Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Mac-användare- forum för nybörjare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, är helt ny Mac-användare o helt hooked. Då jag inte intuitivt kan lösa alla vanliga problem tex kommandon som är olika jmf med PC så behöver jag ställa vanliga enkla frågor. Vilket forum lämpar sig bäst för detta?

Jag har en vanlig MacBook...den nya vad den nu heter..:)

Tex så vet jag inte hur man markerar flera rader i tex iTunes. Jag vet att jag genom att hålla ner cmd kan markera flera rader men jag vill kunna ställa mig på första o sista raden o markera samtliga..hur gör jag??

Tack på förhand!

Senast redigerat 2010-01-03 00:04

Du har ju hittat till rätt forum att ställa frågor i, 99.se/99mac.se är rätt ställe. Som ny användare kan du titta in i switcher forumet: http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 00:05
Ursprungligen av Patrik_Johan:

Tex så vet jag inte hur man markerar flera rader i tex iTunes. Jag vet att jag genom att hålla ner cmd kan markera flera rader men jag vill kunna ställa mig på första o sista raden o markera samtliga..hur gör jag??

Tack på förhand!

Välkommen! Och grattis till ett bra datorval!

Svaret på din fråga är att du markerar första raden, håller nere shift och trycker på sista raden. Allt mellan första och sista raden markeras då. Men det är väl samma som i iTunes för WIndows?

Tack Andy o Michael för hjälpen!! Underbart

Jag tycker en bra början om man är lite ovan är att se de videos som finns på Apples hemsida.

Apple - Mac

Det finns en massa, om allt från finder till iPhoto, iTunes etc. iofs på Engelska, men det krävs inte direkt ngn universitetsexamen för att hajja här.

1
Bevaka tråden