Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail förminskar bilder mm

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag e-postar bilder med iphonen så blir dom löjligt små. Går det att ändra på detta via något vis? Telefonen är jailbreakad.

Senast redigerat 2009-11-27 18:32
  • Medlem
  • 2009-11-28 15:22

Bäste DeeJam!
Vilken iPhone (3G, 3Gs)?
Hur små är "löjligt små" (i pixlar; höjd & bredd)?
I vilken epostläsare (Mail, Gmail webb, Eudora) blir de små?
Har det alltid varit såhär?
Blir de större vid Bildinsamling (överföring via sladd till datorn)?
Vilket skonummer har du?

Mail autoförminskar automatiskt och det går inte att stänga av, vilket är totalidiotiskt!

skumt... min sänder stora bilder... testade just med min 3gs till mig själv på jobbet... ingen skillnad i storlek... kör Gmail på iphonen, inga speciella inställningar mig veterligen..

Ja bilderna är ju inte pyttesmå, men dom är inte 3MP heller..

Om man mailat från bildhanteringsprogrammet förminskas bilden till 600x800 punkter i min 3G. Om man däremot kopierar samma bild och därefter går till mail och klistrar in skickas den som 1200x1600 punkter. Ett sätt att ta sig runt förminskningen.

Ursprungligen av Niklas99:

Om man mailat från bildhanteringsprogrammet förminskas bilden till 600x800 punkter i min 3G. Om man däremot kopierar samma bild och därefter går till mail och klistrar in skickas den som 1200x1600 punkter. Ett sätt att ta sig runt förminskningen.

Tack, där lärde jag mig nåt nytt. Men jag tycker man borde få ett val och man vill maila direkt från bildvisaren - förminska eller skicka som original.

1
Bevaka tråden