Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-27 09:41

Har som sagt inte själv gjort det men titta under "Kundservice" och sedan "Leverans".

Där står:

"Snabbare leverans
Förenkla beställningen och minska leveranstiden genom att identifiera dig via Mina Sidor och signera avtalet digitalt – allt detta kan du göra vid beställning. Du sparar 2-3 dagar jämfört med om vi skickar ett manuellt avtal som du skriver under och returnerar. "

Kanske bara dyker upp när man beställer.

Ursprungligen av larsp777:

Har som sagt inte själv gjort det men titta under "Kundservice" och sedan "Leverans".

Där står:

"Snabbare leverans
Förenkla beställningen och minska leveranstiden genom att identifiera dig via Mina Sidor och signera avtalet digitalt – allt detta kan du göra vid beställning. Du sparar 2-3 dagar jämfört med om vi skickar ett manuellt avtal som du skriver under och returnerar. "

Kanske bara dyker upp när man beställer.

När du gör en beställning så fyller du helt enkelt i ditt användarnamn och lösenord, så slipper du få hem pappwer att fylla i. Det gör du direkt när du lägger en beställning.

Ursprungligen av Patrik D:

När du gör en beställning så fyller du helt enkelt i ditt användarnamn och lösenord, så slipper du få hem pappwer att fylla i. Det gör du direkt när du lägger en beställning.

Jag körde identifiering via personnummer och inte via "Mina Sidor"-kontot.
I vilket fall så fick jag papper idag som redan är påskrivna och tillbakaskickade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-27 16:48

Igår slutade min Iphone 2G plötsligt att fungera. Den vägrade surt ta emot laddning. Kanske beror det på en halv mugg vatten jag hällde på den i början av veckan? Nåväl, bra ursäkt att skaffa en 3GS!
Blev en 32gig från Telia. Idag ringde en kille från Telia med lite frågor om mitt gamla nummer (har Telenor nu). Passade på att fråga om leveranstiden och han trodde vecka 36 eller 37. Blir väl 37 då ...

Kan nämna att min gamla Iphone idag plötsligt fungerar igen

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-28 10:41
Ursprungligen av Jfm010:

Igår slutade min Iphone 2G plötsligt att fungera. Den vägrade surt ta emot laddning. Kanske beror det på en halv mugg vatten jag hällde på den i början av veckan? Nåväl, bra ursäkt att skaffa en 3GS!
Blev en 32gig från Telia. Idag ringde en kille från Telia med lite frågor om mitt gamla nummer (har Telenor nu). Passade på att fråga om leveranstiden och han trodde vecka 36 eller 37. Blir väl 37 då ...

Kan nämna att min gamla Iphone idag plötsligt fungerar igen

När beställde du?

När jag beställt min från halebop ville jag att de skulle synka numerskiftet (jag ville ha kvar mitt gamla) med leveransen. Fick mail nyss att de ändrat det till 25/9. Då ska jag ha fått min iPhone... Bara 1 måndad kvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-28 12:28

Beställde i onsdags.

The Phone House får nästa leverans om (minst) två veckor.

Ursprungligen av Patrik D:

The Phone House får nästa leverans om (minst) två veckor.

Hur vet du det ?

//E

Ursprungligen av everlast:

Hur vet du det ?

//E

Ringde dom, och killen ringde till centrallagret, dom hade fått papper på leverans tidigast vecka 37.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-28 16:13

Så om de som beställer nu får om ca. 14 dagar borde vi som beställt för ca. en månad sedan få vår snart.

Eller tar de nya kunder först?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 18:38

Enligt Telia-bloggen började de skicka ut svart 16GB till de som beställt 7 aug den 18:E. Jag beställde 7:e och har fortfarande inte hört ett pip. Nån som beställt svart 16GB då (på nätet) och fått sin?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-28 19:29
Ursprungligen av slirak:

Enligt Telia-bloggen började de skicka ut svart 16GB till de som beställt 7 aug den 18:E. Jag beställde 7:e och har fortfarande inte hört ett pip. Nån som beställt svart 16GB då (på nätet) och fått sin?

Tror att det inte gäller beställning utan när de har fått signerat avtal. Så det beror väl på om du signerade digitalt.

Tycker också att det är förvirrande och jag vet inte hur mycket man kan lita på det.

Dessutom står det längst ner:

"Alla kunder som beställt och skickat tillbaka sitt avtal (eller har signerat digitalt)
Kommer att få sina telefoner idag, i morgon eller på måndag.
För att vi ska hinna med att skicka ut dem alla ber vi att ni har lite tålamod och inte ringer eller mailar oss angående leveransinformation utan väntar till på mån-tis för att se om era telefon kommit då. Har den inte kommit innan tisdag och du vet med dig att du returnerat ditt avtal innan den 3/8 (6/8) (räkna + 3dagar för postgång) kollar vi gärna upp för de kunder som hör av sig.
Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt."

Är detta gammalt? När är "idag"?

Jaha, jag får vackert vänta minst två veckor till på min svarta 16gb från Tre. Fy fan vad less jag blir!!! Skulle fått den idag enligt två enskilda individer på Tre's inkompetenta kundtjänst - men den är inte skickad. Två veckor till löd svaret nu. Det är inte kul längre =(

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-28 23:41
Ursprungligen av Thompy:

Jaha, jag får vackert vänta minst två veckor till på min svarta 16gb från Tre. Fy fan vad less jag blir!!! Skulle fått den idag enligt två enskilda individer på Tre's inkompetenta kundtjänst - men den är inte skickad. Två veckor till löd svaret nu. Det är inte kul längre =(

Kan bara hålla med, sitter i samma sits.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 21:26
Ursprungligen av larsp777:

Tror att det inte gäller beställning utan när de har fått signerat avtal. Så det beror väl på om du signerade digitalt.

Jag signerade digitalt.

Ursprungligen av larsp777:

Är detta gammalt? När är "idag"?

Det kan man undra...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-28 22:58
Ursprungligen av slirak:

Jag signerade digitalt.

Det kan man undra...

Om man läser innantill så är "i dag"=13/8 och gäller dem som beställt (dvs sett till att Telia haft avtal) senast den 6/8.

Tittar man längre upp på sidan ser man att de senast utskickade telefonerna rörde beställningar 7/8-17/8 (beroende på modell. De skickades ut den 20 augusti.

Man kan också se att de inte lyckats få i väg alla telefoner som beställts den 7/8 av modell svart/32G. Eller också är det så att Telia inte fått in några nya svarta 32GB efter den 14/8. Båda alternativen förefaller troliga eftersom inströmningen av telefoner från Apple tycks skral.

Vad är det som är så svårt att förstå med den informationen?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-08-29 00:18
Ursprungligen av jheimer:

Om man läser innantill så är "i dag"=13/8 och gäller dem som beställt (dvs sett till att Telia haft avtal) senast den 6/8.

Tittar man längre upp på sidan ser man att de senast utskickade telefonerna rörde beställningar 7/8-17/8 (beroende på modell. De skickades ut den 20 augusti.

Man kan också se att de inte lyckats få i väg alla telefoner som beställts den 7/8 av modell svart/32G. Eller också är det så att Telia inte fått in några nya svarta 32GB efter den 14/8. Båda alternativen förefaller troliga eftersom inströmningen av telefoner från Apple tycks skral.

Vad är det som är så svårt att förstå med den informationen?

Ok, förstod inte att det var kopplat till just 13/8.

Fast lite oroväckande att det inte hänt något nytt efter 20/8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-29 02:59
Ursprungligen av larsp777:

Ok, förstod inte att det var kopplat till just 13/8.

Fast lite oroväckande att det inte hänt något nytt efter 20/8.

Och att jag, som signerade digitalt och fick min beställningsbekräftelse den 7/8 inte har nån telefon än. Om den verkligen skickades ut vare sig den 18:e eller 20:e så borde den väl dykt upp vid det här laget.

Det jag mest undrar är väl vad "avtal som inkom fram till det datum som anges" egentligen betyder. Menar man t.o.m. det datumet, eller menar man det man väl egentligen skriver, dvs. fram till innan det datumet?

Om den sistnämnda tolkningen är rätt skulle jag alltså hamna i kategorin "GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)". Då inställer sig nästa fråga - 2-3 veckors leveranstid fr.o.m. när? Beställningsdatum? Från den 10:e? Från inläggets datum, dvs. (hemska tanke!) från den 20:e??

Jag förväntar mig ju inte att ni ska veta, jag behöver bara få vädra ut lite frustration!

Jag orkar inte ringa, men idag ska ju tydligen Tre få information ifrån Apple om när nästa leverans kommer. Vem ringer? ^^

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-31 11:18
Ursprungligen av Thompy:

Jag orkar inte ringa, men idag ska ju tydligen Tre få information ifrån Apple om när nästa leverans kommer. Vem ringer? ^^

Jag ringde för någon timme sedan. De svaret jag fick var att de inte fått någon ny info om när nästa leverans kommer och att de således inte har en aning om när man kan få sin telefon. Jag fick ett brev för ungefär 2 veckor sedan där de stod att jag var nummer 167 i kön och borde ha min telefon inom 2 veckor. Antar att jag inte ska ta allt för hårt på det löftet.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-08-31 12:27

Ni som beställt från Halebop, hur nära inpå kom kreditupplysningen till det att ni fick telefonen?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 13:20
Ursprungligen av x-per:

Ni som beställt från Halebop, hur nära inpå kom kreditupplysningen till det att ni fick telefonen?

Beställde min iPhone från Halebop den 13/8 och kreditupplysning är utskriven den 14/8 vet inte riktigt när jag fick den, men runt den 15/8 eller 16/8! Fast jag har fortfarande inte fått min iPhone eller fått svar på när den kommer att komma... Så det kan dröja upp till två, tre veckor innan du ser din iPhone! :/

Hej på er,

enligt The Phonehouse är den nya leveransen från Apple försenad, skall komma i mitten på september säger dom nu.
I fredags sade dom att den skulle komma antingen denna, eller nästa vecka.

Slutsatsen är att ingen verkar ha den minsta aning om när lurarna kommer att dyka upp.

Det börjar nästan bli lite löjligt långa väntetider.... eller vad tycker ni ?

//E

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 13:47
Ursprungligen av everlast:

Det börjar nästan bli lite löjligt långa väntetider.... eller vad tycker ni ?

//E

Kan delvis hålla med om det, men tycket har ju varit enormt! Ingen kunde förutse det, särskilt inte när det inte vara några stora uppdateringar på utsidan bara några trevlig tillägg på insidan!

Sen säljer de ju fortfarande den gamla versionen 3G känns som de trodde att många fortfarande skulle välja den varianten...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-31 20:28

16 dagar sedan jag beställde min iPhone 3GS 16GB Vit från Tre.se
Orkar inte vänta något mer

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-31 20:38
Ursprungligen av iFly:

16 dagar sedan jag beställde min iPhone 3GS 16GB Vit från Tre.se
Orkar inte vänta något mer

RIP

Sorry

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 22:00
Ursprungligen av iFly:

16 dagar sedan jag beställde min iPhone 3GS 16GB Vit från Tre.se
Orkar inte vänta något mer

Kan finnas på Expert. Har du kollat där?
Fanns på Expert i Sundsvall för en vecka sedan.

Yes!!

12 dagar sen jag beställde min från Phone House, och det kommer troligen ta minst en vecka till...suck.

Ursprungligen av Patrik D:

12 dagar sen jag beställde min från Phone House, och det kommer troligen ta minst en vecka till...suck.

Och jag som fick in dig på det spåret.. Jag som haft min i två veckor, det är ju nästan oförskämt

Bevaka tråden