Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scanna Streckkoder?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-07 16:35

Hejsan!

Fundera på om de är någon som har erfarenhet av programmering, där man scannar tex streckkoder. Jag vet att de finns applikationer för detta redan, men har lite ideer jag tänkte försöka få igenom varefter.
Har dock ingen erfarenhet av hur man från en bild tex kan lokalisera, o läsa av streckkoden!

Någon som har erfarenheter eller någon länk eller så till var man kan hitta info?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-08 00:04
Ursprungligen av Minto0:

jo jag vet de, har som sagt inte sett ngn iPhone Program! Därför vart de fel! De var ju synd... du kan inte komma åt o låna koden till hårdvaran då ^^

Borde väll inte vara så svårt för en som vet hur man skall programmera i Objective-C ( är väll så det heter till mac) ett program som kan bryta ut färgerna i ett foto för att sedan identifiera dom mot en redan befintlig programmerad färg kod eller?
Finns ju program som gör det på kassa filmposters till och med och länkar sedan till imdb osv.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-08 00:34
Ursprungligen av Exstaz:

Borde väll inte vara så svårt för en som vet hur man skall programmera i Objective-C ( är väll så det heter till mac) ett program som kan bryta ut färgerna i ett foto för att sedan identifiera dom mot en redan befintlig programmerad färg kod eller?
Finns ju program som gör det på kassa filmposters till och med och länkar sedan till imdb osv.

Grejen är ju att man måste komma upp med en algoritm som gör att man kan bryta ut de man vill ha från de som är oviktigt, då man ganska enkelt får med mera än bara streckkoden när man tar ett foto...

  • Oregistrerad
  • 2009-08-08 01:26

9 inlägg och inget av dom gav Mint0 några vettiga svar. Härligt med hjälpsamma macanvändare...

Redlaser är en rätt populär app och du kan köpa deras SDK för 29 Amerikanska dollar och få tillgång till koden så slipper du skriva själv, klart.

Occipital Launches RedLaser Barcode Reader App for iPhone | On the Radar...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-08 01:28
Ursprungligen av studiox:

9 inlägg och inget av dom gav Mint0 några vettiga svar. Härligt med hjälpsamma macanvändare...

Redlaser är en rätt populär app och du kan köpa deras SDK för 29 Amerikanska dollar och få tillgång till koden så slipper du skriva själv, klart.

Occipital Launches RedLaser Barcode Reader App for iPhone | On the Radar...

Ja jag vet, ibland blir de så Tackar för hjälpen du Ska kolla in vad de är för något

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-08 02:53
Ursprungligen av studiox:

9 inlägg och inget av dom gav Mint0 några vettiga svar. Härligt med hjälpsamma macanvändare...

Redlaser är en rätt populär app och du kan köpa deras SDK för 29 Amerikanska dollar och få tillgång till koden så slipper du skriva själv, klart.

Occipital Launches RedLaser Barcode Reader App for iPhone | On the Radar...

Är det open source då?

  • Oregistrerad
  • 2009-08-08 18:01

1.) Varför ska det vara opensource? Det står inget om att trådskaparen vill att det ska vara opensouce?

2.) Jag skrev att programmet kostar 29 USD, hur kan du få det till att det kanske är open source?

Gör om, gör rätt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-08 18:36
Ursprungligen av studiox:

2.) Jag skrev att programmet kostar 29 USD, hur kan du få det till att det kanske är open source?

Open Source kan man ju oxå kräva betalt för, för en license om jag inte minns fel. Men du har rätt, de har jag inte sagt något om, men eftersom jag kodar själv, o vill integrera de med min kod så antog jag att folk hängde med på att open source var o föredra. My Mistake!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-09 13:56

Flyttade tråden till rätt underforum och raderade en massa trams som inte hjälper trådskaparen ett dugg.
Skärpning.

/Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-09 15:27

Tackar admin för o flytta tråden rätt! Sorry för att posta den på fel ställe!

1
Bevaka tråden