Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi och Bluetooth utslaget

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-18 19:24

Efter att ha uppdaterat till OS 3.0 är både WiFi och Bluetooth utslaget, går man in under inställningar är båda funktionerna gråmarkerade, Jag har testat att återställa telefonen, plus återställt nätverksinställningarna. Båda utan resultat:(, någon som har samma fel?

Det hade nog hjälpt om du hade gett lite mer information, t ex vilken iPhone du har, om den är jailbreakad, upplåst, o s v.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-18 20:07

Telefonen är en iPhone 3G, den var jailbreakad med senaste quickpwn samt 2.2.1 firmware. Nu har jag försökt återställa telefonen tre gånger utan resultat, läste någonstans att man ska återställa sedan köra telefonen som en ny enhet istället för att återställa ifrån en tidigare säkerhetskopia. Men icke, bluetooth och wifi är fortfarande gråmarkerade.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-18 20:43

Med återställa kanske avses att återställa själva jailbreakningen. Finns det inte en sån i YellowSnow?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-18 22:16

men om jag återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar i iTunes borde väl jailbreaken försvinna?:P

Ursprungligen av Trino:

men om jag återställer mobiltelefonen till fabriksinställningar i iTunes borde väl jailbreaken försvinna?:P

Ja.

.......

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-18 22:59

Alltså jag har fortfarande inte lyckats få igång WiFin och Bluetooth, börjar snart bli trött på skiten. Får ringa Apple imorgon och fråga vad det kan vara för fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 23:10
Ursprungligen av Trino:

Alltså jag har fortfarande inte lyckats få igång WiFin och Bluetooth, börjar snart bli trött på skiten. Får ringa Apple imorgon och fråga vad det kan vara för fel.

Var är den köpt?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-18 23:26

Beställde på Halebop.se förra veckan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 12:09
Ursprungligen av Trino:

Beställde på Halebop.se förra veckan.

Okej, lämna in den hos dem.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-19 15:00

Är i Spanien just nu, men ska försöka återställa den och så ifrån den andra datorn där hemma. Ska ringa apple med och se vad dem säger, om dom inte vet vad som ska göras får jag lämna in den.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-19 15:17
Ursprungligen av Trino:

Är i Spanien just nu, men ska försöka återställa den och så ifrån den andra datorn där hemma. Ska ringa apple med och se vad dem säger, om dom inte vet vad som ska göras får jag lämna in den.

Apple kommer bara hänvisa till de du köpte den av.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-19 23:13

Har nu läst den här tråden på Apples forum, http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2043310&start=90&tstart=0 det jag kan göra är att skicka tillbaka telefonen där jag köpte den och vänta på en ny. Så alla ni som får det här problemet, kontakta affären där ni köpte telefonen så får ni en ny:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-14 23:28

Jag har själv problemet, för mig är det så att jag ser alla wifi-nät men kan inte ansluta till ett enda. Detta problemet kom iom 3.0. Att lämna in den och få tillbaka en som man sedan uppdaterar till 3.0 hjälper inte, samma problem kommer då tillbaka. Man tvingas då låta bli att uppdatera och köra 2.2.1 istället, hur vettigt är det?

Uselt Apple...oerhört uselt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-15 12:10
Ursprungligen av zinned:

Jag har själv problemet, för mig är det så att jag ser alla wifi-nät men kan inte ansluta till ett enda. Detta problemet kom iom 3.0. Att lämna in den och få tillbaka en som man sedan uppdaterar till 3.0 hjälper inte, samma problem kommer då tillbaka. Man tvingas då låta bli att uppdatera och köra 2.2.1 istället, hur vettigt är det?

Uselt Apple...oerhört uselt.

Lämna tillbaka den igen?

Och lämnar du in en nu så bör du ju få en med 3.0?

Hur uppdaterar du? Jailbreak m.m.?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-10 11:25
Ursprungligen av zinned:

Jag har själv problemet, för mig är det så att jag ser alla wifi-nät men kan inte ansluta till ett enda. Detta problemet kom iom 3.0. Att lämna in den och få tillbaka en som man sedan uppdaterar till 3.0 hjälper inte, samma problem kommer då tillbaka. Man tvingas då låta bli att uppdatera och köra 2.2.1 istället, hur vettigt är det?

Uselt Apple...oerhört uselt.

Även om du Återställer utan backup? Verkar konstigt...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-15 12:25

Jag lämnade in min telefon med samma fel, fick den utbytt:)

#16 fick du en ny direkt ? har samma problem och telia?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-03 15:51
Ursprungligen av moonman69:

#16 fick du en ny direkt ? har samma problem och telia?

Lämnade in den hos Telia, de skickade sidan telefonen till Anovo. 8 dagar senare hämtade jag den nya telefonen i Teliabutiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-10 11:02

Till de som undrar, man får ingen ny utan en "ny"...man får alltså en s k "refurbished", en telefon som kan ha byggts ihop av delar från flera telefoner. Dock ser den ut som ny.

Jag har nu tvingats köra 2.2.1 i flera veckor och OS 3.1 verkar dröja iaf en månad till, värdelöst. Om sedan inte 3.1 avhjälper problemen så kommer jag fan att kräva en 3GS för detta duger inte!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-10 18:38
Ursprungligen av zinned:

Till de som undrar, man får ingen ny utan en "ny"...man får alltså en s k "refurbished", en telefon som kan ha byggts ihop av delar från flera telefoner. Dock ser den ut som ny.

Jag har nu tvingats köra 2.2.1 i flera veckor och OS 3.1 verkar dröja iaf en månad till, värdelöst. Om sedan inte 3.1 avhjälper problemen så kommer jag fan att kräva en 3GS för detta duger inte!

Varför lämnar du inte in den igen då?

Du lär inte få en 3GS.

zinned:
Precis, har du återställt den till senaste programvara i iTunes och ställt in den som "ny telefon"?

1
Bevaka tråden