 14 augusti då det stog så när jag beställde
frågan är hur man avbokar som allt annat ska man väll skicka ett mail. Hur i hela friden
kunde jag välja halebop.
kanske för att det var billigast för mig frågan om det var värt det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-06 20:50

Arga unga män

Ursäkta en stilla undran: kan det möjligen vara så att de svenska operatörerna faktiskt inte vet när de får nästa leverans och hur många apparater de då får? Eller att de till och med får motsägelsefulla uppgifter från Apple?

Uppenbarligen är det väl så att Apple inte förmår möta efterfrågan i världen och förmodligen är det så, i en situation när iPhone ska lanseras på ytterligare marknader, att man försöker lösa efterfrågeproblemen med olika brandkårsutryckningar.

Här hemma väntar vi också på leverans och jag är inte det minsta orolig för att iPhone 3GS ska kännas gammal även om den inte kommer förrän i september.

Så, alla ni arga unga män, slappna av och tänk på att ni väntar på den förmodligen mest efterfrågade telefonen i världshistorien och att det är vi kunder som skapat problemet genom att vara fler än vad Apple hade beräknat.

Att operatörerna klantar sig och tappar bort beställningar osv. är givetvis oförlåtligt, men grundproblemet är ju en faktisk brist världen över på apparater.

Ja, ungefär så resonerar jag för att dämpa min egen iver...

maca: Jag har gjort två observationer; 1. Det är brist på iPhone 3GS i Sverige och i världen (se tidigare inlägg). 2. Operatörerna gör vad som helst för att binda upp personer till en 3GS, oavsett när/om dom kan leverera.

Ingen bra kombination.

Modell: 32Gb Svart (är jag dömd till ett liv i väntan nu?)
Från: Tre (Med kontantkort eftersom jag redan har ett abb med för lång bindningstid kvar, tänker slänga kontantkortet och sätta i mitt andra)
När: 31/7 (vid 19 tiden. När sidan kom upp igen efter krashen)

Ringde och frågade i Tisdags och då sa hon lite svävande 2 veckor. Men är det, som de säger nu, en chans att man får den nästa vecka är det ju guld! Sålde av min Nokia E71 (som för övrigt var den bästa mobben jag nånsin haft, super på multi-tasking) i tron om att leveransen skulle gå snabbt. Så nu lever jag ett telefonlöst liv i väntan på min 3GS. Får se om jag överlever.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-07 09:27

Jag beställde en vit 32Gb den 31 och fick porteringsdatum den 20 aug.
Ser inte ljust ut hos Telia.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-07 09:36

Kör Telia i strikt förbokningsordning, tror ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-07 10:10

Skulle tro det men jag tror det är olika köer i olika butiker och webbutiken.
Hur fördelningen ser ut internt vet jag inte.

Så att dom ska komma i september borde bara vara snack. Jag beställde min 4/8

"2009-08-07 09:05:17
Hej Andreas

Ja det är fyra veckor från det att du beställde din Iphone.

Vi kan annullera din beställning om du vill. Vi har inte kunnat leverera dessa tidigare pga att Apple inte har kunnat leverera dessa till oss enligt utlovat."

Modell: 32Gb svart
Från: 3
När: 27/7

Enligt SMS nyss från 3 så är "leveranstid beräknad till nästa vecka (v33) Vi beklagar förseningen"

Fan tro't!

WOOT?!?!?... MÅSTE RINGA 3!! JAG SKA FAN HA ETT SÅNT SMS OCKSÅ !

Sorry för Caps, jag är uppspelt.

Okey, nu har jag pratat med Tre, för det första, fan vad trevliga och hjälpsamma de är!!

Jag fick veta att de kommer få in 360st Iphones. (vet dock inte just hur många 16 GB:s eller 32GB:s) vecka 33. Kundtjänsten kunde inte säga när de kommer komma in nästa vecka. De kan lika gärna komma dit på måndag, eller fredag.

MEN, det viktigaste av allt, har du beställt före den 31:a så kommer du säkerligen få den vid första leveransen.

EDIT: Så håller tummarna för kung och fosterland nu. Jag ska bannemig ha mitt sms!

Pratade precis med supporten och jag skulle få min svarta iPhone på 32gb nästa vecka, och då hade jag beställt den 3/8. Så ni som har beställt innan är garanterade att ni får den då också verkar det som.

EDIT: Glömde skriva att detta va hos tre.

Ursprungligen av darkfaith:

Pratade precis med supporten och jag skulle få min svarta iPhone på 32gb nästa vecka, och då hade jag beställt den 3/8. Så ni som har beställt innan är garanterade att ni får den då också verkar det som.

Blir det så, så ska jag äta upp min hatt

Ursprungligen av n_filip:

Blir det så, så ska jag äta upp min hatt

Jo! Just det! Alla som beställt innan den 6:e får den till nästa vecka. Skrev lite fel förut...

Detta gäller TRE

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-07 14:59
Ursprungligen av Specias:

Jo! Just det! Alla som beställt innan den 6:e får den till nästa vecka. Skrev lite fel förut...

Detta gäller TRE

Vet du om det gäller endast internetbeställningar eller även för oss som beställt en i butik?

Beställde min i 3-butiken här i Linköping den 25/7, fick ingen den 31:a pga att butiken i fråga endast fick in 4st. Var inne o pratade idag o fick svaret att det kan dröja 2-5 veckor innan jag får min iPhone...känns lite surt.

Så som jag ser det är det ju ändå en beställning som vilken annan som helst, oavsett om du gjort det via telefon, butik eller internet. Men ring till Tre och kolla. Det tar dig bara tre minuer. (ironi när det är som bäst)

Det där att säljaren sa att det kan ta 2-5 veckor vet jag inte om jag kan lita på. Hela kundtjänst hade ju haft ett möte igår där de fått veta att de skulle få in nya telefoner vecka 33. Alltså veckan som kommer nu. Men dubbelkolla och ring, finns nog fler som vill veta.

Den säljaren du pratade med (kan vi hoppas) har inte läst PM:et om leveranserna Om det nu skickats ut ett sådant.

Jag beställde från Telia den 30:e vid 8-tiden på kvällen och fick den igår.
Exakt en veckas leveranstid.
Porteringsdatum var satt till idag kl 01:00.

Ursprungligen av niklaskb:

Jag beställde från Telia den 30:e vid 8-tiden på kvällen och fick den igår.
Exakt en veckas leveranstid.
Porteringsdatum var satt till idag kl 01:00.

Hehe, ditt as! Men gött att några utav oss får den iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-10 00:13
Ursprungligen av niklaskb:

Jag beställde från Telia den 30:e vid 8-tiden på kvällen och fick den igår.
Exakt en veckas leveranstid.
Porteringsdatum var satt till idag kl 01:00.

VA!? HUR I H-VETE? Jag beställde alltså min iPhone den 28:e och har fått reda på att den ska skickas ut vecka 35 alltså tre veckor kvar. Dessutom ska jag inte ha någon portering heller.. Det är nästan att jag helt enkelt skiter i den där luren...

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-07 15:42

halebop fortsätter ge mig spydiga svar. de vet inte alls när de kommer få sin leverans. så med andra ord är 4 veckor lika mycket chansning som 2 veckor som först sades. man blir så irriterad. de är väl telia som tar hela sändningen som kommer i veckan, därför de inte vågar ge nå besked. men har inte jag min inom 2 veckor som de stod så kommer jag bli arg och ställa dom mot väggen. blir till att ringa presschefen istället som säkert har mer koll..

"""de går för bra för apple, vill inte att de blir för stora så att alla har dom, man vill ju vara i minoritet med de bästa grejerna hoppas även iphone blir dyr och inte alltför vanlig för allmänheten.
visst är de kul att apple slår skitföretaget på fingrarna, men med framgång kommer förr eller senare problemen också, de jag är rädd för!""

@Ibanez
Du skrev detta 2008/04...

Ganska kul ändå tycker om man tänker på det problem du har nu

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-07 16:55

HAHA ja, varför kan inte folk bara låta bli apple's grejer, de börjar bli för stora, folk som tidigare fnös åt apple och att jag tyckte dom var så bra vill nu ha deras grejer, jag känner mig inte speciell längre

Ursprungligen av Specias:

"""de går för bra för apple, vill inte att de blir för stora så att alla har dom, man vill ju vara i minoritet med de bästa grejerna hoppas även iphone blir dyr och inte alltför vanlig för allmänheten.
visst är de kul att apple slår skitföretaget på fingrarna, men med framgång kommer förr eller senare problemen också, de jag är rädd för!""

@Ibanez
Du skrev detta 2008/04...

Ganska kul ändå tycker om man tänker på det problem du har nu

Pratade med butikschefen på Tre i Örebro idag och han sa att de hade fått 450 telefoner och hade 480 bokningar. Dessa 450st skulle gå ut till kund i nästa vecka (33), förstod jag rätt skulle även nästa leverans anlända nästa vecka, d.v.s v.33, och gå ut till kund v.34.

Ursprungligen av Thompy:

Pratade med butikschefen på Tre i Örebro idag och han sa att de hade fått 450 telefoner och hade 480 bokningar. Dessa 450st skulle gå ut till kund i nästa vecka (33), förstod jag rätt skulle även nästa leverans anlända nästa vecka, d.v.s v.33, och gå ut till kund v.34.

Men då kan man ju fråga sig om de 450 telefonerna är exakt vad de första 450 av de 480 har beställt. Har man otur så är det kanske enbart 16Gb svart som kommer eller nått. Och då kanske det bara är 100 av de 480 som får? Rent hypotetiskt alltså

Ursprungligen av n_filip:

Men då kan man ju fråga sig om de 450 telefonerna är exakt vad de första 450 av de 480 har beställt. Har man otur så är det kanske enbart 16Gb svart som kommer eller nått. Och då kanske det bara är 100 av de 480 som får? Rent hypotetiskt alltså

Ja det där är ju lite lurigt..men jag har tur om det enbart är 16gb svart som kommer för det är vad jag har beställt ^^

Ursprungligen av Thompy:

Pratade med butikschefen på Tre i Örebro idag och han sa att de hade fått 450 telefoner och hade 480 bokningar. Dessa 450st skulle gå ut till kund i nästa vecka (33), förstod jag rätt skulle även nästa leverans anlända nästa vecka, d.v.s v.33, och gå ut till kund v.34.

lite konstigt vad jag fått så säger dom att dom kommer gå ut till kund direkt när dom kommer till Sverige från lagret direkt ... inte att dom redan har telefonnerna ...
detta skulle gälla 16GB

32 GB får vänta 1-2 veckor till .. om man beställt via tre ..

Japp, samma sak har jag hört, fast då var det 360 Iphones. Men det som iaf verkar stämma är datum för leveranser. Fick också veta att nästa leverans kommer v.34 för den som inte får v.33.

Skönt att man inte får vänta så länge ändå..Detta är ju helt OK tycker jag.

Bara jag får den nästa vecka nu då!

Ursprungligen av Specias:

Japp, samma sak har jag hört, fast då var det 360 Iphones. Men det som iaf verkar stämma är datum för leveranser. Fick också veta att nästa leverans kommer v.34 för den som inte får v.33.

Skönt att man inte får vänta så länge ändå..Detta är ju helt OK tycker jag.

Bara jag får den nästa vecka nu då!

Ja, får jag den v 34 är det ju okej, men jag ropar inte hej än - det finns nog fler vändningar att vänta i den här historien

Ingen som har något nytt från Tre kundtjænst att bidra med idag?

Ursprungligen av n_filip:

Ingen som har något nytt från Tre kundtjænst att bidra med idag?

Nytt och nytt, folk som beställt den 3:e och innan är i princip garanterade sin telefon den här veckan. Vi som beställde efter (suck!) får vackert till nästa vecka. iPhoneabstinens!

Bevaka tråden