Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lever 99macs seti@home-lag?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-05 21:33

Jag har endel Power5-servrar och några Sun-maskiner som jag tänkte köra seti@home eller annat projekt som fungerar på AIX, Solaris och Linux.

Funderar på om 99 har ett team som är sugen på att få poäng eller om jag ska strunta i det. Någon som vet om 99mac-laget lever. Eller finns det något annat macigt lag som vill ha mig

Fanns endel trådar om detta sedan tidigare, men de är 4 till 7 år gamla.

Senast redigerat 2009-01-05 21:43

Tycker det blev så tråkigt sen dom gick över till Boinc eller vad det heter. Fick dålig överblick över hur många "units" man klarat och hur man låg till i statistiken för åtminstone den dag man blev medlem. Har i princip inte kört sen dess (tre fyra år sen?).

Sen har väl många gått över till Folding@home istället?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-06 10:23

Många kan ha gått över till folding ja. Tyvärr verkar folding inte fungera så bra på AIX. Vilket gör att det inte är något för mig.

Finns det ngt hedervärt projekt typ seti / Folding som vi kan hålla på med så
är jag Game... stänger ju aldrig av burken - nånsin....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-10 10:45

Jag har nu satt upp 3st linuxmaskiner som är dedikerade seti-maskiner. (2st IBM Power5-maskiner och en Intel C2D)
Dessa tillhör gruppen 99mac. Vi är bara 2st aktiva personer i 99mac.com-teamet så jag välkomnar andra att medverka med sin processorkraft om de önskar.

Jag har delat upp lite mellan Astropulse och Seti Enhanced. Båda tillhör Seti@home.

Lade till mig.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-04 14:52

Jag tar och skakar liv i den här gamla tråden igen. Finns det några här på 99 som kör seti/folding nu? Någon som är sugen på att köra som ett 99mac-team?

Folding skulle jag eventuellt kunna tänka mig att köra på en burk. SETI tycker jag är till största delen meningslöst.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-09-04 16:18

Jag kör seti i stort sett ensam på 99mac-laget, men jag kör en hel del maskiner på det.

Folding kan jag inte köra eftersom jag kör tex IBM POWER 5+, och folding är inget som är supported Jag kommer snart in med en UltraSPARC III med 8st cpuer och 24gb ram som ska hjälpa till med seti också.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-04 17:25
Ursprungligen av Sidde:

Jag kör seti i stort sett ensam på 99mac-laget, men jag kör en hel del maskiner på det.

Folding kan jag inte köra eftersom jag kör tex IBM POWER 5+, och folding är inget som är supported Jag kommer snart in med en UltraSPARC III med 8st cpuer och 24gb ram som ska hjälpa till med seti också.

Hehe, fränt, vilken farm!
Hmm, jag har ju ett 10-tal gamla PC-burkar (Celeron 2,8) som står i garaget och samlar damm, man kanske skulle sätta ihop dom till en snikversion av det du håller på med.

Ursprungligen av Capeman:

Folding skulle jag eventuellt kunna tänka mig att köra på en burk. SETI tycker jag är till största delen meningslöst.

Ja du har en poäng där. Seti är säkert fränt om man har det intresset men det har inte jag. Då donerar jag hellre min datorkraft till medicinforskningen.

Vad säger du Capeman, ska vi ta och köra lite folding?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-09-04 19:20
Ursprungligen av Pilen:

Hehe, fränt, vilken farm!
Hmm, jag har ju ett 10-tal gamla PC-burkar (Celeron 2,8) som står i garaget och samlar damm, man kanske skulle sätta ihop dom till en snikversion av det du håller på

Där är farmen som driver mitt deltagande i 99-laget.
Computers belonging to Sidde

1
Bevaka tråden