Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det blir ingen bild på skärmen/TVn längre

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mini från i somras, som kör 10.5.8. Har alltid haft den kopplad till min Samsung-TV med upplösningen 1920x1080, kopplad med MiniDVI->DVI->HDMI.

För några veckor sen (vet ej om det var i samband med någon mjukvaruuppdatering) så började video output att krångla. På TV:n står det "No signal". Ibland hoppar den till som om den får nån signal - t.ex. när jag provar olika upplösningar (jag styr den via Remote Desktop). Efter en omstart blev det bild igen, men nu har problemet återkommit och omstarter hjälper inte.

Låter inte som ett mjukvarufel, men jag skulle gärna vilja höra era idéer!

Hälsn. Daniel

EDIT: Jag startade om datorn igen, och jag kunde se den gråa startbilden flimra till en halv sekund. Men nu står det "Mode not supported". Om jag testar lite andra upplösningar går den tillbaka till "Searching for signals"

EDIT2: Samma sak i 10.6.2

Senast redigerat 2009-11-28 22:06

Hej, jag har haft samma problem med min SONY TV. Installera switchresX oche testa 1080i istället. Min TV flimrar med 1080P och ibland försvinner signalen helt. 1080i funkar bra

1080p har alltid funkat tidigare.

Men jag har hittat felet, det var HDMI-kabeln som börjat glappa, den måste ha fått stryk på nåt sätt.

1
Bevaka tråden