Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsmacpub i Umeå 2009

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-12-30 08:56

Jag tror det blir mäktigt.

lufra är peppad som vanligt ser jag

Jag kommer tyvärr inte ikväll, men kommer gärna nästa gång!

Ok, då har jag rensat ut svikarna och de frågetecken som inte svarat och vi har denna lista:

  1. staed

  2. samul

  3. MatsOlov

  4. lufra

  5. Adrian B

  6. Narogh

  7. Kemppe

  8. Leftrustle

  9. Marcus K

Den hårda kärnan

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-30 17:43

Jag är nu på plats, sitter ute i puben med en trapist.

therapist?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-30 17:52

Presis, hjälpte en windowsanvändare precis innan jag åkte, behöver något lugnande.

Tack för ikväll. Ses den 27:e?

Tack för en trevlig kväll. Ser fram emot en evntuell vaka/frukost i januari.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-30 23:40

Tack för trevlig samvaro, morgonmys den 27

Tack för denna gång. Trevligt gäng som vanligt, men visst vore det kul om vi kunde ragga ihop lite fler ansikten. Båda gamla synder och nya bekantskaper.

Här är min bild från kvällen, Samuel tog lite bättre bilder förstås, antar att de kommer så småningom.

  • Medlem
  • 2009-12-31 17:56

Jag får skämmas som vanligt. Det kom viktiga saker emellan. Hoppas ni hade det fint, och att vi gör ett nytt försök sent i januari!

God I crave those burgers.

  • Medlem
  • 2010-01-01 16:44

Bilder från MacPub:en!

Så det ser ut att bli onsdagen den 27 januari som Apple håller nästa mediaträff där "tableten" ska presenteras, enligt alla rykten.

Därmed blir det torsdagen den 28 januari som vi i så fall skulle träffas för frukost och videoström, om vi ska göra det. Frågan är hur vi genomför det och vilka som tänker komma i så fall.

Mitt drömscenario är att vi skulle träffas på ett hotell i stan och kunna förse oss av en god hotellfrukost och gå in i något rum där vi kan sitta och äta frukost tillsammans samtidigt som vi ser videoströmmen via projektor eller på stor tv.

Detta scenario är dock förknippat med en del frågetecken:

1) Finns det någon sådan lokal på något hotell i Umeå där det är genomförbart och hotellet går med på det?

2) Vilka skulle komma på det och är beredda att betala för det (se nästa punkt)?

3) Detta kommer antagligen att kosta pengar utöver själva frukosten, i alla fall om man ska få ett eget rum att sitta i, och det ställer ju till det en del. Då måste vi nästan ha bindande anmälningar i förväg, för att inte några få stackare ska sitta och dela på en hög avgift.

Vad säger ni andra, är det värt besväret att ordna detta eller ska vi bara träffa veckan efteråt på Rött och snacka om vad som lanserats?

Måste nog, tyvärr, rösta på att träffas några dagar senare, eller kvällen den 28:e. Kan nog inte vara från jobbet på morgonen sådär...

Jag är ju kass på det här med mornar. Jag väntar med beslut. Bordlägges eller nåt sånt. För min del

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-07 20:56

Jag är för morgonmöte.

Ok, lite svalt intresse alltså, förutom MatsOlov.

Vi behöver ju inte ta en morgon träff denna gång, vi kan planera det lite längre och ha ett i samband med WWDC, då det förhoppningsvis inte är -30 ute

Men om vi inte har en morgonträff, ska vi ha en kvällsträff redan torsdag den 28 i så fall?

Någon vaka känns inte aktuell i alla fall, även om det kanske är en historisk produkt som lanseras...

Jag röstar för en snabb öl den 28:e. Med någon dator så man kan detaljinspektera det nya.

Jag bjuder på en öl till den som kan fixa en iSlate till den 28:e i så fall

Äsch då, den 28:e ska jag på "föräldraråd" på dagis, så i så fall dyker jag nog upp senare, framåt åtta-tiden.

En öl den 28:e kunde nog vara trevligt. På Rött kanske, tillochmed? Med middag?!

Fast det var ju en höjdare även på Bishops, men det är ju så sjukt långt dit

Edit: Eller ska man ta nån dag senare så att även herr Adrian kan vara med?

Näe byt inte dag bara för min skull, jag kan släntra in i efterhand. Det är ju en viss poäng att träffas dagen efter faktiskt när nyheten fortfarande är riktigt färsk och alla befinner sig lyriska i Apples RDF

Rent kulinariskt så slår Bishops burgare allt på menyn hos Rött, men å andra sidan är Rött lite mera avslappnat, man behöver inte boka bord och hålla på. Det blir väl några kronor billigare där dessutom.

Vilket som funkar nog för mig.

28:e siktar vi på.

Rött har jag aldrig varit på, så gärna för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-08 13:43

Rött 28/1 låter bra även om jag inte är såå peppad inför iSlate/Tablet/Pad/Etch-a-sketch men man får väl se. Steve kanske trollar igen

Bevaka tråden