Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lila fläck på min nya 3GS.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, jag har precis fått hem min ny 3GS ifrån USA och när jag startar den ser jag att längst upp på skärmen är det en lila fläck. Precis som när du trycker på en LCD skärm. Den är ganska svag men syns och är oerhört störande. Någon som hört något liknande eller vet hur jag ska gå till väga om jag vill få bort den? Tacksam för alla svar.

Uppdaterad.
För att beskriva bäst hur det ser ut så är det exakt som när man närmar sig med en magnet mot en LCD skärm.

Fredrik.

Senast redigerat 2009-09-07 16:14
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-09-07 13:40

Verkar som LCDn e kass eller som du säger, något som trycker på den. Kan ju vara felmoterad. Apple verkar ha kvalitetsproblem med iPhonen....

Grattis till köpet från USA. Blir knöligt att få den bytt på garanti...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-09-07 14:57

Eftersom garantin antagligen ändå e att glömma! Hade jag nog provat att skruva isär den (om du är något tekniskt kunnig, eller känner någon) och se om det ät något som ligger emot displayen eller liknande. Är displayen kass finns det ju reserv att köpa på nätet. Är iaf billigare än en ny telefon.

Edit: Hade varit intressant om du kunde lägga upp en bild på felet....

Nej skruva isär den kommar jag ju absolut inte göra.
Men för att absolut bäst beskriva det så ser det exakt ut som när du tar en magnet på en lcd skärm. Lite svårt att fota för det syns inte alls bra på kortet tyvärr.

skruva isär o kika.. du har ju ändå ingen garanti..
bara att sätta ihop igen om du inte hittar något konstigt i den.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-07 17:41
Ursprungligen av =JoNaZ=:

skruva isär o kika.. du har ju ändå ingen garanti..
bara att sätta ihop igen om du inte hittar något konstigt i den.

Och om den inte fungerar efter ihopskruvning har han ingen telefon...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-09-07 17:42

Jag hade försökt fixa det själv. Men om problemet inte är så stort då du kan leva med det är det väl bara att låta det vara och köra så...

Det kan inte ha med att göra att det finns någon magnet eller liknande i iphonen?
för att få kompassen att fungera tänkte jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 19:42
Ursprungligen av freedrik:

Det kan inte ha med att göra att det finns någon magnet eller liknande i iphonen?
för att få kompassen att fungera tänkte jag.

Sorry men jag måste få säga LOL!

Nja, nu behövs det ju ingen magnet för att det ska vara en kompass...

Tonen här är dock inte så gullig. Lugna ner er.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-09-08 21:02

Måste hålla med. Riktigt dålig attityd här! Kanske dags för moderatorn att kolla denna tråden. Tråkigt.

Tror inte att magneter påverkar LCD displayer, var nog bara gamla tjock-tv apparater som hade det problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 22:15

Jag glömde infoga en smiley i mitt inlägg men trodde aldrig ngn skulle ta illa upp, ledsen om jag offended anyone.

1
Bevaka tråden