Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem spela upp wav fil

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 20:16

När jag är klar med min låt och sparat ner den som wavfil så går den att spela upp i dvd spelare men inte i Cd spelare. Var ligger mitt problem.
J8nt

Exporterat en WAV med högre upplösning än 44.1khz/16bit kanske? Är skivan bränd som Red Book Audio CD? (om du nu bränt en skiva med din låt)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 22:00

Exporterat den som den skall 44,1khz/16 bit. Inte bränd som RB Audio CD.
Bränt den i Windows media player, kan det vara problemet?
J8nt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-07 05:20
Ursprungligen av Jont:

Inte bränd som RB Audio CD.

Då var det ju inte så konstigt. Bränn den som ett ljudcd-spår och inte som en CD-ROM med en wav-fil på, så skall du se att det fungerar.
Musik-CD-spelare vet inte ens vad en fil är, de läser bara ytan på skivan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 17:52

Nu funkar det. Det var tydligen mina cd skivor som inte funkade riktigt. Köpt verbatim med en blå skrivyta nu och då funkar det. De förra var HP skivor med silveryta.
Tack för alla svaren. J8nt:D

Möjligt. Aldrig bränt en skiva i WMP. Möjligt att det går att bränna på olika vis där i. Men trodde den brände Audio CD per default när man matade den med sådant. Vissa CD-spelare kan vara lite känsliga med "dåligt" brända skivor.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 23:14

Tack för hjälpen. Jag får nog testa med några andra skivor.

Mig veterligen läser inte CD-spelare WAV-filer, de klarar endast Red Book-formatet, såvida inte din CD-spelare uttryckligen klarar WAV (är det cd-rom spelaren på en dator kanske?)

1
Bevaka tråden