Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag beställde en iPhone 3Gs 16GB svart från Halebop den 30:e augusti och de reserverade då pengarna från mitt konto. Idag såg jag att de pengarna hade kommit tillbaka till mitt konto? Vet om att jag inte har några betalningsanmärkningar och har idag ett registrerat kontantkort som jag ville byta nummer ifrån.

Någon som varit med om samma sak och vet vad som kan gått fel?

Hej alla,
mitt 1a inlägg!

jag beställde min 32g med nytt abonemang svart på nätet 4/8.
förra veckan fick jag brev från telia, en påminnelse att jag måste aktivera mitt sim-kort.
hmm, jag har ju varken fått sim-kort eller telefon.

jag har skrivit frågor till kundtjänst på telias hemsida ang. detta, men det tar ju lång tid att svara av alla frågor.
många som är frustrerade nu och väntar, och väntar...
de kunde inte svara på när de mottog mitt påskrivna avtal, jag vet alltså inte om telia mottagit det senast 7/8 eller inte.

har även frågot om telia inte har något kösystem där man kan få få reda på sin köplats, andra operatörer verkar ju ha det.

nu har det gått mer än 5 veckor sen jag beställde, börjar som många andra tröttna, men har jag väntat 5 veckor så kan jag väl vänta lite till

oj 3e raden låter ju inge vidare
menar ju såklart 32g svart, med nytt abonemang.

Beställde en 16gb svart från tre den 11/8 och fick veta att jag skulle få den denhär veckan. Fick något brev för ett tag sedan där det framgick att jag hade kö nummer 708.

Lite mystiskt var att jag beställde från början den 4/8 men den orden hade tydligen försvunnit, sa dom på kundservice... Suck!

Beställningar som mystiskt försvinner verkar vara Telias nya signum.

Ursprungligen av Capeman:

Beställningar som mystiskt försvinner verkar vara Telias nya signum.

Fick svar från Halebop nu och tydligen fanns min order kvar och såg bra ut. Pengarna är dock, som sagt, tillbaka på mitt konto så de kanske kommer dra de igen när telefonen väl kommer?

De skrev också att väntetiden är längre än de trodde vilket borde betyda längre än fyra veckor.

Ursprungligen av johan_fbg:

Fick svar från Halebop nu och tydligen fanns min order kvar och såg bra ut. Pengarna är dock, som sagt, tillbaka på mitt konto så de kanske kommer dra de igen när telefonen väl kommer?

De skrev också att väntetiden är längre än de trodde vilket borde betyda längre än fyra veckor.

Dom reserverar bara pengarna, dom kommer tillbaka igen om dom inte drar pengarna.

Ursprungligen av Patrik D:

Dom reserverar bara pengarna, dom kommer tillbaka igen om dom inte drar pengarna.

Jo, men då min beställning fortfarande är aktiv borde de väl dragit pengarna istället för att låta reservationen "gå ut".

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-09 10:26
Ursprungligen av Capeman:

Beställningar som mystiskt försvinner verkar vara Telias nya signum.

Fast den här gången var det ju Tre.

Jag undrar vilket som är bäst, i butik eller på nätet?

Funderar på att lägga en beställning som kan landa lagom till min födelsedag i sluet av oktober. Att vänta är OK men jag vill ha en leverantör som inte tappar bort min beställning. Phonehouse, kanske.

Ursprungligen av planB:

Fast den här gången var det ju Tre.

Whoops, missade det.

Ringde precis 3 ........Iphone 32g svart, kö 797, 8/8. Kunde inte hitta kollinr och han beräknar lev slutet av sep Stora leveransen kommer in då.
Mailet jag fick "Du har nu turordningsnummer 797 och vi förväntar oss att kunna leverera denna vecka." stämmer alltså inte.

Tror ni att leveranserna släpar efter för att de släpper iPhone OS 3.1 i kväll?

Eller är det bara begränsningar i produktionskapaciteten...
Jag börjar bli orolig att jag kommer få vänta så länge att OS 3.1 är förinstallerat när den väl kommer, och då är jag körd... Beställde svart 16g från Halebop med kontantkort den 18/8, planerar att använda den med tele2.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-09 12:54

Tre borde verkligen samordna sin kommunikation lite. Vad är det som gäller egentligen? Olika bud från höger och vänster.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-09 13:39

Ringde precis Tre och fick beskedet att de inte fått in några telefoner än men att de väntar leverans de kommande dagarna. Samtidigt läser jag på olika forum att folk som beställt dagarna efter mig börjat få sina telefoner utskickade. Slutsats: någon ljuger!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 14:16
Ursprungligen av apu47:

Ringde precis Tre och fick beskedet att de inte fått in några telefoner än men att de väntar leverans de kommande dagarna. Samtidigt läser jag på olika forum att folk som beställt dagarna efter mig börjat få sina telefoner utskickade. Slutsats: någon ljuger!

haha jag ringde för 45 minuter sedan, han jag snackade med sa att dem hade fått in en leverans från apple och börjat skicka alla! min skickades idag och fick ett kollinummer, inget på posten än

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-09 14:47

Okej, just for fun så ringde jag IGEN. Nu fick jag svaret att de faktiskt fått in leveranser och att min telefon som beställdes den 5/8 ska levereras på måndag 14/9 ELLER senast torsdag 17/9. Det är nästan så att jag är sugen på att ringa en gång till bara för att se vad de kan tänkas säga då ...

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-09 14:52

andra gången idag jag ringer tre, denna gång blev svaret att dom får in en lev idag och dom får in en på måndag.
Jag beställde 7/8 och dom hoppas att dom har telefoner som räcker fram till runt det datumet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-09 17:38

Skickade ett mail till Tre om att dem kanske har ett kolli-id till mig, skickade med mitt persnr. och ordernr. och får svaret: Du menar 19**********, jag råkade skicka utan 19. Lite onödigt mail jag fick där.

Ursprungligen av iFly:

Skickade ett mail till Tre om att dem kanske har ett kolli-id till mig, skickade med mitt persnr. och ordernr. och får svaret: Du menar 19**********, jag råkade skicka utan 19. Lite onödigt mail jag fick där.

Haha antar att de var i brist på annat och att de skulle dröja lite lite lite längre innan du fick ditt kolli-nr:cool:

Fick ett mail från halebop idag (för 5 minuter sedan) med ytterligare en leveransbekräftelse, samt en länk till godssökning. När jag klickar på den står det "Din sökning gav inga träffar". Är detta normalt?

Ursprungligen av NickBomb:

Fick ett mail från halebop idag (för 5 minuter sedan) med ytterligare en leveransbekräftelse, samt en länk till godssökning. När jag klickar på den står det "Din sökning gav inga träffar". Är detta normalt?

Ja det kan vara ganska vanligt, är förmodligen så att du har ett kolli-nr som är bokat för dig, men paketet har ännu inte reggats någonstanns, ännu ett hopp att kanske ge falska förhoppningar..

Fick precis sms från 3 om att det nya abonnemanget har startat. Hur lång tid dröjer det då tills telefonen kommer?

(svart 32g, beställd 10/8 via telefon, könr 900)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-10 10:33
Ursprungligen av pressplayontape:

Fick precis sms från 3 om att det nya abonnemanget har startat. Hur lång tid dröjer det då tills telefonen kommer?

(svart 32g, beställd 10/8 via telefon, könr 900)

Slå en pling till kundtjänst så får du kollinr.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-10 10:42

Tre kan verkligen ta sina könummer och köra upp i arslet! Jag beställde 5/8 och hade köplats 167 men efter att ha läst här och på andra forum ser jag ju att det finns flera fall då folk som beställt EFTER mig fått sina telefoner.

Ursprungligen av apu47:

Tre kan verkligen ta sina könummer och köra upp i arslet! Jag beställde 5/8 och hade köplats 167 men efter att ha läst här och på andra forum ser jag ju att det finns flera fall då folk som beställt EFTER mig fått sina telefoner.

Samma hos Telia. Snyggt jobbat.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-09-10 16:51
Ursprungligen av Capeman:

Samma hos Telia. Snyggt jobbat.

Capeman, du och jag beställde ungefär samtidigt. Läste om ditt Telia-Butiks-besök, vilken mardröm! Jag hade nog inte kunnat besinna mig. usha... Jag beställde via Telia's hemsida och skickade in pappret jag fick i slutet av Juli månad. Jag har inte hört ett pip från Telia, tycker att dom kunde skicka ut ett mail eller vad som helst!

På pappret jag fick hem stod att iPhonen skulle levereras inom 5 dagar, Vilket BS! Vad kan vi göra mer än att vänta. Lider med er allihop! Det ironiska är att när marknaden är mättad så kan du köpa en iPhone på ICA... Nästa..

Ursprungligen av apu47:

Tre kan verkligen ta sina könummer och köra upp i arslet! Jag beställde 5/8 och hade köplats 167 men efter att ha läst här och på andra forum ser jag ju att det finns flera fall då folk som beställt EFTER mig fått sina telefoner.

Men är det inte olika köer då? Det blir inte mindre frustrerande men iaf en förklaring. Hur beställde du din?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-10 16:59

Kan säga att min oxå är på g från Tre, beställde 7/8 32 gb svart.
Ringde och fick Kollinummer, man kan ju hoppas den kommer imorgon samt att det är OS 3.0.1 på den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-10 17:14

Vad är det för nummer man ringer till Tre, och hur ska jag fråga om kolli ID?
Ska jag bara säga: Hejsan jag undrar ifall ni har ett kolli-ID till mig?

iFly, så gjorde jag. ^^

Äntligen har jag mitt kollinr och telefonen är skickad. Förhoppningsvis har man den imorgon till helgen, då har ju Tre iallafall hållit en sak de lovat!

Bevaka tråden