Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mikrofon till MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gör min första tråd sen länge nu på 99. Hoppas ni har ett bra svar som ni alltid brukar ha;)

Nu är det så att jag gör mycket screencasts på Screenr. Använder mig utav en MacBook Air. Problemet är bara att jag måste typ viska när jag skall göra filmerna, annars kommer det skrapa som fan.

Det jag undrar nu är ifall någon vet någon bra mikrofon jag kan använda till min Air, för den har ju trots allt inte ett mikrofonsuttag

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-19 19:09

Oavsett vilket känslighet du ställt in? Och reducering av omkringljud (ambient noise reduction)? Men en USB-mic med rätt drivrutin borde väl annars klara biffen?

Ursprungligen av frazze:

Oavsett vilket känslighet du ställt in? Och reducering av omkringljud (ambient noise reduction)? Men en USB-mic med rätt drivrutin borde väl annars klara biffen?

Tack för tipset det var tydligen känsligheten på mikrofonen som gjorde biffen!

Kontakta gärna ngn musikaffär, det finns gott om dem.
Ofta kan dessa snubbar Mac bra och vet vad de säljer.
Du kan säkert ta med din Mac och prova lite olika.

De har Micar i olika prisklasser, du kan säkert klara dig finfint med ngt i det lägre sortimentet.

Ursprungligen av Goflorp:

Kontakta gärna ngn musikaffär, det finns gott om dem.
Ofta kan dessa snubbar Mac bra och vet vad de säljer.
Du kan säkert ta med din Mac och prova lite olika.

De har Micar i olika prisklasser, du kan säkert klara dig finfint med ngt i det lägre sortimentet.

Tack för tipset, ska checka in det

1
Bevaka tråden