Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Genväg till Tethering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag stör mig så in i bövelen på att man måste rota sig in bland inställningar och grejja för att slå på Tethring. Det är ingen som vet vart man kan få tag på någon SB-toggle, genväg eller liknande så att man kan nå detta direkt från springboard?

Har inte hunnit använda Tethring så mycket än, men som det verkar kan man slå på den och låta den vara på. Sen sköter den sig själv när man ansluter eller kopplar ner datorn.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-08-18 07:30

Ja, så kör jag iaf. Jag har ställt in det en gång och sen sköter det sig själv.

Aha, så räcker det att toggla blåtand på/av sen då...?

Så har jag också förstått det, jag gör också så, det är nog meningen.

Ja, det ska räcka att slå på och av blåtanden om du inte vill ha den på hela tiden.

Jag funderar på om det ligger som en tjänst i bakgrunden som suger batteri... Hmmz hmmz hmmz...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-24 00:44

Jag står mig på att man inte kan klicka på den blåa, blinkande saken högst upp när man tethrar.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-27 01:53

Jag lånar denna tråd lite om det är ok?

Undrar hur man går till vägars för att få igång Tethring på en PC?
Har en HP laptop med inbyggd bluetooth men kan inte få det att fungera. Några förslag? Eller är det endast tänkt att fungera ihop med en Mac gällande bluetooth?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-27 21:02
Ursprungligen av Pontzy:

Jag lånar denna tråd lite om det är ok?

Undrar hur man går till vägars för att få igång Tethring på en PC?
Har en HP laptop med inbyggd bluetooth men kan inte få det att fungera. Några förslag? Eller är det endast tänkt att fungera ihop med en Mac gällande bluetooth?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/266309-iphone-os-3-0-tethering.html?highlight=tethering

Fungerar lika bra via bluetooth som USB även på PC, följ instruktionerna bara.

1
Bevaka tråden