Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som beställt 3GS på nätet från Telia/Tre/Telenor/Halebop

Tråden skapades och har fått 986 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-30 16:51
Ursprungligen av Zlatan:

SJälv så har jag valt att behålla min order på en vit 16GB.

Jag tror att många kommer, som wendefors, att avbeställa sin nuvarande order på en 16GB för att köpa en 32GB. Därtill så vill jag inte av principiella skäl beställa en 32GB.

I min teliabutik bytte jag från kö på 16gb vit till 32gb vit efter som det bara var en i kö för den modellen

Hör med din butik vilken modell det är kortast för

Ursprungligen av Bj0k:

Hör med din butik vilken modell det är kortast för

Det är en fin tanke, men det är svårt när man har beställt från Halebop, dom är så hemlighetsfulla..

Idag skrev Halebop följande på deras Facebook-sida:

Ursprungligen av Halebop:

I helgen skedde en felaktig prissänkning av iPhone 3GS 32 GB på vår sajt. Du som annullerat din iPhone-beställning för att köpa till det tillfälligt billigare priset men inte hunnit lägga om din order i väntan på annulleringsbekräftelsen får en kompe.nsation på 280 kr (motsvarar den tillfällliga prissänkningen). Kontakta kundtjänst för att få din kompensation.

Ursprungligen av Halebop:

Du som beställt en iPhone 3GS hos oss och samtidigt gjort en nummerflytt till oss där nummerflytten gått igenom innan du får din iPhone, ger vi en kompensation på 200 kr. Kontakta kundtjänst för att få din kompensation.

Och kanske det mest generösa:

Ursprungligen av Halebop:

Vi kommer att kompensera de kunder som beställt en iPhone innan 26/9 och som fått vänta mer än fyra veckor på leverans, med 500kr i ringpott. Detta p g a att vi fram till det datumet uppgav "upp till fyra veckor" som leveranstid vilket vi inte har kunnat leva upp till p g a oregelbundna leveranser från Apple. Därefter ändrade vi leveranstiden till "minst fyra veckor". Kompensationen sker under sista veckan i oktober (vecka 44) till de kunder som beställt innan 26/9 och vars leverans dröjt mer än fyra veckor från beställningsdatum tills att leveransen lämnat vårt lager och lämnats till Posten.

Bra gjort!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-30 21:02

det var rimligt tycker jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 12:21

Kön verkar vara kortast för de feta vita så jag lade precis beställning på en vit 3GS 32:a hos Felia och beräknad leverans är 8:e oktober.

Meh, ångrade mig och köpte istället en med kontantkort hos Tre. Upplåsningskoden kommer inom 8-10 dagar MEN jag fick fw 3.1...

Senast redigerat 2009-10-02 13:22

Jag beställde en 16 Gb vit från tre klockan 16.40 igår (onsdag) och den skickades idag (torsdag) och förväntas levereras imorgon eller på måndag.

nu är min skickad wiiie

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-02 17:54
Ursprungligen av wendefors:

nu är min skickad wiiie

min med ! wiiie

Hallå!

Fick min svarta 16 från tre för ett par veckor sedan och är nöjd med allt (förutom möjligtvis m batteritiden).

Men...

...det är inte därför jag skriver. Ni alla som beställde tidigt av Tre och fick ett mail liknande det jag klippt in nedan - kolla er bindningstid på 3:s hemsida!
Trots att de lovar fint här så sattes min bindningstid att löpa från dagen jag fick telefonen. Har precis mailat dem och bett dem fixa det. Återkommer när jag får svar.
Kanske inte så mkt att bråka om egentligen, men jag tycker att om detta är deras sätt att kompensera så får de ju åtminstone hålla vad de lovat. Lite fult är det allt.

Hej
Vi skickar detta brev till dig för att informera om gällande leveransstatus av din beställda iPhone 3GS 16GB Svart.
Tyvärr har Apple, som tillverkar iPhone, stora problem med att leverera de enheter vi har beställt av dem. Detta beror främst på att modellen 3GS har varit mer framgångsrik än de räknat med och produktionen därför inte hunnit med. Detta gäller m a o alla operatörer och är inget specifikt för 3. Vi har daglig kontakt med Apple för att följa utvecklingen.
Alla order som har lagts hos oss placeras i turordning, och de telefoner vi får till vårt lager levereras till våra kunder samma dag som de kommer in. Din order, som är lagd 6 augusti 16:08, har turordningsnummer 308 och kommer att skickas till nedan adress.
****
Den information vi nu fått från Apple är att din order kan levereras tidigast om 3 veckor. Vi önskar verkligen att vi kunde ge dig en mer exakt leveranstid, men tyvärr har vi inte tillräckligt detaljerad information just nu.

Förseningen ska inte drabba dig som kund och därför kommer din bindningstid löpa från den dag du beställde. Din abonnemangsavgift kommer vi naturligtvis inte ta ut förrän den dag du fått din iPhone.
Vi kan dock glädjas åt att 3s nät blivit utsett till bästa mobila bredband 2009 i tidningen Mobils stora täckningstest. Detta är tredje året i rad vi vinner detta pris och det visar att du valt rätt operatör för att få ut det mesta av din iPhone. iPhone är helt enkelt bäst med 3.

Med vänliga hälsningar
Nicholas Högberg, Vice VD
Charlotta Lindahl, Chef för kundrelationer

nu har jag fått min! underbart! beställde alltså 29/9 och hämtade ut den idag (5/10).
en snabb fråga. det ska stå Telia 3G som operatör även om det är Halebop eller?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-05 20:11

Nu fick jag min med beställde som ovan nämnt 21/8 16 GB svart. En snabb fråga, det ska stå "ingen service" om det är halebop va?

Nej men, hur lång tid innan detta försvinner?

omstartat och tagit ut simkort ca 15 ggr inget händeeeer

Senast redigerat 2009-10-05 22:21

Hej!

Att det står Telia beror på att vi går i Telias nät och att vi har vissa gemensamma funktioner. Detta gör att våra och Telias telefoner i dagsläget inte går att särskilja.
Ang "ingen service", kontrollera så att du registrerat telefonen via iTunes samt att ditt nummer (om du gjort nummerflytt) är porterat till Halebop.
MVH Jenny, Halebop

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-06 19:58
Ursprungligen av Halebop:

Hej!

Att det står Telia beror på att vi går i Telias nät och att vi har vissa gemensamma funktioner. Detta gör att våra och Telias telefoner i dagsläget inte går att särskilja.
Ang "ingen service", kontrollera så att du registrerat telefonen via iTunes samt att ditt nummer (om du gjort nummerflytt) är porterat till Halebop.
MVH Jenny, Halebop

Fick svar av dig på min mail vid 12 idag, ni hade inte aktiverat mitt kort. Fick ett nytt nummer. Fungerar som den ska nu i alla fall!

Tack för lösning.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-07 15:42

Finns det några Teliakunder kvar i den här tråden? De verkar fortsatt ha extrema svårigheter med att få fram svarta 32:or. Jag har följt iphone-bloggen och kommentarer där från beställare. Det kommer bara småskvättar av leveranser till Telia, trots talet om "nu lossnar det snart". Jag håller det inte för otroligt att man får vänta långt in i november om man som jag beställde i mitten av september. Det är verkligen helt sjukt.

Beställde en vit 32 gb vit iPhone från Phone house den 21 augusti från Telia. Trots att det står 3-5 dagars leverans på Telias iPhone Blog händer inget. Ingen vet något, varken Phonehouse eller Telia. Verkar kunna gå att förbättra kommunikationen oerhört från alla försäljare. Förstår inte varför Phonehouse ej kan kontakta Telia om de själva säger att tillgången är bra på vita iPhone. Som det ser ut nu så verkar Telia själva hålla på telefonerna.

äntligen har en ny leverans kommit från Apple till Halebop som kommer täcka upp beställningar mellan 18 August fram till 7 September, jag beställde min svarta 16gb den 1/9 och kommer förmodligen få den nästan vecka! Så efter 6 underbara veckor har den äntligen kommit hoppas jag, skön kompensation Halebop bjuder på måste jag säga! 500 kr i ringpott är inte helt fel! Ha det gött!

Ursprungligen av planB:

Det kommer bara småskvättar av leveranser till Telia, trots talet om "nu lossnar det snart". Jag håller det inte för otroligt att man får vänta långt in i november om man som jag beställde i mitten av september. Det är verkligen helt sjukt.

Håller med, helt sjukt, har väntat i en månad nu. Får nu intrycket av att det bara är Telia som fortfarande har problem att leverera. Kan det bero på att de har flest beställningar?

Jag beställde en svart 32 i butik den 1/9, så sent som i förra veckan var det 8 st före mig i kön men så i eftermiddags ringde dom och sa sig till följd av ett återbud ha en till mig. Synd bara att klockan var 17.50 så jag blev tvungen att vänta tills imorgon med att hämta tingesten. Sju veckor är verkligen helt sjukt dock.

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2009-10-21 08:59

Nu har t.o.m jag beställt en Svart 16Gb Iphone. Beställde idag kl. 08:45. Återkommer när den har kommit.

Enligt Erin på kundtjänst som jag pratade med, så har dom Iphone i lager nu, men man vet aldrig. speciellt när det verkar finnas folk som fortfarande inte har fått sina ännu.

Återkommer med Rapport.:cool:

Är det ingen som funderat att både beställa från Telia hemsida OCH ställa sig i kö i butik för samma telefonlur? Det enda viktiga är att hinna makulera den andra ordern beroende på vilken av instanserna som hinner först..

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-10-09 23:59

Står ju på iphone bloggen att 16gb svart så skickar de ut tom 18/9 min order blev behandlad 10/9. Men inte fått någon lev bekräftelse idag:( tar det några dagar eller skall man kontakta telia på måndag och fråga vad xxx dem sysslar med? 7märker att jag har väntat länge börjar bli riktigt desperat efter många turer fram o tillbaka med telfon beställningar

Kan ju vara intressant att höra hur det fungerade för er som redan fått er telefon:-)

Börj

Trevlig helg på er!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-10 17:24
Ursprungligen av wsemme:

Kan ju vara intressant att höra hur det fungerade för er som redan fått er telefon:-)

Jag fick min telefon i tisdags. Hade dock problem med att det stod "väntar på aktivering, detta kan ta några minuter" och "ingen service" där operatörens namn ska stå.

Det visade sig att halebop inte hade aktiverat mitt sim-kort så efter att jag mejlat deras kundtjänst så hade jag dagen efter ett svar där jag hade fått det aktiverat och med ett nytt nr.

Nu fungerar den dock fläckfritt och kan inte vara mer nöjd. Tackåhej

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-10 15:27

Beställde min svarta Iphone 3GS 32 den 7'e Oktober. Ska bli kul att se när den kommer

HaleBop dvs.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-12 17:12
Ursprungligen av xotica:

Beställde min svarta Iphone 3GS 32 den 7'e Oktober. Ska bli kul att se när den kommer

HaleBop dvs.

Sådär nu har man fått Leveransbekräftelse med kollispårning så nu är det nog inte lång tid kvar

Gissar imorrn/övermorgon så har man den
Massivt snabbt av HaleBop tycker jag .. Beställde den på kvällen den 7'e så de har haft 2 arbetsdagar på sig endast eftersom jag fick leveransbeskeddet idag. så att jag får den inom 4 arbetsdagar tyclker jag var kalas

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-10-12 12:47

Har fortfarande inte fått något som helst svar från telia eller leveransbekräftelse och dem la ju ut på telia iphone bloggen tidigt i fredags så tycker att dom redan skulle ha hunnit skicka telefonen isf:(
Skicka mail funkar ju inte heller helt kassa på att svara ju!

Skall det verkligen ta så här lång tid eller har dom bara skitit i att leverera min telefon?

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-10-12 13:24

[QUOTE="wsemme;1836666"]
Skicka mail funkar ju inte heller helt kassa på att svara ju!

Fick faktiskt svar nu från telia otroligt snabba faktiskt:)
Fast det negativa var ju att det va så gott som intet sägande:tveksam:

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-10-13 18:33

Sådär hämtad och klar snabbt jobbat HaleBop

Beställde 3Gs 16GB svart den 30/8. Fick leveransbekräftelse idag, pengarna drogs idag och jag hämtade ut telefonen idag.

Återställning pågår

Tjoho, fick min macfån (svart 16Gb) i måndags från Teliabutik hör och häpna. Kan hälsa till er som fortfarande väntar att all er tid från det ni borde göra försvinner så fort ni får telefonen i handen. Gäller de första dagarna hursomhelst.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-15 12:06

Hörde med min Telia-butik idag. Beställde 14/9; idag 15/10 är det sex före mig i kön på en svart 32GB. Det innebär att de ligger någon vecka eller två efter nätbeställningar. Inte mycket att bråka om. En fysisk lista, i en fysisk affär med fysiska personer man kan prata med är inte fel det heller, och listan betas ju av successivt. Kanske nästa vecka eller helt säkert före månadsslut - om inget speciellt inträffar.

Bevaka tråden