Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är där ingen som har en uppdatering när det gäller Telenor? Helt tyst från dem. När jag ringde och pratade med dem sa de en veckas leverans, max! (tydligen skulle de fått ett lass med telefoner)
Sen när jag efter en vecka ringde dem och pratade sa de 2-3 veckor, minst!

Börjar bli less på skiten nu.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-10 20:48
Ursprungligen av iFly:

Vad är det för nummer man ringer till Tre, och hur ska jag fråga om kolli ID?
Ska jag bara säga: Hejsan jag undrar ifall ni har ett kolli-ID till mig?

Tre: 0771-735 300
Och du frågar om du kan få kollinummer eller när du får din leverans

Ni som ringer Tre får åtminstone svar...
Jag har ringt och mejlat Felia men har fortfarande inte fått något svar. Hon i telefon bad mig skicka frågan via mejlfunktionen på webben.

Jag skulle inte fråga om preliminärt leveransdatum (eftersom jag vet att jag kommer få vänta ett tag) utan hur deras kössystem fungerar samt min ev. köplats.

Som sagt inget svar ännu............

Min upplevelse är att alla operatörer har samma problem, informationen från Apple gällande leveranser är oerhört knapphändig. Sen väljer de att tolka den information de får på det sätt som passar dem bäst. Ingen vill väl säga att det tar 4 veckor, vilket kanske är det realistiska, med risken att förlora kunder.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-10 21:48

Jag vet inte hur mycket ni kollat på Telias blogg:

Telia iPhone Blog Leveransstatus på iPhone 3GS

Av den framgår att de fortfarande inte hunnit leverera svarta 32:or (eller precis hunnit dit) till dem som beställt fram till 7 augusti.

Just nu befinner sig min iPhone i Alvesta, den beräknade leveransen är tidigast 11 september, dvs imorgon.
En fråga bara; går det att hämta ut paketet från mitt lokala posten-ombud utan att ha fått det där pappret i brevlådan (in lack of a better word), om jag t.ex. legitimerar mig eller nåt? Om inte så får jag den tidigast på måndag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-10 22:48
Ursprungligen av NickBomb:

Just nu befinner sig min iPhone i Alvesta, den beräknade leveransen är tidigast 11 september, dvs imorgon.
En fråga bara; går det att hämta ut paketet från mitt lokala posten-ombud utan att ha fått det där pappret i brevlådan (in lack of a better word), om jag t.ex. legitimerar mig eller nåt? Om inte så får jag den tidigast på måndag.

De kanske aviserar genom sms, och då är det normalt sett så att du använder den aviseringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 22:58
Ursprungligen av NickBomb:

Just nu befinner sig min iPhone i Alvesta, den beräknade leveransen är tidigast 11 september, dvs imorgon.
En fråga bara; går det att hämta ut paketet från mitt lokala posten-ombud utan att ha fått det där pappret i brevlådan (in lack of a better word), om jag t.ex. legitimerar mig eller nåt? Om inte så får jag den tidigast på måndag.

Japp, det enda du behöver ha är kollinumret och leg.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 23:32
Ursprungligen av NickBomb:

Just nu befinner sig min iPhone i Alvesta, den beräknade leveransen är tidigast 11 september, dvs imorgon.
En fråga bara; går det att hämta ut paketet från mitt lokala posten-ombud utan att ha fått det där pappret i brevlådan (in lack of a better word), om jag t.ex. legitimerar mig eller nåt? Om inte så får jag den tidigast på måndag.

Ja, det går.

Har du någonsin använt Posten innan?

Okej, tack så mycket! Får hoppas det kommer fram imorgon då.

Ursprungligen av zappee:

Har du någonsin använt Posten innan?

Ja, tro det eller ej Har aldrig velat ha ett paket så snabbt som nu dock, förr i tiden brukade jag bara vänta på avin.

Haha! köpte en resa och insåg att en iphonen kanske hamnar lite längre ner på "vill ha" listan så jag ringde och avbeställden den. PANG!! dagen efter så ligger denpå posten efter att man väntat i en och en halv månad!

16gb svart från tre best.11/8 kö nr.708
Någon som jag gått före i kön?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 22:47

Tror att du isf MÅSTE ha kollinummer. Och leg.

Yes!!

Det verkar som att väldigt många inte kommer att få så mycket jobb gjort idag.

Äntligen

iPhone 3GS 16gig svart. Beställd 19/8 hos 3 köplats: 1436
Ligger nu på ICA och väntar på att bli hämtad.
Helgen räddad

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-11 10:29

Iphone 16gb Svart
Beställd 5/8
Köplats 167
Fick den idag.


Slutsats: Jag hatar apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 10:54

apu47: Vilken operatör?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-11 13:20
Ursprungligen av simonn:

apu47: Vilken operatör?

Tre! Verkar som att Tre fått in en rätt stor leverans nu.

På telias blog idag:

Uppdaterad: 2009-09-11 kl. 10.52

Nedan info är inte förändrad sedan senaste uppdatering 7/9. Under dagen idag kommer en ny leverans att komma in i lager, vi kan då ge nyare information. Ny uppdatering kommer att ske ca 14:30 idag 11/9

3GS 16GB Vit 17/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 16GB Svart 10/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 18/8 (ca 3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Svart 7/8 (ca 3 veckors leveranstid)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-11 13:10

Haha, dom har antaligen ingen aning om de får 10 telefoner eller 10000. De vet först när de packat upp.

Hoppas den leveransen även kommer halebop tillgodo...

Off topic: Hur separerade är egentligen telia och halebop? Är det inte bara olika varumärken i samma företag? Har de samma kuntjänstpersonal?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-11 13:20

En annan fråga: om man beställer i butik, hämtar man i butik då också eller får man alltid gå till posten?

Ursprungligen av planB:

En annan fråga: om man beställer i butik, hämtar man i butik då också eller får man alltid gå till posten?

När det gäller Telia så hämtar man ut den i butik.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-09-11 15:34
Ursprungligen av planB:

En annan fråga: om man beställer i butik, hämtar man i butik då också eller får man alltid gå till posten?

Beställer du från tre butik så får du den på posten.

Never mind, fick ett svar på mitt mail från kundtjänst.

Senast redigerat 2009-09-11 22:25

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 18:36
Ursprungligen av Capeman:

Kan berätta att Telia precis ringde. De har fått in min telefon, svart 32 GB. Ska ner och hämta den efter jobbet. Sex veckor tog det.

Kul Capeman, du har ju verkligen väntat och haft oflyt.

Ringde själv idag till Telia och dom hade ingen aning... :-/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-11 18:52

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jag har min iPhone 3GS VIT 16GB NUUUUUUUUUUUU =DDDD

Ursprungligen av Cekari:

Kul Capeman, du har ju verkligen väntat och haft oflyt.

Ringde själv idag till Telia och dom hade ingen aning... :-/

Tack!! Ja det känns så jäkla sweet. Butiken fick in 18 telefoner sammanlagt, så det är inte precis några stora volymer ändå...

Sitter med min iPhone också nu, fy faaan vad underbart! Spotify är LÖVELY!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-11 17:10

Lol, nu får jag hoppas min är vid mitt avhämtningsställe, jag har könr 567 beställd på tre.se

Senast redigerat 2009-09-11 17:24
Bevaka tråden