Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rosa missfärgningar på vit iPhone 3GS?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 12:20

Hej!

Funderar på en vit iPhone 3GS, men har hört att flera fått den rosa / missfärgad. Någon som vet mer om detta, gäller det även de nya som skeppas till Sverige eller bara äldre i USA?

Förresten, skulle ni som har köpt vita iPhones och som nu är glada och stolta kunna lägga upp varsitt foto så man ser om det är vit som kommer gälla...?

Hälsningar
/Simon

Så vitt som man kan bedöma så har missfärgningarna orsakats av telefonskydd av sämre kvalitet, inte av iPhonen själv.

Varför ska vi lägga upp foton? De ser väl likadana ut:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 12:34
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför ska vi lägga upp foton? De ser väl likadana ut:)

Sant! Var väl egentligen ute efter lite "verklighetsfoton" istället för alla pressfoton, men får googla runt lite och se vad det ger

Jag har inte sett någon missfärgad iPhone 3G och att 3GS skulle vara värre betvivlar jag.

Kolla på Welcome to Flickr - Photo Sharing. Där kan du söka på iphone 3gs white o få fram massa bilder som människor fotat på sin iphone

Ursprungligen av simonn:

Funderar på en vit iPhone 3GS, men har hört att flera fått den rosa / missfärgad. Någon som vet mer om detta, gäller det även de nya som skeppas till Sverige eller bara äldre i USA?

Det senaste i den historien är väl att det troligen beror på dåliga skal, som BlackSmp skrev. Läs mer här till exempel: White iPhone 3GS Discoloration Due to Third-Party Cases, Not Overheating? - Mac Rumors

Ursprungligen av simonn:

Förresten, skulle ni som har köpt vita iPhones och som nu är glada och stolta kunna lägga upp varsitt foto så man ser om det är vit som kommer gälla...?

Jag postade några bilder i en annan tråd igår. Mest på kartongen dock.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-03 10:48

Jag har en vit 3GS som jag haft i ca 3 veckor nu. Jag har spelat den varm osv men inte fått någon missfärgning alls. Jag har ett skal på men det är incase slider som är vida känt och kostar därefter också men skalet är helt underbart.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-11-27 17:35

Jag har en vit 3gs med invisible shield på och ja DEN HAR BLIVIT MISSFÄRGAD DEN ÄR ROSA PÅ BAKSIDAN OCH DEN VITA FÄRGEN ÄR INTE LÄNGRE VIT. Är riktigt sur faktiskt

Ursprungligen av anteup:

Jag har en vit 3gs med invisible shield på och ja DEN HAR BLIVIT MISSFÄRGAD DEN ÄR ROSA PÅ BAKSIDAN OCH DEN VITA FÄRGEN ÄR INTE LÄNGRE VIT. Är riktigt sur faktiskt

Förstår verkligen inte hur du kan ha missa all information om att vita brukar färga av sig på vissa produkter. Det är nått som har skrivits sen den första kom ut.

Min "vita" Iphone är rosa som grisen. Men det uppkom i samband med värme och mitt skin till den. Har ett "billigt" xplicit skin. Men den rosa färgen försvinner om man tar parfym på det och gnuggar. (Skojjar inte, Parfym fungerar bäst:))

Ursprungligen av mackan_b87:

Min "vita" Iphone är rosa som grisen. Men det uppkom i samband med värme och mitt skin till den. Har ett "billigt" xplicit skin. Men den rosa färgen försvinner om man tar parfym på det och gnuggar. (Skojjar inte, Parfym fungerar bäst:))

Kan ju bero att huvuddelen av en parfym är alkohol.

Köp en liten flaska isopropanol-A på apoteket, skitbra till all elektronikrengöring.
Dock INTE till skärmar.

Några mirakeltrasor för 40:- från ICA är också jävligt bra - rent utan kemikalier öht.

1
Bevaka tråden