Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 20:36

Ok. Jag har satt igång med det. I listan man kommer till över Cydia settings, så säger guiden bara att man ska välja det alternativ man vill, men hur ska man vet vad alla dessa betyder och vilken man ska ha? finns ingen förklaring på vad de är för något. Jag förskte välja de två alternativ som guiden visar. Den första som heter OpenSSH hittade jag, men den andra som heter Icy finns inte med i listan. Jag är lite förvånad eftersom guiden i övrigt är så utförlig och så ska man plötsligt välja något ur en lista med hundra olika grejor man aldrig hört talas om.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-20 21:53
Ursprungligen av HeLe:

Ok. Jag har satt igång med det. I listan man kommer till över Cydia settings, så säger guiden bara att man ska välja det alternativ man vill, men hur ska man vet vad alla dessa betyder och vilken man ska ha? finns ingen förklaring på vad de är för något. Jag förskte välja de två alternativ som guiden visar. Den första som heter OpenSSH hittade jag, men den andra som heter Icy finns inte med i listan. Jag är lite förvånad eftersom guiden i övrigt är så utförlig och så ska man plötsligt välja något ur en lista med hundra olika grejor man aldrig hört talas om.

Kör en guide på iclarified.com

Jag är helt lost... Jag uppdaterade min 3G via Itunes - har jag ingen möjlighet att jailbreaka den då? Har inget behov av att låsa upp den gällande operatör. Jag vill enbart kunna köra Spotify i bakgrunden. Helt otroligt att detta inte går utan att behöva fippla med telefonen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 21:25
Ursprungligen av NiklasM:

Jag är helt lost... Jag uppdaterade min 3G via Itunes - har jag ingen möjlighet att jailbreaka den då? Har inget behov av att låsa upp den gällande operatör. Jag vill enbart kunna köra Spotify i bakgrunden. Helt otroligt att detta inte går utan att behöva fippla med telefonen...

Jo det går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 22:11

Men det är ju den guiden jag pratar om. Den nya för 3.1.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-20 23:24
Ursprungligen av HeLe:

Men det är ju den guiden jag pratar om. Den nya för 3.1.

Guiden handlar om att Jailbreaka, inte vilka program som är bäst för dig.

De väljer OpenSSH och OpenSSL.

Icy är först på nästa steg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 01:03

Det löste sig. tackartackar.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-09-21 17:26

Det går inte att jailbreaka under Windows än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-21 17:29
Ursprungligen av Cyberz:

Det går inte att jailbreaka under Windows än?

MEN SNÄLLA

(Lathund: http://www.99.se/1830778-post26.html)

  • Medlem
  • 2009-09-23 19:18

Har jailbreakat min iPhone 3g med hjälp av Pwnage nu. Men hittar inget nät!! Hur ska jag göra??
Måste jag installera ultraSn0w eller något??

Ursprungligen av padre:

Har jailbreakat min iPhone 3g med hjälp av Pwnage nu. Men hittar inget nät!! Hur ska jag göra??Måste jag installera ultraSn0w eller något??

Ja självklart, jailbreak låser inte upp operatörslås.

  • Medlem
  • 2009-09-23 19:24

Uppdatering:

Nu installerade jag ultrasn0w efter att ha jailbreakat, då kan jag iaf ring men får inte upp någon opperatörs logga uppe i vänstra hörnet..
och att surfa med 3g verkar gå väldigt segt..

Någon med samma problem eller tips??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-23 20:18

att loggan saknas är ett känt problem som åtgärdas vid nästa redsn0w release (efter den 25/9 då 3.1.1 FW troligen släpps)

Senast redigerat 2009-09-24 16:09
  • Medlem
  • 2009-09-24 15:47

Tack så mycket!

körde med ultrasn0w och det funkade. Dock fick jag som sagt ingen opperatörslogga uppe i vänstra hörnet. Men annars gick det bra!

Ursprungligen av padre:

Tack så mycket!

körde med ultrasn0w och det funkade. Dock fick jag som sagt ingen opperatörslogga uppe i vänstra hörnet. Men annars gick det bra!

Fint.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-24 17:40

Jag har bara kört en Jailbreak (har en olåst 3G) och min 3-logga är försvunnen och enligt staplarna har jag plötsligt väldigt dålig täckning i min lägenhet. Var detta ett känt fel som sagt eller?

Edit; Hm, inte nog med att min 3-logga är försvunnen. Det går inte att ringa till eller från min mobil nu. Har konstant en pinne i mätaren. Vad kan detta bero på? Har testat att starta om telefonen utan framgång.

Edit 2; Gjorde om det, ökade partionen och nu verkar det fungera. Har till och med en 3-logga igen nu! Konstigt att storleken på partionen ska påverka mottagandet av GSM/3G-signalen.

Senast redigerat 2009-09-24 19:45
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 20:05

Får man fråga hur stor partition du skapade... ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-24 20:50

695 mb som de rekommenderade på iClarified.com.

Någon som vet vad som menas med det här:

Check Activate the phone if you are not with an official carrier then click the blue arrow button.

Ursprungligen av jens__E:

Någon som vet vad som menas med det här:

Check Activate the phone if you are not with an official carrier then click the blue arrow button.

Ja, om du vill aktivera iPhonen för att du inte kör den med den officiella operatör den såldes via(och ska användas med).

Får ni inte något nät eller "no service/ingen service" fast ni har jailbreakat med pwnagetool och sedan kirrat ultrasn0w så kanske den här länken kan hjälpa, den hjälpte mig.

Downgrade iPhone 3G Firmware 3.1 Baseband 05.11.07 to 04.26.08 | Redmond Pie

Fuzzyband nedgraderar basebandet vilket fixar biffen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-30 17:07

Fuzzyband BARA till BL 5.8

Hej!

Viktigt att poängtera är att Fuzzyband bara kan nedgradera basbandet om man sitter på Bootloader 5.8 vilket tyvärr ganska få gör, då dessa lurar var av det första lasset iPhone 3G som skeppades ut från Apples fabriker. Alla andra versioner gör att Fuzzyband är verkningslöst vilket programmet kommer att meddela när man försöker nedgradera och man måste då bara erkänna sig besegrad. Det finns då inget man kan göra för att låsa upp sin lur.

Mvh Olof Bergström

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-30 21:52

Hur rökt blir man garanti mässigt om man jailbreakar ? Vill kunna lira alla härliga spel man kommer åt via scumm vm men jag vet ite hur pass värt det är att breaka den...

Ursprungligen av bonis:

Hur rökt blir man garanti mässigt om man jailbreakar ? Vill kunna lira alla härliga spel man kommer åt via scumm vm men jag vet ite hur pass värt det är att breaka den...

Har svarats på förut ungefär 1000 ggr här på forumet...
Men, eftersom du kan återställa den still fabriksinställningar/utan jailbreak har du då full garanti igen.

"scumm vm"?! Förklara!

Senast redigerat 2009-10-01 08:42
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-01 09:07
Ursprungligen av theplague:

Har svarats på förut ungefär 1000 ggr här på forumet...
Men, eftersom du kan återställa den still fabriksinställningar/utan jailbreak har du då full garanti igen.

"scumm vm"?! Förklara!

Emulator eller vad man ska säga så man kam spela gamla riktiga spel från ex. Lucas art

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 07:44

LoL, svarade i fel tråd

Senast redigerat 2009-10-01 08:23
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-01 07:51

Vet inte om du svarade på någon fråga där FreddeB men följande gäller alltså:

Om man "råkar" uppdatera sin äldre mjukvara via iTunes till Firmware 3.1 så uppgraderas basbandet till 5.11.07 och så länge man inte har Bootloader 5.8 (5.08) så är man RÖKT. Då hjälper det inte med repo666.ultrasn0w!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-02 08:54
Senast redigerat 2009-10-02 09:05
  • Medlem
  • Borås
  • 2009-10-04 17:55

Förstår inte riktigt vad som gäller ang. den nya pawnage tool. Jag har en 3gs som jag uppgraderade till 3.1 utan att ha jailbreakat den innan, gjorde det så fort jag fick mobilen (den var altså 3.0 OOB). Är det då än så länge kört för mig att göra en jailbreak? Vet inte om det spelar nån roll, men jag vill inte bryta operatörslåset utan vill bara kunna ha cydia på iphonen så man kan ha tillgång till allt i appstore gratis. Kan även tillägga att jag kör windows vista.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-04 19:38
Ursprungligen av torva:

Förstår inte riktigt vad som gäller ang. den nya pawnage tool. Jag har en 3gs som jag uppgraderade till 3.1 utan att ha jailbreakat den innan, gjorde det så fort jag fick mobilen (den var altså 3.0 OOB). Är det då än så länge kört för mig att göra en jailbreak? Vet inte om det spelar nån roll, men jag vill inte bryta operatörslåset utan vill bara kunna ha cydia på iphonen så man kan ha tillgång till allt i appstore gratis. Kan även tillägga att jag kör windows vista.

Jag antar att du menar programmen i Cydia, inte att du ska få tillgång till AppStore via Cydia?

Bevaka tråden