Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisera kontakter med mappar och undermappar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-07 18:07

Hej
Jag har stött på patrull som varken teknikern hos min leverantör av mac datorn, leverantören av mjukvaran (Microsoft) eller den medarbetare på Mac World jag talade med, kan lösa.

I mitt företag arbetar jag i flera olika projekt och inom varje projekt har jag fyra delprojekt Jag har mycket kundkontakter och vill kunna organisera mina kontakter i mappar och undermappar.

Jag har även en historik på cirka 80 projekt, vilket innebär att jag måste ha 320 mappar (eller grupper som de kallas i Entourage) som ligger och skvalpar i en enda lång lista utan struktur i min adressbok. Skitjobbigt. Jag vill kunna organisera det i mappar och undermappar för att få en bra överblick. Och enkelt kommunicera med personer i olika undermappar

I Entourage får jag inte detta att fungera. Vet någon hur man kan få detta att fungera eller om det finns ett annat program som löser detta?

Problemet måste vara mycket vanligt. Varje säljare som har ett gäng marknader och produkter eller kundansvarig på en byrå, eller marknadsansvarig måste ha samma behov.

Hälsningar

Mårten

Det finns två sätt att betrakta det här på, antingen att du måste anpassa verktyget till ditt arbetssätt, eller kanske att du måste anpassa arbetssättet till verktyget.

Jag tror att du ska börja fundera på det senare, åtminstone om du vill fortsätta jobba med Entourage som huvudverktyg.

En grupp i Entourage kan bestå av antingen personer, eller grupper, vilket gör att du i princip kan skapa sammansatta grupper, från enklare undergrupper. Kombinerat med ett vettigt namnschema bör du kunna få en bra sortering och sökmöjlighet (vilket alltid är A och O när det gäller lite större datamängder).

I Entourage kan du ju även jobba med kategorier och sparade sökningar. Så låt säga att du skulle tagga avslutade kategorier med t.ex. en kategori "historiska", så kan du ha en sökning som väljer önskade saker, men som filtrerar bort historiska.

1
Bevaka tråden