Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra nätverksskrivare? Har du några tips?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 22:12

Själv är jag ute efter en funktionell skrivare för hemmet och hemkontor. En nätverksskrivare som även kan skriva ut en del fotografier, scanna mm. Gärna trådlös och smart,)
Kvalitet, prestanda och funktionalitet viktigare än pris!
Kan tänka mig att fler än jag är intresserade av tips och erfarenheter, gärna nyare maskiner. Canon ska släppa något under september som verkar ok, frågan är bara dock hur det blir med funktionalitet till mac.

/h

HP Officejet pro 8500. Finns både i en variant med ethernet-anslutning och en med wifi-anslutning. Konkurrensen mellan hemelektronikkedjorna gör att man kan hitta en sån för strax under 3000:- men rekommenderat pris från HP verkar vara runt 3500:-
Annars finns ju tex Canon MP620, väldigt bra skrivare med både wifi och ethernet-anslutning. Den lämpar sig dock nog mer åt privatpersoner som vill ha en bra multiskrivare för hemmet (som dessutom är grym på fotoutskrifter). Så jag rekommenderar varmt HP:n

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 22:44

Tack för snabbt svar. Vet du vad som finns om man ökar på prisbilden en del?

hmm, ingen bra koll på det då. Det skulle väll vara någon typ av färglaser med allting inbyggt och +meny Är fax något du ser som en viktig funktion?

vet tex att Brother har några laserfärgskrivare för runt 8000:- de har då ethernetanslutning och även scanner/kopiator. Svårt att hitta sånna i hemelektroniksbutiker, men gå in på ett Media Markt och titta runt. Där kan man även hitta lite större avancerade skrivarmodeller till schyssta priser

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 22:57

Du förstod att jag var äldre eftersom du frågade om fax men jag vill hålla mig ung, fax går bort. Lite bilder är dock kul att kunna få ut i schysst kvalitet. Kanske även dubbelsidig utskrift.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 23:05

Duplexfunktioner är ju inte jättevanligt (dels för att laserfärgskrivare blir galet stora). HP:n jag tipsade om tidigare kan ha duplex-funktion inte helt säker dock. Men finns säkert något åbäke från Brother som har duplex-funktion (HP har garanterat också laserskrivare med duplex men de kostar säkert mer än både skjortan och byxorna och kommer säkerligen vara galet stor då).

xerox ja, de har jag ingen koll på alls. Men de lär ju ha både en och två intressanta skrivare. DCP-9042CDN färglaser från Brother med duplexfunktion tex

Kan ju tilläggas att jag vet att det varit lite strul med färglaserskrivare från Brother (färgåtergivningen) det har dock enligt ryktet varit tonerkassetterna som följt med skrivaren som varit boven i dramat och det har blivit bra resultat efter att man införskaffat nya tonerkassetter.

1
Bevaka tråden