Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död macbook pro

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-20 13:51
Ursprungligen av sonofgustaf:

Willhaven:

Jag ska göra det! Det inger verkligen hopp att du fått igenom din reklamation.. Grymt att jag hittade denna post. Behövde du inte ens pröjsa för felsökningen hos teknikern? När jag var in hos en Apple premium reseller här om dagen ville de ta 900:- plus moms bara för att starta upp datorn. Hoppas jag får bättre hjälp någon annanstans.. Annars får jag väl ta en tur till Norrköping ;P..

Återkommer när jag vet hur det går..

Det är nog nvidia kortet som har gett upp. Apple fixat det gratis.

//Rob

Så för ca. 1h (lördag kväll) sedan ringde min teknikern och berätta att han hade ångest över att datorn inte fungera. Han satt på verkstaden och hade fixat problemet. Han har väl bytt 72 saker i datorn och tydligen hade han hittat en kabel som legat löst och kortslutit datorn. spännande. På måndag ska jag tydligen få hämta datorn. Vi får väl se om jag får datorn. Ropar inte hej än.

min dator är tebax! så jävla skönt! nu ska jag bara komma överrens med nya iTunes =/

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2008-10-27 16:37

Hej!
Jag är i en liknande situation.
Jag har en iMac som jag köpte i november 2006, alltså knappt 2 år gammal.

För ett par veckor sen så kraschade den och jag lämnade in den på felsökning på Jansson data i Helsingborg.

Det visade sig att det var logikkortet som var i sönder, men killen jag prata med sa att han inte kunde bevisa att felet varit där från början och därav gick det inte på reklamationsrätten.

Har jag verkligen inte mer rättigheter än så? Hur ska jag nu gå till väga?
En dator för 20 000 ska väl hålla mer än 2 år.

Jag är grymt besviken!

Synd Ponta! ! Har också haft dator som kraschat men jag hade tid kvar på garantin.
Det är verkligen kasst om du skulle behöva betala för en dator som är så ny.
Ser att du är 20 år så du kanske inte har en hemförsäkring för egen lägenhet ? I hemförsäkringar brukar ingå att bl a elektronikvaror kan ersättas om de går sönder trots att man är aktsam. Kan du inte pröva att gå till en affär som lagar Mac-datorer och få ännu en bedömning om det är ett inbyggt konstruktionsfel som går att reklamera ? Det står om det tidigare i den här tråden. Ge dig inte utan pröva flera ställen ! Vet att Apple-auktoriserade affärer är bra på att ta betalt för minsta lilla sak men ibland är det värt det.

Idag ringde de från verkstan! Reklamationen gick igenom och Apple pröjsa nytt logikkort på datorn. Det tog visserligen över en månad men det var det värt. Man ska verkligen inte ge sig i första taget!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-09-22 09:13

Bumpar en gammal tråd eftersom min Macbook Pro (jul 07) just dog med identiska symptom - den tredje i denna tråd, hur många till kan det finnas därute?

Men det är glädjande att herrarna här (eller damerna) verkar ha fått burken lagad! Undrar hur Apple ställer sig till samma fel ett år senare!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-22 09:38

Finns flera trådar om detta, t.ex. Den som vill kan göra en statistisk bedömning utifrån antalet aktiva MBP (2007)-ägare här på forumet.

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/246601-macbook-pro-med-defekt-nvidia-ligger-vi-illa-till-nu.html

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/252361-laenk-till-nvidias-erkaennande-gaellande-8600-gt-problem.html

Jag har följt fenomenet sedan början. Jag skulle tro att majoriteten av den här generationen av MBP har drabbats av detta. Inte min ännu.

Bevaka tråden