Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-20 02:26

Tre-kunder; när ni tecknat nytt abb, har ni fått SMS om det från Tre? Innebär det att de börjar debitera nya abb'et trots att nallen inte har dykt upp?

Jag skickade iaf tillbaka den felaktiga 8 Gb-luren osedd idag. Hann se att förpackningen verkligen är härligt liten. Ser fram emot den rätta ajfonen. : ) Var nästan nära att packa upp 8 Gb 3G bara för att nyfikenheten är så stor på att ha en EGEN. Har ju suktat på andras hur länge som helst nu...

Börjar bli lite orolig för min beställning hos The Phone House, ringde ju dom igår och frågade om dom hade iPhone på lager, och det hade dom tydligen, men jag kollade inte hur mycket dom hade på lager, och det verkar inte som om hemsidan kollar lager och beställningar, så dom måste manuellt sätta lagerstatus på varje telefon, och många personer har haft problem med just det.

Jag har ringt dom hela dan igår, satt i kö i 50 minuter, sen blev jag bortkopplad, har ringt hela morgonen, inget svar, mailat tre gånger igår, inget svar.

Undrar om det ens finns någon kundservice.

Hur många har beställt iPhone 3GS från Phone House och fått den levererad? Hur lång tid tog det? Kommer papper och telefon hem samtidigt, eller ska man skicka tillbaka papper först?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-20 10:11

Har också försökt få kontakt. Både per telefon och mail.
Urusel service.
Skäms, Phone House!

Yes!!

Jag har kommit fram de gånger jag försökt. Det var iofs förra veckan, men då var det inga problem komma fram.

Så, nu fick jag äntligen tag i en jättetrevlig kille på deras kundservice, som förklarade bra hur läget låg till med iPhone hos dom.

Dom hade tydligen fått en mindre "batch" med iPhone av Telia/Apple att sälja, och jag hade turen att få en av dom när jag beställde igår! Han kollade upp just min order och ringde till centrallagret och stämde av, den skickas imorrn eller senast på måndag, papper från Telia kommer troligen imorrn sa han

Papper för abonnemang och telefonen kommer ungefär samtidigt, dom behöver inte en underskrift i sig för att kunna skicka en telefon, det räcker i princip med att man beställer via deras hemsida, underskriften är till för att skickas till Telia.

Sen frågade jag även allmänt hur lagerstatus ligger till på deras hemsida, och han sa att det görs manuellt från lagret, så han sa att dom inte har några iPhones kvar även om det står det på hemsidan, men dom kommer få in nya snart igen, senare nästa vecka troligen.

Jag sa att dom borde anställa fler till deras kundservice, men då kontrade han med att 90% av deras samtal just nu kommer från otåliga personer som vill ha sin iPhone, i vanliga fall är det inte detta tryck, han sa att det har varit helt galet med beställningar och frågor.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-20 12:27
Ursprungligen av Patrik D:

Jag sa att dom borde anställa fler till deras kundservice, men då kontrade han med att 90% av deras samtal just nu kommer från otåliga personer som vill ha sin iPhone, i vanliga fall är det inte detta tryck, han sa att det har varit helt galet med beställningar och frågor.

iPhone är ett fenomen som får alla att tappa fattningen och bli som små barn på julafton, de vill ha sin iPhone nu och "do the unboxing" som är så unik vid alla Apple relaterade produkter! ;D

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-20 17:34
Ursprungligen av MacxD:

iPhone är ett fenomen som får alla att tappa fattningen och bli som små barn på julafton, de vill ha sin iPhone nu och "do the unboxing" som är så unik vid alla Apple relaterade produkter! ;D

Nej, hela den här tråden är egentligen obegriplig. Det är ju ingen som är rädd för att bli blåst på pengarna - vad är då PROBLEMET?

Nu har jag fått min leveransbekräftelse från halebop. Beställde 4/8 en 16 gig svart.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-20 18:32
Ursprungligen av planB:

Nej, hela den här tråden är egentligen obegriplig. Det är ju ingen som är rädd för att bli blåst på pengarna - vad är då PROBLEMET?

Bra fråga!

Ringde Tre idag igen, kunde inte hålla mig även fast jag visste att jag inte skulle få något besked. De kör fortfarande med tre veckors leveranstid och vet inte när nästa leverans kommer in. Jag frågade om 3 veckor gällde från idag eller från det datum man beställde telefonen - nejnej, självklart från det datum man beställde. Så isåfall så borde jag ha min på fredag nästa vecka - jag tvivlar starkt..

Ursprungligen av Thompy:

Ringde Tre idag igen, kunde inte hålla mig även fast jag visste att jag inte skulle få något besked. De kör fortfarande med tre veckors leveranstid och vet inte när nästa leverans kommer in. Jag frågade om 3 veckor gällde från idag eller från det datum man beställde telefonen - nejnej, självklart från det datum man beställde. Så isåfall så borde jag ha min på fredag nästa vecka - jag tvivlar starkt..

Då borde jag få min imorgon. (31/7 svart 32a) Men enligt kundtjänst idag så "kanske" det blir leverans nästa vecka.!?

Mail från tre idag:

"[Allt är Apples fel, buhu...]

Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.

Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.

[Tre är jättebra]"

Nån som har fått samma mail?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 11:09
Ursprungligen av jesperludvig:

Mail från tre idag:

"[Allt är Apples fel, buhu...]

Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.

Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.

[Tre är jättebra]"

Nån som har fått samma mail?

japp fick precis ett sånt =(

Ursprungligen av jesperludvig:

Mail från tre idag:

"[Allt är Apples fel, buhu...]

Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.

Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.

[Tre är jättebra]"

Nån som har fått samma mail?

Fick också ett sådant....men jag har turordningsnummer 372 och lade min order den 3 aug 20:25....hmm konstigt?! Beställde du en 16 eller 32:a?

Ursprungligen av n_filip:

Fick också ett sådant....men jag har turordningsnummer 372 och lade min order den 3 aug 20:25....hmm konstigt?! Beställde du en 16 eller 32:a?

16gb svart. Och du?

Ursprungligen av jesperludvig:

16gb svart. Och du?

Svart 32:a. Så det måste ju betyda att köordningen definitivt har med färg och storlek att göra. Funderar allvarligt på att makulera min order och beställa en Nokia N97 eller en HTC Hero. Även om det tar emot mycket. Men nu har jag väntat i 3 veckor och vänta i 2 veckor till känns i nuläget inte aktuellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 11:23
Ursprungligen av n_filip:

Fick också ett sådant....men jag har turordningsnummer 372 och lade min order den 3 aug 20:25....hmm konstigt?! Beställde du en 16 eller 32:a?

16 vit som är lagd 7 augusti 14:27, har turordningsnummer 371

Igår pratade jag med killen på Phone House, som sa att min telefon kommer att skickas idag eller på måndag, nu får jag ett mail som jag skickade för två dagar sen till dom, där det står att min telefon INTE kommer att skickas? Jag fattar inget, alla ger olika bud.

Ska ringa dom igen..

Min fru fick sin vita 32a igår. Beställd 11/8 från Tre. Jag väntar på en svart som sägs komma i slutet av månaden. Suck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 12:26

Jag beställde min fån från Halebop den 8/8 och fick igår en leveransbekräftelse.
Idag fick jag ett avtalsbrev och avi på samma papper. Men det hänvisar bara till själva abonnemanget. Ingen iPhone.

Ni som också beställt från Halebop, var det så för er också?
Alltså att man får en avi på abbonnemanget först?

Vore ju lagom surt om de annulerar ordern på iPhonen, och ger mig ett abonnemang jag isf inte behöver.

Radio out.

Ursprungligen av Radio:

Ni som också beställt från Halebop, var det så för er också?
Alltså att man får en avi på abbonnemanget först?

Jag fick papperet i efterhand, efter att jag hämtade ut telefonen. Kollinummret för försändelsen kom per e-post. Avin du fick bör vara för telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-21 12:47
Ursprungligen av DeeJam:

Jag fick papperet i efterhand, efter att jag hämtade ut telefonen. Kollinummret för försändelsen kom per e-post. Avin du fick bör vara för telefonen.

Fick du en separat avi för telefonen, och sen avtalspappret och abonnemanget?

Jag ska gå ner till posten utan att ha fyllt i pappret, om paketet är ett paket och inte ett brev så skriver jag på det.

*håller tummarna*

Radio out.

Nevermind. Jag fick telefonen!
Den är awesome, fast något konstigt med täckningen och mitt abonnemang. Så jag ska se över det..

Tog till trots bara 2 veckor.

Senast redigerat 2009-08-21 13:49
Ursprungligen av Radio:

Fick du en separat avi för telefonen, och sen avtalspappret och abonnemanget?

Jag ska gå ner till posten utan att ha fyllt i pappret, om paketet är ett paket och inte ett brev så skriver jag på det.

*håller tummarna*

Radio out.

Nevermind. Jag fick telefonen!
Den är awesome, fast något konstigt med täckningen och mitt abonnemang. Så jag ska se över det..

Tog till trots bara 2 veckor.

Vad för modell köpte du? Jag beställde svart 16 GB den 5e och har inte hört något från dem ännu

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 14:31

Din order, som är lagd 16 augusti 00:32 har
turordningsnummer 822.

Ursprungligen av iFly:

Din order, som är lagd 16 augusti 00:32 har
turordningsnummer 822.

Herregud..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-21 14:45

Orkar inte vänta
Köpte en Switcheasy Colors till den, är väl förberedd.

En sak är säker, Apple har verkligen underskattat behovet.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-21 16:42
Ursprungligen av Patrik D:

En sak är säker, Apple har verkligen underskattat behovet.

Det tror jag inte. Däremot är inte produktionskapaciteten högre.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Det tror jag inte. Däremot är inte produktionskapaciteten högre.

Jag minns inte att det var så här med iPhone 3g?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-21 16:19

Verkar som att jag har bäst turodningsnummer av oss här inne! Har nämligen nummer 167. Då borde jag få min lur med nästa leverans om ...eeh..2 veckor

Bevaka tråden