Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm på iPhone slockar vid samtal?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skärmen på min iPhone slocknar när jag pratar i telefon och jag blir tvungen att skaka eller trycka på homeknappen eller annan sidoknapp för att skärmen ska gå igång igen. Ska det vara såhär? Beror det på någon inställning?

Alla iPhones har den här inställningen, Den må vara irriterande men tydligen är den till för batterisparande

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-10 23:04

Telefonens skärm ska bara slockna när man är tillräckligt de två sensorerna som sitter vid högtalaren. Slocknar den ändå, och inte vaknar - så är det ngt fel på luren...

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-10 23:06

@johniewebdesign, jag tycker denna funktion är jättebra, annars trycker man bara på en massa knappar när man har den mot kinden

@davoood, om jag förstod rätt så är det det att din telefon inte startar skärmen efter att du tar bort den från örat?
kolla så att du inte har smuts framför sensorerna som sitter på framsidan bredvid den lilla högtalaren som man lyssnar ur när man inte använder headsetet

@thor Håller absolut med dig, men ibland kan det vara extra svårt att få fram bilden igen. Som Davoood säger, man måste skaka den hej vilt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-11 09:52
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

@thor Håller absolut med dig, men ibland kan det vara extra svårt att få fram bilden igen. Som Davoood säger, man måste skaka den hej vilt.

Vissa skal som täcker delar av framsidan (där sensorerna sitter) kan ge konstiga problem. Så se till att det är fritt på båda sidor om högtalaren.

1
Bevaka tråden