Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt nya iMac (oktober 2009)

Tråden skapades och har fått 312 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, då får jag min på juldagen
Beställde 9 Nov.

Ursprungligen av StevenSteven:

Ok, då får jag min på juldagen
Beställde 9 Nov.

Varför juldagen?

När leveranserna väl kommer igång nu i november, så går det nog ganska snabbt, även om du beställde lite senare än de andra som skrivit här.

Jag gjorde min beställning den 21:a november och har inte ens fått något leveransdatum.

Steven: Juldagen? Vad beställde du, verkar konstigt att du ska få leverans så sent. Står ju fortfarande "Skickas i november". Dessutom garanterar dom väl att sakerna är framme tills jul, utifall att det är julklappar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-11 12:49
Ursprungligen av Gods_machine:

Jag gjorde min beställning den 21:a november och har inte ens fått något leveransdatum.

Steven: Juldagen? Vad beställde du, verkar konstigt att du ska få leverans så sent. Står ju fortfarande "Skickas i november". Dessutom garanterar dom väl att sakerna är framme tills jul, utifall att det är julklappar.

Det är väl inte konstigt att du inte fått något leveransdatum då du använde tidsmaskinen och reste framåt i tiden och gjorde beställningen. Jag tror att du kommer få ditt leveransdatum om ca 10 dagar

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-11 12:51

Ser ju ut som att jag får en mycket trevlig fredag

UPS-status:
Status: På väg
Ändrat leveransdatum:13/11/2009
Skickat till: VARMDO, SE
Sända eller fakturerade den:11/11/2009
Produkt:WORLD EASE
Typ:PaketService:UPS SAVER
Vikt:19,30 Kg

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-11-11 12:52

Jag beställde min den 20:e oktober och har ännu inte fått något leveransdatum...det står som sagt fortfarande November...

Helt riktig, lev är Nov. Det jag ville säga var att det är en lång väntan tills lev.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-11 13:54
Ursprungligen av lasselu:

Jag beställde min den 20:e oktober och har ännu inte fått något leveransdatum...det står som sagt fortfarande November...

På Apple Store står det fortfarande status "Granskas" och lev. November för min beställning. Dock så fick jag mail från Apple med leveransinformation. Därefter så tog jag beställningsnummret och i stället för att logga in på mitt konto gick jag in via "Söka efter en enda beställning". Där fanns det en mer aktuell status och ett UPS-spårningsnummer.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-11-11 15:55

Aha...där ser man...
Inget mail hos mig ännu dock...:(

Min i7 skickades idag (eller den 12:e står det i mailet). Den 20:e påstår Apple att den ska komma hit.

Edit: Beställdes den 24:e.

Senast redigerat 2009-11-11 21:28

Det vore kanon om ni även kan skriva när iMacen beställdes. Själv beställde jag den 7:E nov och det har inte hänt ett smack med min beställning

Ursprungligen av BlastBeat:

Min i7 skickades idag (eller den 12:e står det i mailet). Den 20:e påstår Apple att den ska komma hit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-11 21:46

Min i7 beställde jag 27 oktober, kommer på fredag 13 November

Ursprungligen av Jernberg:

Det vore kanon om ni även kan skriva när iMacen beställdes. Själv beställde jag den 7:E nov och det har inte hänt ett smack med min beställning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-12 00:46

Beställde en i5 den 30 okt. Inte hänt något med min beställning än.

Beställde en i7 den 22:a, ingen uppdatering av leveransstatus än så länge..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 08:28

Någon som beställde en Apple Remote samtidigt som sin quad-core iMac och som fått leveransdatum?

Jag beställde min i5, med extra minne och Remote, den 26/10 och har inte hört någonting än.

Ursprungligen av maca:

Någon som beställde en Apple Remote samtidigt som sin quad-core iMac och som fått leveransdatum?

Jag beställde min i5, med extra minne och Remote, den 26/10 och har inte hört någonting än.

Ja, jag beställde en remote tillsammans med min i7 och min är skickad. Beställdes den 24:e, skickades igår och beräknad leverans just nu är den 20:e.

Ni som fått leveransbekräftelser, beställde ni "grundversionen", eller med tillval? Själv beställde jag i7:an med det bättre grafikkortet samt 8Gb minne.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-12 12:56
Ursprungligen av Kermit:

Ni som fått leveransbekräftelser, beställde ni "grundversionen", eller med tillval? Själv beställde jag i7:an med det bättre grafikkortet samt 8Gb minne.

Beställde som du i7 (som bara har det bättre grafikkortet). Minne hoppade jag över eftersom Apple tar ungefär dubbelt betalt för det.

Ursprungligen av J.Dredd:

Beställde som du i7 (som bara har det bättre grafikkortet). Minne hoppade jag över eftersom Apple tar ungefär dubbelt betalt för det.

Jag körde på 4st 2Gb-minnen. Kikade på t ex Komplett som jag brukar beställa från, där kostar de 950:- / st = 1900:- + frakt för båda, och Apple tar 2160:-. Inte alls farligt imo.

Beställer den även till mitt företag, så utan moms blir skillnaden ännu mindre, samt att jag slipper åka och hämta ut minnena, skruva in dem mm. Lägger jag den tiden på att jobba istället har jag tjänat in den lilla mellanskillnaden flera ggr om

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-12 13:28
Ursprungligen av Kermit:

Jag körde på 4st 2Gb-minnen. Kikade på t ex Komplett som jag brukar beställa från, där kostar de 950:- / st = 1900:- + frakt för båda, och Apple tar 2160:-. Inte alls farligt imo.

Inga problem att hitta 2x2Gb för under 1000kr ex. moms.

Ursprungligen av J.Dredd:

Inga problem att hitta 2x2Gb för under 1000kr ex. moms.

Ah, gissar att jag var för dålig på att söka, de få ställen jag kollade var skillnaden i storleksordningen nån / några enstaka hundringar. Tänkte att jag kunde unna mig att få det installerat och klart och garanterat fungerande

Inte läge att avbeställa och beställa en ny nu iaf, sitter på nålar och väntar på att iaf få leveransbekräftelse..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-12 13:37
Ursprungligen av J.Dredd:

Beställde som du i7 (som bara har det bättre grafikkortet). Minne hoppade jag över eftersom Apple tar ungefär dubbelt betalt för det.

Det är väl samma grafikkort i i5 som i i7, eller har jag missat nåt?

Ursprungligen av djdisc:

Det är väl samma grafikkort i i5 som i i7, eller har jag missat nåt?

Nä, stämmer. Jag klickade runt på core2duo:n först när jag skulle beställa, och där fanns val av grafikkort - hade för mig att valet även fanns på quad-core, men misstog mig. Alla kommer med samma

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-12 15:58

i7 2,8 GHz beställd, nu blir det en lååååång och svååår väntan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-12 16:25

Beställde en i7 med 4x2gb RAM den 21:a oktober. Har inte hänt något med leveransstatusen ännu, fortfarande "November".

Funderar på om jag ska avbeställa fjärrkontrollen som jag beställde samtidigt, för att om möjligt snabba på leveransen........... eller kan det istället bli så att min beställning hamnar längre bak i "kön" om jag ändrar? Vilken strategi ska jag ta?

(kö och kö, folk som beställde flera dagar efter mig har ju fått sina skeppade redan... )

Gick in och kollade orderstatus nu, stog ännu "November" i leveransdatum. Men jag reagerade på att det såg lite mystiskt ut. Först stog det:

Ej skickad: IMAC 27"/4850-512MB

Och sedan direkt under:

Avbruten: IMAC 27"/4850-512MB

Blev lite orolig att ordern på nåt sätt avbrutits, så jag ringde supporten. Uppenbarligen hade ett systemfel gjort att alla iMacs avbeställdes för några dagar sedan, men de hade såklart återställt beställningarna på en gång. Däremot stog texten kvar i ordern för alla som råkat ut för det, men det är ingen fara - ifall någon av er andra också undrar.

Dessutom fick jag infon om att min burk stod redo att skickas med nästa leverans, så den skulle vara på väg inom 24h och framme inom 3-5 arbetsdagar. Lär få leveransbekräftelse imorrn. w00t!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-11-12 17:28

Nu är min skickad...beräknad leverans den 23:e...det känns långt...hoppas de ändrar på det...

Det verkar som om i princip alla iMacs som skeppats denna veckan vartit beställda runt den 20:e oktober. Jag inser att jag som beställde den 7:e november kommer att få vänta lääänge…

@Kermit: När beställde du?

Ursprungligen av Jernberg:

@Kermit: När beställde du?

22:a oktober. Men jag gissar att de får in rätt stora volymer, tror inte att de som beställde 2v senare får leveransen 2v senare, jag gissar/hoppas att de betar av kön rätt snabbt

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-11-13 07:47

BROMMA, SE 13/11/2009 7:16 UTE FÖR LEVERANS

Den kommer idag!

Bevaka tråden