Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Just nu: Vilken OS X version använder du?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-11-19 17:07

I genomsnitt snurrar nog Leoparden på datorerna just nu:
- Jobbdatorn kör 10.5.8, men har rasat så jag kommer nog att bli tvungen att uppgradera till snöleoparden när den blir hel igen
- Reservdatorn uppgraderades till Snöleopard för att testa, men har nu blivit huvudjobbdator...
- Mediadatorn är nedgraderad till 10.5.8 för att se om det löste problem, men det gjorde det inte och den ska uppgraderas igen
- Servern kör Leopard (av snålhet och för att jag inte orkar/har tid att bygga om den...)
- Diverse familjedatorer kör 10.5.8

10.5.8 här o så länge jag inte har någon nyare dator så lär det inte bli något annat. Nästa Mac jag köper, när det nu blir, blir dock inte ett torn utan en MacBook samt en Mini (som mediacenter).

10.6.2. Tar upp på senaste versionen mellan 1 och 2 veckor efter release. Lite beroende på feedback i olika forum a'la 99.se.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-11-20 15:07

Jag har Tigern på min G5:a och Leoparden på min G4:a. Sen brandväggen stängde ute AppleTV:n efter senaste uppdateringen så funderar jag på att göra mig av med G4:an och Leoparden.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-11-20 22:54

Yes, jag är inte ensam med Panther! Fast jag kan erkänna att det suger. Inte Panther i sig, men det faktum at det går inte uppgradera webläsare och andra program längre (alla nya kräver 10.4 minst). Kanske dags att uppgradera. Även min Ibook G4 känns gammal, men den fungerar liksom utan problem, krånglar aldrig. Batteriet kasst naturligtvis.

  • Medlem
  • 2009-11-21 22:50

10.6 på jobbdatorn, 10.5 på två hemdatorer och 10.4 på ytterligare en hemdator som.inte används så ofta.
10.4, 9.2, 7 och 6 på olika datorer på vinden.

Ursprungligen av Baron:

10.6 på jobbdatorn, 10.5 på två hemdatorer och 10.4 på ytterligare en hemdator som.inte används så ofta.
10.4, 9.2, 7 och 6 på olika datorer på vinden.

"På vinden" räknas inte. Då kan jag också ståta med System 6 och 7, och rentav 3 och 4, men jag kör dem inte längre.

  • Medlem
  • 2009-11-22 12:55
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

"På vinden" räknas inte. Då kan jag också ståta med System 6 och 7, och rentav 3 och 4, men jag kör dem inte längre.

Det var därför jag redovisade dem som varande just "på vinden".

  • Medlem
  • 2009-11-22 14:37

Om vi ska vara så petiga så är inte det ens OS X. Frågan lyder: Vilken OS X version använder du?

Alltså borde inte Win/Linux eller OS 9 ens vara med, eftersom de kom före OS X. Eller?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2009-11-22 15:30
Ursprungligen av Dalle:

Om vi ska vara så petiga så är inte det ens OS X. Frågan lyder: Vilken OS X version använder du?

Alltså borde inte Win/Linux eller OS 9 ens vara med, eftersom de kom före OS X. Eller?

Men man behöver ju inte läsa OS X som OS X (tio). OS X kan ju även läsas som OS X (ex) och vilket OS som helst.;)

  • Medlem
  • 2009-11-22 17:40
Ursprungligen av Marco:

Men man behöver ju inte läsa OS X som OS X (tio). OS X kan ju även läsas som OS X (ex) och vilket OS som helst.;)

Ok, jag ger mig.

  • Medlem
  • 2009-11-22 15:14

Ojdå. Jag ber om ursäkt och krälar i stoftet.

Bevaka tråden