Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läs om nyheterna på 99mac här

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En gammal veteran som kikar in. Kul initiativ och kul att se lite gamla bekanta ansikten.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-16 00:03

Har inte kikat in här sedan 99musik bröt sig loss, men efter Björnströms brev så ska jag kika runt lite igen.

merci beaucoup!

Coolt

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2009-11-16 00:20

Way to go!

Veteran säger hej

Detta uppskattas. Great

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-16 00:51

Naajs! Uppskattas!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 02:01

samma här ..

hehe jag har dock skött mig rätt bra på sista tiden
kram på er!

  • Medlem
  • 2009-11-16 02:45

Gott, gott! Tack, sheriff!

  • Medlem
  • 2009-11-16 03:47

Trevligt :=)

Härligt, bra gjort!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-16 07:10

Bra jobbat, känns alltid extra roligt när det sker lite uppdateringar.

Jag glömde säga att ni hittar era egna album här: http://www.99.se/album/

Kul att forumet fortsätter att utvecklas.

Spännande och roligt!

Däremot tycker jag att status baserat på antal poster känns fruktansvärt fel, även om jag förstår att man väljer det upplägget- kanske är det svårt att praktiskt implementera något annat?

Personligen är jag, i alla fall i teorin, STRIKT emot "chat" i forum. Det finns trådar där folk i princip pratar med varandra om ditten och datten. Det kan vara inlägg som spänner vidden mellan allt ifrån ett kort "coolt" till motsatsen där det är mer personangrepp eller bara allmänna otrevligheter. Alltså ett flertal poster där ingen INFORMATION (med anknytning till forumets andemening) utbyts.

Jag har inget emot PERSONERNA som skriver dessa poster- var och en kör ju sitt eget upplägg. Jag kommer dock att för alltid lagga bakom dessa, i avseende mängden inlägg, med ett antal 1000 poster.

Mitt förslag, som också är anledningen att jag skriver nu, är en funktion där man kan identifiera värdefulla inlägg. Det räcker med en stjärna eller nått- alltså ingen skala där man får "3 av 5". Ungefär som på Wikipedia där extra fina foton eller bilder märks upp. Sen kan man tilldela status, om man nu vill, efter hur mycket något VERKLIGEN bidragit.

Går inte detta som kommer jag ändå att återkomma hit titt som tätt och ha lika kul som vanligt.

Tack för att ni aktivt jobbar vidare. Bildalbum är ju kanon!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 08:41
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Spännande och roligt!

Däremot tycker jag att status baserat på antal poster känns fruktansvärt fel, även om jag förstår att man väljer det upplägget- kanske är det svårt att praktiskt implementera något annat?

Personligen är jag, i alla fall i teorin, STRIKT emot "chat" i forum. Det finns trådar där folk i princip pratar med varandra om ditten och datten. Det kan vara inlägg som spänner vidden mellan allt ifrån ett kort "coolt" till motsatsen där det är mer personangrepp eller bara allmänna otrevligheter. Alltså ett flertal poster där ingen INFORMATION (med anknytning till forumets andemening) utbyts.

Ett annat forum jag deltar i har just ett chat fönster för sådan funktion. Den håller reda på de senaste 20-30 chat kommentarer medlemmarna har gjort. Men är inte en del av forum trådarna. Sedan slopas dessa kommentarer.
Det fungerar perfekt för lite små gnabb eller annat små roligt som ändå inte förtjänar en tråd.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Mitt förslag, som också är anledningen att jag skriver nu, är en funktion där man kan identifiera värdefulla inlägg. Det räcker med en stjärna eller nått- alltså ingen skala där man får "3 av 5". Ungefär som på Wikipedia där extra fina foton eller bilder märks upp. Sen kan man tilldela status, om man nu vill, efter hur mycket något VERKLIGEN bidragit.

Går inte detta som kommer jag ändå att återkomma hit titt som tätt och ha lika kul som vanligt.

Tack för att ni aktivt jobbar vidare. Bildalbum är ju kanon!

Ett liknande upplägg testades för något år sedan här men ballade ur totalt, av diverse anledningar. Tyvärr. För jag tycker detta forum borde fungera som t.ex. Apples diskussionsforum, med trådar som markeras som lösta eller ej, samt med som du säger poängsystem istället.

Nu är det iofs inte bara inläggen som räknas, utan även hur trogen man är då antalet år spelar in. Men i grunden håller jag med dig.

Ursprungligen av Leftrustle:

Nu är det iofs inte bara inläggen som räknas, utan även hur trogen man är då antalet år spelar in.

Japp. Helt klart.

Jag var klassificerad som "veteran" innan den här ändringen och tyckte det kändes lite konstigt. Det "kom jag upp i" rätt snabbt, men kände att det inte riktigt stämde med min egentliga status vad gäller kunskap och erfarenheter- på Mac-sidan.

Jag har byggt egna datorer sedan Windows 3.11 och har rätt bra koll på PC-sidan (och man kan ju ta mycket med sig), men är i grunden en rätt ny Switcher.

Sen gör ju datorintresset och bakgrunden att man kommer igång rätt snabbt i och för sig och många frågor är ju inte strikt Mac-specifika, utan har med datorer i allmänhet att göra.

Jag tycker det är HELT RÄTT med 3 års gränsen för veteran nu. Det ju ändå ett tag.

Det bästa är ändå jobbas aktivt framåt och att man har ett levande forum. Och det tycker jag att det gör och finns!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Spännande och roligt!

Däremot tycker jag att status baserat på antal poster känns fruktansvärt fel, även om jag förstår att man väljer det upplägget- kanske är det svårt att praktiskt implementera något annat?

Personligen är jag, i alla fall i teorin, STRIKT emot "chat" i forum. Det finns trådar där folk i princip pratar med varandra om ditten och datten. Det kan vara inlägg som spänner vidden mellan allt ifrån ett kort "coolt" till motsatsen där det är mer personangrepp eller bara allmänna otrevligheter. Alltså ett flertal poster där ingen INFORMATION (med anknytning till forumets andemening) utbyts.

Jag har inget emot PERSONERNA som skriver dessa poster- var och en kör ju sitt eget upplägg. Jag kommer dock att för alltid lagga bakom dessa, i avseende mängden inlägg, med ett antal 1000 poster.

Mitt förslag, som också är anledningen att jag skriver nu, är en funktion där man kan identifiera värdefulla inlägg. Det räcker med en stjärna eller nått- alltså ingen skala där man får "3 av 5". Ungefär som på Wikipedia där extra fina foton eller bilder märks upp. Sen kan man tilldela status, om man nu vill, efter hur mycket något VERKLIGEN bidragit.

Håller med om att det vore grymt men jag vet inte hur man kan implementera detta i praktiken. Tidigare försök med "Kharma" där man kunde ge pluspoäng till bra inlägg slutade med att det skapades Kharmaringar som gav plus till varandra (man fick bara ge Kharma till samma person var 10:e gång så en ring på 10 personer kunde plussa varandra till oanade höjder).

Ett forum jag följer är Airliners.net som har RR = Respect Rating. Supersvårt att få men ger cred. Jag har RR=1 efter typ 4 år och 400 inlägg...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 08:36

Va många veteraner här finns sist och slutligen....

jag sällar mig till de andra veteranerna jag är inte lika aktiv längre - men 99 håller en lika hög och jämn nivå fortfarande - starkt jobbat!

tycker även att ändringen - att det är svårare att bli veteran - är en bra förändring!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-16 12:04

Spännande...alltid kul med nått nytt...

YES!!

Jag är lite VIP!!!!!!

- Slice -

Vi gjorde just ytterligare en uppdatering: Från och med nu används relativa datum & tider.

Märker ni skillnaden?

WoW. Som en sån sak man alltid velat ha men inte visste något om!

Skillnaden märks... Men ger den så mycket? Är detta en efterfrågad uppdatering? Inte för att den stör mig, men vad var det för fel på det gamla sättet?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-16 17:10

Trevligt med Bildalbumfunktionen!

Bra att ni städar upp! Bra jobbat!

Vi har jobbat halva dagen med en till nylansering som troligen kommer ske senare ikväll!
Nu ska vi gå och äta middag!

Jag tror att det stod något om Veteran men jag är osäker för jag ser så dåligt. Jag skulle föreslå att alla veteraner får större bokstäver på sin sida.

VA? JAG HÖR LITE DÅLIGT! FICK JAG ETT SVAR ELLER?? VI KAN VÄL FÅ RÖSTHJÄLP SÅ ATT TEXTEN LÄSES UPP.

Ja, som vanligt är det min humor som spökar. Det här var ju väldigt trevligt tycker jag. Tack för den äran.

Bevaka tråden