Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde min 32g svart på telia.se 4/8. 6 veckor imån, inte ett knyst har jag hört. Ganska frusterande att läsa att många som beställt senare har fått sin. Börjar tröttna på allvar nu!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-14 19:30
Ursprungligen av rixard:

Jag beställde en 32GB svart 3GS från Halebop igår - lite oroande att man ska behöva vänta 4 veckor på en lur. Har jag lyckats hålla mig borta från iPhone så här länge så lär väl några veckor till inte göra så mycket. Måste vara en fruktansvärd efterfrågan eller så är Äpplet dåliga på att tillverka.

JAg tror allvarlig talat att apple håller på telefoner för att få upp bokningssiffrorna. Gjorde inte Nintendo något likadant nä Nintendo Wii släpptes? Det var slut på konsoler från release och ingen såg en enda konsoll. Helt plötsligt bombades webhallen m. fl med hur många enheter som helst?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-14 19:36

iPhone 3GS 16 Gb vit nu levererad från 3... packar just upp! Ska jag använda gamla simkortet?! Måste vara så antar jag...

Kul när frugan beställde sin från 3 den 7/9 och fick sin idag
Och jagsitter fortfarande och trummar och väntar på min som jag beställde från Telia den 6/9...iofs min var svart och hennes vit...

  • Medlem
  • 2009-09-14 22:36

Beställde min 23GB från Telia för sex veckor sen. Kreditupplysning gjordes inom en vecka, efter det har jag inte hört något, inte ens ett mail. Ger ett väldigt dåligt intryck. Kan det vara vettigare att avbeställa och köpa i butik istället?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-14 22:57
Ursprungligen av pingu:

Beställde min 23GB från Telia för sex veckor sen. Kreditupplysning gjordes inom en vecka, efter det har jag inte hört något, inte ens ett mail. Ger ett väldigt dåligt intryck. Kan det vara vettigare att avbeställa och köpa i butik istället?

Låter skumt. Du borde haft den vid det här laget. Det är absolut läge att ringa och fråga.

Ursprungligen av pingu:

Beställde min 23GB från Telia för sex veckor sen. Kreditupplysning gjordes inom en vecka, efter det har jag inte hört något, inte ens ett mail. Ger ett väldigt dåligt intryck. Kan det vara vettigare att avbeställa och köpa i butik istället?

Håller med om att det ger ett dåligt intryck. Jag beställde iofs från Halebop och visste att leveranstiden var upp till fyra veckor. Tycker att oavsett den enorma efterfrågan så hör man åtminstone av sig till kunden om man inte kan hålla det man lovat - det kallas kundvård. Det är inte kunden som ska tvingas kontakta företaget.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-15 07:18

beställde min 3gs (svart, 16 gb) 21/8, hoppas att den kommer i slutet av veckan

Försökt att ringa till Telia butiken i Borås i 3 timmar nu , men ingen som svarar
Slog en signal till Telias kundtjänst oxå , fick svaret att lev tid är 3-5 veckor...standardsvar antar jag...

(16g svart)

Ursprungligen av TURBONY:

Försökt att ringa till Telia butiken i Borås i 3 timmar nu , men ingen som svarar
Slog en signal till Telias kundtjänst oxå , fick svaret att lev tid är 3-5 veckor...standardsvar antar jag...

(16g svart)

Jag har heller aldrig kommit fram till min butik i Växjö. Har säkert ringt ett tiotal gånger.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 14:57

Shit vad segt, fick kolli nr igår och den har inte registrerats på posten än, visst är det bara en igår men ändå...

Men grejen är, har olika svar hela tiden, beställde telefonen med ett nytt telenr, får man telefonen och simkortet samtidigt eller inte?
Om man får telefonen före, kan man då använda telefonen (utan ringfunktionerna naturligtvis) utan simkortet? (antagligen inte)

YES !!
Orkade inte vänta längre , åkte in till Borås , var runt på 6 olika ställen inga hade nån , innan jag fick reda på att det fanns en MacStore i stan , in där och köpte en svart 32Gb med Telenor. Fri surf

Bye bye Telia !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-15 16:13

Lite ny levinfo... kanske

Vad det nu kan vara värt: Såg just på telia iphonebloggen följande

Uppdaterad: 2009-09-15 kl. 15.00
Ny leverans inkommit idag. Vi skickar nu ut fram till och med datum enligt nedan:
3GS 16GB Vit 17/8
3GS 16GB Svart 17/8
3GS 32GB Vit 9/9
3GS 32 Svart 12/8

Mer info från telia:
Info ang. Kommande leverans: Ny leverans väntas in under slutet av veckan ev. fredag. Mer info om detta kommer.

----

Antar att det avser beställningsdatum.... och att övriga leverantörer kanske även dom fått ngn tilldelning...

Telia iPhone Blog Leveransstatus på iPhone 3GS

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-15 16:36

Fick precis ett kollinummer från Halebop. Ingen info registrerad på det ännu men det gick ovanligt snabbt om man läser rapporterna från er andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-15 16:38

Yes! Har precis hämtat min.
Beställde en svart 32g på telia.se den 26/8 och fick den alltså idag. Verkar som det börjar strömma in lite telefoner nu.

Jag fick ett rek avi från Halebop idag. Fast när jag kom ned till uthämtningsstället så fanns där inget att hämta. Så jag slog in kollinummret på posten.se inget registrerat på det.

Men så ringde jag posten och dem sa att dem hade haft problem med att Halebop skickar avier och sen ingen telefon. Hoppas verkligen inte att det ska dröja ännu längre.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 19:28
Ursprungligen av Isbiten:

Jag fick ett rek avi från Halebop idag. Fast när jag kom ned till uthämtningsstället så fanns där inget att hämta. Så jag slog in kollinummret på posten.se inget registrerat på det.

Men så ringde jag posten och dem sa att dem hade haft problem med att Halebop skickar avier och sen ingen telefon. Hoppas verkligen inte att det ska dröja ännu längre.

Samma för mig, fick avi och något annat på samma papper idag, stod att jag skulle hämta ut paketet innan den 28:e, väl framme på utlämningsstället så fanns inget att hämta, dom sa att jag skulle titta över imorgon igen men kollinumret på avin fungerar fortfarande inte på posten, borde väl vara påväg?

Ursprungligen av x-per:

Samma för mig, fick avi och något annat på samma papper idag, stod att jag skulle hämta ut paketet innan den 28:e, väl framme på utlämningsstället så fanns inget att hämta, dom sa att jag skulle titta över imorgon igen men kollinumret på avin fungerar fortfarande inte på posten, borde väl vara påväg?

Ja fast kollinummret ska ju alltid funka tycker man. Oftast när man beställer så brukar ju det stå tex "Förhandsinformation från avsändare mottaget" om man kollar posten.se men nu finns ju ingenting.

Best ytterligare en 4/9 kom idag från Telia 32 GB

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 21:02

Jao det är riktigt konstigt, inte ens posten själva kunde ju spåra något, kan dom inte göra det så kanske telefonen inte ens är i närheten av att levereras till posten men då borde dom inte skickat avi:n till brevlådan såhär tidigt!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-09-15 21:16

Är det Halebop vi pratar om? För det här verkar ju synnerligen mystiskt - nog för att det kan ta ett par timmar innan man kan spåra försändelsen men om det inte går att spåra alls?! *cue X-files theme*

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 21:27

Jao det har gått 30 timmar sen jag fick leveransbekräftelsen på emailen och innan idag fick jag avi:n från Halebop, aldrig varit med om detta förut :S

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-09-15 21:34

ångra order hos halebop?

hej. väntar på en vit 3gs 16gb.. nu såg jag att de (halebop) har 32gb i lager.. nån som har koll på hur man ångrar sin order, för att kunna beställa en 32a istället? funkade inte att bara beställa en till

Tja, enklast vore väl att ringa till Halebop och fråga om dom kan ändra din order? Torde iaf vara mer effektivt än att skriva här?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 22:33

Nu har min försändelse reggats på posten, den är i inlämnad kl 18.18 i avesta och skall lite utanför Borås, borde gå snabbt, tveksamt tills imorgon?

Men iaf, står såhär:

Typ av försändelse:
Avtalsbrev

Är det alltså inte telefonen då?

Ursprungligen av x-per:

Nu har min försändelse reggats på posten, den är i inlämnad kl 18.18 i avesta och skall lite utanför Borås, borde gå snabbt, tveksamt tills imorgon?

Men iaf, står såhär:

Typ av försändelse:
Avtalsbrev

Är det alltså inte telefonen då?

Tror dessvärre inte det, ser mer ut som ett REK-brev som innehåller det du skriver ovan ett avtal som förmodligen ska skickas in, antar att dom måste ha det skriftligt innan dom skickar något.
Själv gick det bra över telefon för mig, kanske för att det var företagsabb.
/ Postnisse

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-15 23:45
Ursprungligen av Engalunda:

Tror dessvärre inte det, ser mer ut som ett REK-brev som innehåller det du skriver ovan ett avtal som förmodligen ska skickas in, antar att dom måste ha det skriftligt innan dom skickar något.
Själv gick det bra över telefon för mig, kanske för att det var företagsabb.
/ Postnisse

Men grejen är ju att jag skall hämta ut den på posten, varför hämta ett litet avtal på posten? Avin skickades ju hem, så kan väl även ett avtal göra? Eller man kanske måste hämta det på posten för att legitimera att det verkligen är jag som hämtar ut paketet!

Iaf, känns ju lagom omständigt :S

Ursprungligen av x-per:

Men grejen är ju att jag skall hämta ut den på posten, varför hämta ett litet avtal på posten? Avin skickades ju hem, så kan väl även ett avtal göra? Eller man kanske måste hämta det på posten för att legitimera att det verkligen är jag som hämtar ut paketet!

Iaf, känns ju lagom omständigt :S

Vad jag vet gällande avtal så lämnar jag ut sådana flera ggr om dagen, te.x till olika banker m.m. Så att man legitimerar sig för sådana saker är ju egentligen inte mer än rätt, säkerheten att lägga ett avtal direkt i lådan är väl inte så hög kan jag tänka mig..
Men vad som har ändrats den senaste tiden är att vissa telefoner skickas som rek och vissa som vanliga postpaket.. Men i ditt fall låter det mer bara som ett "tråkigt" brev:tveksam:

Ursprungligen av Engalunda:

Vad jag vet gällande avtal så lämnar jag ut sådana flera ggr om dagen, te.x till olika banker m.m. Så att man legitimerar sig för sådana saker är ju egentligen inte mer än rätt, säkerheten att lägga ett avtal direkt i lådan är väl inte så hög kan jag tänka mig..
Men vad som har ändrats den senaste tiden är att vissa telefoner skickas som rek och vissa som vanliga postpaket.. Men i ditt fall låter det mer bara som ett "tråkigt" brev:tveksam:

Men nu när jag tänker efter så KAN de lika gärna väl också vara iPhonen, har lämnat ut telefoner där man skrivit avtalet på en sådan avi du har:cool:

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-09-16 00:04
Ursprungligen av Engalunda:

Men nu när jag tänker efter så KAN de lika gärna väl också vara iPhonen, har lämnat ut telefoner där man skrivit avtalet på en sådan avi du har:cool:

Jao för det känns ju konstigt att betala 948kr till posten om man enbart får avtalet, aja, får se imorgon eller hur snabbt det nu går att få hit det, Alvesta var det visst, inte Avesta

Bevaka tråden