Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iFly:

Tre har höjt sina priser med 300 ifall man köper med 3Kontant.

Det var som f*n . Då sparade man in 300 spänn .. nice ...

Håll er till ämnet, en sån diskussion som zippe8 och gotfredsen har just nu, har inget med tråden att göra.

Ursprungligen av Patrik D:

Håll er till ämnet, en sån diskussion som zippe8 och gotfredsen har just nu, har inget med tråden att göra.

absolut .. jag kommer inte skriva något mer angående det . jag gillade inte vad som antyddes gentemot mig mig ..

Min står fortfarande
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

men vad jag läst på andra forum så verkar det inte bli så många steg i tracktrace på posten ..

Verkar bara vara
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
- Stad, Plats, Sorterad
- Stad, Plats, Postombud, Levererad
- Person Brevavisering skickad ...

Så vi får väll se under dagen om det rasslar till i våra Kolli-ID

Ursprungligen av gotfredsen:

Min står fortfarande
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

men vad jag läst på andra forum så verkar det inte bli så många steg i tracktrace på posten ..

Verkar bara vara
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
- Stad, Plats, Sorterad
- Stad, Plats, Postombud, Levererad
- Person Brevavisering skickad ...

Så vi får väll se under dagen om det rasslar till i våra Kolli-ID

Av tidigare erfarenhet när det gäller paket så är det oftast som du säger, all text brukar komma på en gång.

hemskt nerpirrande det här alltså står fortfarande Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen men många andra har fått mer info ... och några har fortfarande samma status som jag ... hemskt nervpirrande ..

Efter att förra veckan fått veta av Kuntjänst på 3 att jag hade status "Released", så ringde jag igår igen för att höra efter om något skett. Beskedet jag fick då av 3 var att de ännu inte fått någon leverans!?! Men gick ändå in i systemet för att se om jag hade fått ett kolli ID. Det hade jag inte. Men hon sa att det stod på stand-by. Så tydligen verkar det som om de lägger in leverans på en för att de så fort som möjligt när de mottar leverans från Apple, kan skicka ut dem till sina kunder. Men jag blir ändå inte riktigt klok på det här. Har de fått en leverans eller lägger de bara in att folk ska få leveranser och ger dem ett kolli-id för att de ska bli glada?

Ursprungligen av n_filip:

Efter att förra veckan fått veta av Kuntjänst på 3 att jag hade status "Released", så ringde jag igår igen för att höra efter om något skett. Beskedet jag fick då av 3 var att de ännu inte fått någon leverans!?! Men gick ändå in i systemet för att se om jag hade fått ett kolli ID. Det hade jag inte. Men hon sa att det stod på stand-by. Så tydligen verkar det som om de lägger in leverans på en för att de så fort som möjligt när de mottar leverans från Apple, kan skicka ut dem till sina kunder. Men jag blir ändå inte riktigt klok på det här. Har de fått en leverans eller lägger de bara in att folk ska få leveranser och ger dem ett kolli-id för att de ska bli glada?

Läs vad jag tidigare skrivit. ar ungefär i samma sits som dig . ringde Mån förmiddag och fick sagt ... ja .. hrm det har jag redan skrvit om det bemötandet jag fick ... Måndag eftermiddag klockan 16:00 fick jag kolli-id via kundtjänst samt att jag även fått kolli id av Joel på onlineorder ... beställde 1/8

Mitt förslag enda förslag är att du ringer in säger " Hej, jag skulle önska få mitt kolli-id för min beställning" Du får svaret : Javisst om jag bara kan få ditt personnummer. Du ger ditt personnummer och hoppas att dom har ett kolli-id ... allt annat som sägs till dig skall du ta med en stor nypa salt ...

Den enda korrekta information jag ått som faktist har stämmt till 100% är den jag fått av joel på onlineorder

Ursprungligen av gotfredsen:

Läs vad jag tidigare skrivit. ar ungefär i samma sits som dig . ringde Mån förmiddag och fick sagt ... ja .. hrm det har jag redan skrvit om det bemötandet jag fick ... Måndag eftermiddag klockan 16:00 fick jag kolli-id via kundtjänst samt att jag även fått kolli id av Joel på onlineorder ... beställde 1/8

Mitt förslag enda förslag är att du ringer in säger " Hej, jag skulle önska få mitt kolli-id för min beställning" Du får svaret : Javisst om jag bara kan få ditt personnummer. Du ger ditt personnummer och hoppas att dom har ett kolli-id ... allt annat som sägs till dig skall du ta med en stor nypa salt ...

Den enda korrekta information jag ått som faktist har stämmt till 100% är den jag fått av joel på onlineorder

Ska man tro "Joel" på kundeservice online så låter det så här:

"Hej igen

Vi väntar fortfarande på leverans från Apple och jag har tyvärr ingen ny information att komma med till dig här. Men som det ser ut nu bör du inte förvänta dig leverans i Augusti utan titta mot September.

Vänliga hälsningar,

Joel

Onlinesales"

Ursprungligen av n_filip:

Ska man tro "Joel" på kundeservice online så låter det så här:

"Hej igen

Vi väntar fortfarande på leverans från Apple och jag har tyvärr ingen ny information att komma med till dig här. Men som det ser ut nu bör du inte förvänta dig leverans i Augusti utan titta mot September.

Vänliga hälsningar,

Joel

Onlinesales"

Känns som det faktist stämmer . Information som läkt ut säger att nästa leverans inkommer först om 3 veckor.. Alltså September ..

Jag tror att alla som svarar på mail hos tre kallar sig "Joel", och att de sitter inne med olika information. Jag har i alla fall fått olika besked från samma "Joel".

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-18 12:05

Ringde precis Tre och frågade om min iPhone 32 gb svart. Dem räknar med att den bör dyka upp denna veckan. Beställde 7 Aug.

Tog bort 4 stycken Off-topic inlägg.

är det någon mer än jag där det bara står Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen fortfarande ???

funderar starkt på att åka till postombudet efter jobbet ... även om inget har hänt på posten.se

Jag skrev upp mig på kö i Teliabutiken förra veckan. Är det smartare att beställa via nätet kanske?

Ursprungligen av gotfredsen:

är det någon mer än jag där det bara står Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen fortfarande ???

funderar starkt på att åka till postombudet efter jobbet ... även om inget har hänt på posten.se

För mig står det också så Och det har gjort det sedan 17 aug kl 16:14.. Vad kan hända om du åker ner till postombudet då?.. Vad ska du säga isåfall?..

Ursprungligen av Specias:

För mig står det också så Och det har gjort det sedan 17 aug kl 16:14.. Vad kan hända om du åker ner till postombudet då?.. Vad ska du säga isåfall?..

Enligt kundservice så behövs ingen kod för att lösa ut bara legitimation och Kolli-ID .. men jag läste som sagt att det är möjligt att våra ordrar registrerades igår men att dom inte kom med postbilen igår och då betyder det att dom skickas från 3:s lager idag istället .. sorteras inatt i Jönköping och vidare därifrån och levereras i morgon ... så jag väntar nog tom imorgon och fortsätter att ReLoada min posten.se tills dess ...

räknar man med att 3 fick in 450 x 4 iPhones i Fredags så blir det ganska många paket ... antar att 3:s Lager packade fler ordrar än vad som kom med postbilden ... Kundservice som gav mig kolli ID sa att "Tisdag eller Onsdag "det beror på" " skulle jag få min iPhone ... jag tror jag förstår varför hon sa "det beror på" ... det beror på helt enkelt om paketet skulle komma med postbilen eller inte ... och uppenbarligen för vissa så kom det med postbilen igår och därför fick vi "alla" Kolli-ID igår men bara vissa har fått mer info under Kolli-ID på posten.se helt enkelt ..

Har själv jobbat på lager en gång i tiden och då fungerar det så här:

Man plockar en ordersedel, sedan packar man in varan i packet tillsammans med tillhörande papper så som faktura eller liknande ... efter packetet är ihop tejpat så printar man ut en klisterlapp med Kolli-ID på som man sätter på paketet .. sedan scannas det in .. Då går en signal till posten .. Därefter lägger man packetet på en pall ...

Jag antar helt enkelt att 3 hade fler pallar än vad posten fick med .. inte ovanligt att det händer ...

hela ideen med att signalen skickas är att posten skall veta hur många paket som skall hämtas ... och dess volym osv ... men ibland händer det att postens bil får plast 500 paket och lagret har packat 550 ... då anses det onödigt att skicka ytterligare en postbil som tar 500 paket när det då bara finns 50 till att hämta .. då skjuts det till nästliggande arbetsdag ..

Senast redigerat 2009-08-18 15:20

Uppdatering för Telias utskick:

Uppdaterad: 2009-08-18 kl. 11.45

3GS 16GB Vit 13/8
3GS 16GB Svart 7/8
3GS 32GB Vit 18/8
3GS 32 Svart 7/8

Nästa gång är det min tur Beställde en 16 GB 3GS 10/8. intressant att dom är helt ikapp med Vita 32 GB.

fick lite ny information som kan stämma :

Citat:

...alla telefonerna kom inte med första postlastbilen, så det kan hända att den kommer med morgondagens. Vet att de jobbade febrilt på att få med allt. Men det kan hända att din registrerades idag, men går iväg imorgon.

jaha då blir det att den kommer imorgon då ..

(Tre, 32Gb svart, orderdatum 27/7)

Ja, nu ligger försändelsen och väntar på lokala Hemköp...

Ursprungligen av franzman:

(Tre, 32Gb svart, orderdatum 27/7)

Ja, nu ligger försändelsen och väntar på lokala Hemköp...

att säga att jag är avundsjuk är ett understatment

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-18 16:40

Fick svar om att det är slut med iphones hos tre i hela sverige.

Precis som jag mistänkte ... här är en person i ett annat forum som fick detta ..

18 aug kl 16:05 Jönköping, Sorterad
17 aug kl 16:14 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Precis som jag misstänkte .. Vissa av oss kom inte med första postbilen och nu skall jag reloada min posten.se ytterligare 1000 ggr

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-08-18 17:42

Känns rätt hopplöst att hitta någon info om leveranser från Telenor. Har en beställning på 32Gb sedan 31/7 som aldrig vill komma... någon annan som beställt från dom och vet mer än mig?

Ursprungligen av skorge:

Känns rätt hopplöst att hitta någon info om leveranser från Telenor. Har en beställning på 32Gb sedan 31/7 som aldrig vill komma... någon annan som beställt från dom och vet mer än mig?

Ja här sitter man och väntar fortfarande på en 32:a från Telenor.
Beställde den 3/8. Ringde i fredags och frågade vad som händer. Detta svar fick jag.

Ditt paket kommer att levereras i början på nästa vecka.
Du kommer att få en brev-avi när paketet finns att hämta ut hos ditt Schenkerombud. Vi har ingen möjlighet att lämna ut kolli-id eller dylikt.

Tycker nu att det är början av veckan. Synd att man inte kan följa leveransen med kolli id eller liknande.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-08-18 20:39
Ursprungligen av Tigermike:

Ja här sitter man och väntar fortfarande på en 32:a från Telenor.
Beställde den 3/8. Ringde i fredags och frågade vad som händer. Detta svar fick jag.

Ditt paket kommer att levereras i början på nästa vecka.
Du kommer att få en brev-avi när paketet finns att hämta ut hos ditt Schenkerombud. Vi har ingen möjlighet att lämna ut kolli-id eller dylikt.

Tycker nu att det är början av veckan. Synd att man inte kan följa leveransen med kolli id eller liknande.

Tack Tigermike... alltid något iaf. Då finns det hopp att det dyker upp något denna vecka iaf.

Ursprungligen av skorge:

Tack Tigermike... alltid något iaf. Då finns det hopp att det dyker upp något denna vecka iaf.

Jag beställde först den 11/8 (32GB, Svart) och fick då infon att det var 1-3v leveranstid. Jag frågade igår och fick svaret:

"Hej!
Tack för ditt mail. Tyvärr har vi ännu inte fått något exakt leveransbesked, vi kommer att få in små volymer av 32gb svart till att böran med varefter vi tar order för order så det är svårt att säga när vi får in just din telefon. Vit kommer vi ha till försäljning om någon dag om du vill byta färg.
Ha en bra dag! "

Ursprungligen av carohl:

Jag beställde först den 11/8 (32GB, Svart) och fick då infon att det var 1-3v leveranstid. Jag frågade igår och fick svaret:

"Hej!
Tack för ditt mail. Tyvärr har vi ännu inte fått något exakt leveransbesked, vi kommer att få in små volymer av 32gb svart till att böran med varefter vi tar order för order så det är svårt att säga när vi får in just din telefon. Vit kommer vi ha till försäljning om någon dag om du vill byta färg.
Ha en bra dag! "

Kanske det kan vara en 32:a som kommit idag. Ligger en avi i brevlådan från Strålfors FULFILMENT. Kan det vara en , hoppas hoppas.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2009-08-19 13:48
Ursprungligen av Tigermike:

Kanske det kan vara en 32:a som kommit idag. Ligger en avi i brevlådan från Strålfors FULFILMENT. Kan det vara en , hoppas hoppas.

Brukar vara från Strålfors när Telenor levererar...

Lucky bastard!

Ursprungligen av skorge:

Brukar vara från Strålfors när Telenor levererar...

Lucky bastard!

Vet ni om man får avin samma dag som den kommer till utlämningsstället, eller först en dag senare?

Jag och tjejen på internetbutiken bestämde igår att ifall dom hade någon vit som dom kunde skicka igår eller idag så skulle jag byta till vit, annars vänta på min svarta... (vill helst ha en svart men har så dåligt tålamod nu ) Hon skulle se efter om dom hade någon vit som inte var uppbokad redan.
Ganska snart efter att jag pratat med dom så uppdaterades mitt abonnemang. Undrar om det var en slump att det hände just efter att jag pratat med dom, eller om det betyder att dom hade en vit och att jag får den snart!!

Bevaka tråden