Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappa om Fn-tangenten?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just bytt till Mac och är väldigt nöjd på alla sätt.. Det som däremot stör mig lite är att jag i spel alltid brukar mappa de 6 tangenter som är ovanför piltangenterna (delete, page up/down) osv till olika funktioner i spel, och har vant mig vid det.

Mitt problem är att Fn-tangenten sitter där på mac:en, och det går inte binda saker till den i diverse applikationer. Då jag använder fn-tangenten väldigt sällan hade jag helst velat mappa om så att den byter plats med någon annan tangent.. Frågan är, går det? Hur? Finns det program för att ställa in exakt keyboardlayout, och klarar dom Fn-tangenterna?

Alla svar uppskattas!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-17 20:01

Kanske DoubleCommand ? Har för mig att det finns fler liknande program.

Testade ett flertal program, och hittade till slut ett som funkade bra Det hette "KeyRemap4MacBook" (men funkar såklart även bra på iMac). Där kunde jag skapa en layout där jag mappade Fn till Help, och i spel mm bindar saker till Help-knappen, funkade klockrent. Sen får man en ikon i listen längst upp där jag kan byta mellan defaultlayout eller min specialgjorda. Duger för mina behov.

Lyckades även få min Razer Diamondback att fungera (är så himla van den och stog inte ut med ergonomin på apples mus tyvärr ), det gick att fixa med SteerMouse.. Om någon annan skulle undra samma sak

1
Bevaka tråden