Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Kan inte återställa min iPhone 3G.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone dog igår och idag försöker jag att återställa den, men det går inget vidare. Får hela tiden upp detta felmeddelande (se bifogat). Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga?

Dog på vilket vis?

testat att köra en i DFU-mode?

Ja, jag tror att jag gjort det. Beskriv gärna vad DFU-mode är, tack.

Ursprungligen av Drummer:

Ja, jag tror att jag gjort det. Beskriv gärna vad DFU-mode är, tack.

Här är en bra video på hur man gör det
YouTube - How to Put Your iPod into DFU Mode

Skärmen ska altså vara svart... Det är en Ipod i videon, men utförandet är samma på Iphone.

Nej, det funkar ändå inte. Får upp samma felemeddelande.

När jag sa att den dog igår menade jag att den ställer sig äpplet på skärmen och vägrar starta upp.

Finns det någon annan väg att gå?

Jag vet inte om det här är sant, men lite googlande säger

"Error 28 is a hardware error so most likely you will want to return it to Apple for a Warranty replacement. This error is new to iTunes 8.2, on previous iTunes and with earlier firmware you would just stay stuck on Waiting for iPhone - basically iTunes is getting no response from the main iPhone board. Repeated attempts may eventually get it to restore, but as this could be down to an underlying hardware issue your best bet is to return it for Warranty replacement."

Annars kan du testa läsa http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9646442&#9646442 och se om någon har en hint där.

Om du har garanti kvar utnytja den, ring Apple, gå in på deras hemsida eller där du köpt den och be dem skicka den på service. Har du tur får du den utbytt, ny å fräsh iPhone.

Jag får hålla med de andra. Error 28 verkar vara likamed reparation...

Ja, jag lämnar in den i morgon. Verkar vara den enda lösningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-30 18:13
Ursprungligen av Drummer:

Min iPhone dog igår och idag försöker jag att återställa den, men det går inget vidare. Får hela tiden upp detta felmeddelande (se bifogat). Någon som har tips på hur jag ska gå tillväga?

Update and restore alert messages on iPhone and iPod touch

Nu är den inlämnad. Vi får se om det dyker upp en sprillans ny om en vecka Då blir det be bop a lula hela jävla dagen!

1
Bevaka tråden