Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bootcamp Win XP installation på iMac 24

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt installera win xp sp3 på min imac 24`i snart två dar och blir helt galen eftersom det inte funkar. Grejen är att jag precis tog bort en bootcamp som jag haft ett år eftersom jag ville ha större utrymme. Men nu funkar ingenting

- skapar en bootcamp partition på 32 gb
- börjar installationsprocessen och win laddar alla sina filer och startar om. Då blir det bara svart och det står antingen DISK ERROR eller typ hdf.dll saknas

Sen testade jag med en ny win xp skiva och då funkade det. Dock så tänkte jag prova att installera om eftersom jag behöver mer utrymme. Men nu är det same shit. Ingen av skivorna vill installera och samma fel dyker upp. Har testat med både FAT och NTFS, same shit.

Om jag väl LYCKAS installera win igen, kan man kanske skapa en FATpartition till direkt inifrån snow leopard som man sen kan använda till win för att installera spel på?

Några tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-20 07:36

Prova någon av dom här.

Mac OS X 10.5 eller senare, Boot Camp: Windows XP visar meddelandet "diskfel" under installationen
How to Solve the Boot Camp Disk Error Press Any Key To Restart Probem

Den första har du säkert redan provat. Men den andra kanske? Den ger rätt bra tips.

1
Bevaka tråden