Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla adresser & iCal events

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-11-02 12:18

Var hälsade!

Sedan jag aktiverade "Push" på min iPhone för att synka adresser etc fungerar allt toppenbra. Bara ett litet problem – dubbla adresser och iCal events i iPhonen...

Inga dubbletter på me.com eller på Macen, bara i iPhonen. Jag har provat med att synka iPhonen med "Ersätt informationen på denna iPhone"-funktionen aktiverad, utan resultat.

Är det något jag missat? Måste jag återställa iPhonen tro?

Tacksam för klokheter och förslag.

Blir lika för mig så jag antar att det ska vara så. Klickar du på kalendrar u övre vänstra hörnet så kommer du till en meny där du kan välja mellan alla kalendrar, allt på min iPhone och allt på mobile me. Väljer du moblie me så är det kalendern där som du ser och lägger in uppgifter i. Då slipper du se dubletterna som är en blandning av allt på min iphone och allt på mobile me.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-11-02 23:08

Tack för tipset!

Nu slipper man dubbla kalendrar. Funkade även för adressboken! Hurra!

Men vad är poängen att ha dessa parallellt? Man kryssar ju i att man vill ha dem synkade.
Har Apple tänkt lite knasigt här – eller missar jag något?

Synka antingen via iTunes eller Mobile me. Inte både och.

Jag har samma problem. Har tidigare haft en 3G, som synkade perfekt via mobile.me, men som nu tyvärr dött. Innan jag synkade den nya 3GS gjorde jag misstaget att kryssa i att adressbok och kalender skulle synkas i iTunes. Efter detta fick jag oxå dubbla adressböcker och kaledrar; "På min Mac" och "mobile.me". Kryssade ur rutorna för sync i iTunes, återställde iPhonen, och synkade denna igen. Har fortfarande dubbel uppsättning, men nu heter dessa "På min iPhone" och "mobile.me"... Nån som vet hur man får bort dubletterna?? Jag vill fortsätta synka via mobile.me.

Hittade lösningen på ett annat forum:
I iPhone; Inställningar > E-post, kontakter, kalendrar > klicka på Mobile me-kontot under konton > Stäng av kalendrar och sedan radera.
Gör om samma sak, fast aktivera > slå samman. Voilá!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-28 11:59

Hej Har precis inhandlat min första Iphone och vill naturligtvis synka. er tråd var verkligen bra!! Tack!
Man fattar som nybörjare inte direkt med en gång att man iINTE skall synka både via Itunes och MobilMe! Grymt!
Jag har två frågor som jag tror funkar i denna tråd (säg till annars -skriver så sällan på forumet)
1)
Vill låta Macbooken´s adressbok styra innehållet på MobileMe.
Sorterar/dissar/fiffar helst i datorn - (gäller även Ical kan inflikas).
Är det nått man behöver tänka på då?
2)
Har hört av initierad vän att alla poster inte kommer med på den mot severn(MobileMe) synkade Adressboken - stämmer det och vad är det i så fall man bör se upp med.
Min kompis sa något om format på telefonnummer och/eller postnummer också.
Något ärade gentlemännen har erfarenhet av/upplysningar om.

1
Bevaka tråden