Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone LCD-display och DIGITIZER

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 08:55

Hej,

7,8 och 9 har slutat fungera på min iPhone efter en hård utekväll. Jag ser att Homemedia.se byter ut och "lagar" din iPhone med ny display och touchfunktion för 1799:- . Vilket jag tycker är dyrt. Man kan även beställa via eBay för ca: $160 som är betydligt billigare nu när dollarn är så låg.

Jag undrar dock om det är någon som känner till vilken återförsäljare "butikerna som lagar" använder sig av? Har någon erfarenhet av detta? Känns inte så lukrativt att skicka ner den till Göteborg och betala 1799:- när man säkert kan få tag på displayen/digitizern/touchscreenen för halva priset och sedan göra jobbet själv.

Ja, jag har googlat utan något större resultat!

Tacksam för svar eller tips!

//Jonas Lindgren

Senast redigerat 2008-03-25 10:49
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-25 21:06

Har du testat att höja touchkänsligheten på displayen?

Om du har SSH eller AFPd så kan jag hjälpa dig med det, det hjälper vissa och andra får byta skärm fast det är iaf värt ett försök..

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 14:23

Wat, att byta display är nog i första hand inte det han bör pröva, testa som sagt att höja känsligheten först.

http://limitededitioniphone.com/iphone-touchscreen-fix-increase-sensitivity/

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-25 17:44
Ursprungligen av Plizzo:

Wat, att byta display är nog i första hand inte det han bör pröva, testa som sagt att höja känsligheten först.

iPhone Touchscreen Fix: Increase Sensitivity

jag har också samma problem fast längst upp på skärmen , jag kan slida där men inte trycka ;S Och jag vill testa det där jag har jailbreakad telefon men förstår inte alls hur man gör Skulle du kunna förklara skulle vara sjyst!!:)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-10-26 10:50
Ursprungligen av Mrch:

jag har också samma problem fast längst upp på skärmen , jag kan slida där men inte trycka ;S Och jag vill testa det där jag har jailbreakad telefon men förstår inte alls hur man gör Skulle du kunna förklara skulle vara sjyst!!:)

Du öppnar en SSH session mot din iPhone och för över filen General.plist till:

/Applications/Preferences.app/

Använder du Mac så rekommenderar jag Flow som SFTP klient, och WinSCP om du nu kör Windows.

Du ansluter till din iPhone genom din IP adress, det är den såkallade "hosten".
Användarnamnet är root och lösenordet är alpine.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-26 13:17
Ursprungligen av Plizzo:

Du öppnar en SSH session mot din iPhone och för över filen General.plist till:

/Applications/Preferences.app/

Använder du Mac så rekommenderar jag Flow som SFTP klient, och WinSCP om du nu kör Windows.

Du ansluter till din iPhone genom din IP adress, det är den såkallade "hosten".
Användarnamnet är root och lösenordet är alpine.

okej men jag har tankat SSH men hur öppnar man en session i det? och vad är SFTP klient ? jag är lite trög när det gäller sånt här ?

Hur gick det med iPhone skärmen?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-27 03:55

gick in i applications/preferences.app Sen ersatte jag general.plist med filen jag kunde hitta på iPhone Touchscreen Fix: Increase Sensitivity

La också till texten som det stod att man skulle göra i slutet av general.plist men när ja starta om telefonen får jag bara ingenting på allmänna inställningar?HJÄLP ?!?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-11-02 18:01

Filen är förmodligen inte gjort för att fungera med iPhone 3G / nyaste programvaran. Här är en General.plist fil som jag precis gjorde åt dig och som jag testat på min telefon, touch ligger långt uppe; precis under About.

http://dznr.org/xm2y

Lägg den i samma ställe och starta sedan bara om inställningar så borde allt synas igen.
0 på slidern är den högsta känsligheten, lycka till!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-11-09 23:15

Tack gjorde detta och nu fungerar telefonen nästan felfritt! vissa grejjer ibland man inte kan trycka på men de mesta funkar härliggt tack så mkt:)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-11-16 13:23

Lugnt, kul att det funkade!

1
Bevaka tråden