Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia lanserar iPhone 3G med kontantkortet Telia Refill

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-30 08:21

Fast, att tänka på här är att det bara är 8GB-modellen av iPhone som telia säljer med kontantkort (mig verterligen). Alltså den iPhone-modell som blir kvar som en "snik-variant" till det facila priset av 5995:-. Därför är jag inte alls säker på att Telia kommer att erbjuda nya 3Gs med kontantkort, eftersom den motsvarar gamla 16GB-modellen. Kan vara så att den kommer senare, men det beror naturligtvis på vad de andra operatörerna kommer att ha för utbud.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Därför är jag inte alls säker på att Telia kommer att erbjuda nya 3Gs med kontantkort, eftersom den motsvarar gamla 16GB-modellen.

Nej, 16 GB 3GS motsvarar dagens 8 GB 3G och 32 GB 3GS motsvarar dagen 16 GB 3G. I alla fall om man ser till Apples prissättning i USA (199/299 dollar). Så med den logiken borde i så fall 16 GB 3GS komma med kontantkort (fast kanske inte omedelbart).

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-30 11:24

Tänkte mer på att 8GB-modellen kommer att vara kvar och 16Gb-modellen ersätts av just 3Gs 16GB. Ny modell är då 32GB. Det var mer så jag resonerade. Men det är ju naturligtvis rätt med tanke på hur Apples prissättning ser ut (som dock har väldigt lite verklighetsanknytnig till Sverige).

Smart, då hoppas vi helt enkelt på att Telia vill lansera 3G S med kontantkort.. Jag tänkte ändå bara på 16gb varianten då jag har 8 gb nu och använder 5,5 i princip.

Inga mer precisa datum för övrigt? Fortfarande Juli 2009 som gäller?

Ursprungligen av Jakobzetterquist:

Inga mer precisa datum för övrigt? Fortfarande Juli 2009 som gäller?

Inget nytt ännu. På Telias iPhone-blogg skriver de idag:

Telia har fått många förfrågningar om den nya iPhone 3Gs och ca 12 000 st har anmält sitt intresse till nyhetsbrevet via telia.se/iphone. Lanseringsdatum är inte klart än, så än får vi vänta lite lite till.

Så än är det inte klart alltså. (Men 12 000 intresserade av nyhetsbrevet? WOW!)

Nu är det 31 juli som gäller. Sen får vi se hur det blir med tidens gång.

Källa: http://www.teliaiphoneblog.se/?p=185

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-16 09:45

Slutet av juli passar mig fint. Planerat att införskaffa mig en ny mobil under augusti. Funderar att det är dags för iPhone igen sedan jag hade första versionen hösten 2007.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-08-06 14:15

Är det någon som har koll på om man verkligen kan köpa den med kontantkort från Telia för 6500 kronor (32 GB) eller måste man redan vara Telia-kund då?

MvH,
Katana

Ursprungligen av Katana:

Är det någon som har koll på om man verkligen kan köpa den med kontantkort från Telia för 6500 kronor (32 GB) eller måste man redan vara Telia-kund då?

MvH,
Katana

iphone 3gs kan inte köpas med kontantkort hos telia, du måste ha ett abonemang (bundet eller obundet) hos telia för att få köpa 3gs till kontantpris.

Ursprungligen av Mikael E:

iphone 3gs kan inte köpas med kontantkort hos telia, du måste ha ett abonemang (bundet eller obundet) hos telia för att få köpa 3gs till kontantpris.

Stämmer inte, den kan köpas kontant. Antingen köper man till ett kontantkort, eller så har man redan ett.

Ursprungligen av Marcus_R:

Stämmer inte, den kan köpas kontant. Antingen köper man till ett kontantkort, eller så har man redan ett.

När ändrades det? För de telia butiker jag varit in i har inte velat sälja en till mig om jag inte har ett abonemang (kontantkort räknas inte). Även kundtjänst ger samma besked.

Ursprungligen av Mikael E:

När ändrades det? För de telia butiker jag varit in i har inte velat sälja en till mig om jag inte har ett abonemang (kontantkort räknas inte). Även kundtjänst ger samma besked.

Varit med om att flera köpt utan abonnemang och med kontantkort. informationen fanns i de senaste utskicken som kom från Telia gällande försäljning av 3GS, så vågar inte svar på hur länge det har gällt.

Bevaka tråden