Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone- ingen kontakt med datorn längre

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-20 23:05

Hej, hoppas på hjälp härifrån.
Vips försvann all kontakt mellan dator och iphone.
Jag kan fortfarande ladda via vägguttag, men varken ladda eller synca via datorn.
Drog ut sladden ur telefonen när den började synca för några dagar sen, och sen dess är det stopp. I övrigt fungerar allt fint. Minns inte om jag uppdaterat till itunes 9 före eller efter problemet.

iphone 2g, 3.0
imac, itunes 9

Någon som vet bot?

Edit: (tilläggas bör att det är inga problem med uspportarna för andra kablar samt att iphonen hittades av en annan dator utan problem)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-20 23:19
Ursprungligen av jpe:

Hej, hoppas på hjälp härifrån.
Vips försvann all kontakt mellan dator och iphone.
Jag kan fortfarande ladda via vägguttag, men varken ladda eller synca via datorn.
Drog ut sladden ur telefonen när den började synca för några dagar sen, och sen dess är det stopp. I övrigt fungerar allt fint. Minns inte om jag uppdaterat till itunes 9 före eller efter problemet.

iphone 2g, 3.0
imac, itunes 9

Någon som vet bot?

Edit: (tilläggas bör att det är inga problem med uspportarna för andra kablar samt att iphonen hittades av en annan dator utan problem)

Installera om itunes?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-21 00:23

TACK!
det gjorde susen!

trodde inte det var problemet iochmed att telefonen inte ens ville ladda, vilket jag antog inte gick genom itunes..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 10:15
Ursprungligen av zappee:

Installera om itunes?

Vill bara tacka för ett bra tips som gjorde att jag efter lite letande hittade svaret jag letade efter. Kan vara hyggligt att tacka lite också

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-06 11:27
Ursprungligen av JLJ27:

Vill bara tacka för ett bra tips som gjorde att jag efter lite letande hittade svaret jag letade efter. Kan vara hyggligt att tacka lite också

Kan vara bra om du skrev hur du löste det. Andra kanske kommer att få samma problem....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-06 19:10
Ursprungligen av kenjon:

Kan vara bra om du skrev hur du löste det. Andra kanske kommer att få samma problem....

Han citerade iofs "Installera om iTunes"...

FIck samma problem i morses. Testade två laddare, 3 olika datrorer inkl. en pc... funkade inte ändå! Tog bort lite apps och tog ut simkortet, då gick det att starta om iphone (gick inte innan). Höll inne home medan jag satte in laddaren i datorn.. iphone till dfu så återställer nu

Håller tummarna för att inte min dock kontakt gått sönder !

1
Bevaka tråden