Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel laggar var 10e sekund!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2010-01-10 18:23

Tjenare

Jag har en jailbreekad 3GS sen i Augusti och nu har mina spel börjat lagga. När jag tex kör ett bilspel så förslöar allt sig i ett par sek för att sedan återgå till normalt. Detta är mycket irriterande och gör så att vissa spel inte går att använda alls. Spelen är ifrån appstore, alltså inte någon crackad version eller något sådant. Så vad kan problemet vara? Det har varit så här i några veckor och har inte tappat den eller något sådant. Har provat soft reset men det har inte hjälpt och vill helst inte göra en total återställning!

MVH

Vad har du för jailbreak-apps installerade?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2010-01-10 18:47
Ursprungligen av theplague:

Vad har du för jailbreak-apps installerade?

Menar du cydia apps? jag har cydia apps också såklart, inga spel dock men mina spel ifrån appstore laggar. Det gjorde dem inte för några veckor sen

Ursprungligen av anteup:

Menar du cydia apps? jag har cydia apps också såklart, inga spel dock men mina spel ifrån appstore laggar. Det gjorde dem inte för några veckor sen

Ja, samt ev andra jailbreak apps som du installerat på annat vis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 23:16

Helt klart så är det något som närmar sig en kernel panic / får din CPU att gå i spinn.
Har du Push aktiverat?
Har du kört en reset med Home+Power button i 10 sekunder?

Ursprungligen av FreddeB:

Helt klart så är det något som närmar sig en kernel panic / får din CPU att gå i spinn.
Har du Push aktiverat?
Har du kört en reset med Home+Power button i 10 sekunder?

Han skriver ju att han gjort en Soft Reset här http://www.99.se/1860120-post1.html så det får man ju lita på...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 11:06

Wow, so sorry plague....

Kan du lista vad du installerat från Cydia så skall det nog gå att lösa. Status Notifier och Winterboard är typiska gangsters vad gäller lag, kolla även vilka Mobile Substrate:s du har installerade och disabla en i taget. Ser du ingen skillnad så återstår egentligen bara en återställning som NY telefon

  • Medlem
  • sthlm
  • 2010-01-11 16:03
Ursprungligen av FreddeB:

Wow, so sorry plague....

Kan du lista vad du installerat från Cydia så skall det nog gå att lösa. Status Notifier och Winterboard är typiska gangsters vad gäller lag, kolla även vilka Mobile Substrate:s du har installerade och disabla en i taget. Ser du ingen skillnad så återstår egentligen bara en återställning som NY telefon

Jag har status notifier och winterboard installerat sedan en massa skit i winterboard. Även dessa program:
Cydelete
Cydget
Lock calender
Proswicher
Quick dismiss Safari download manager
Bosspaper
Ontop
Mxtube
iBroke
Flashlight
Quicklock
Macman (spel)
ifile
Gpsphone
och som sagt status notifier och winterboard

Det var nog allt!

Ursprungligen av anteup:

Jag har status notifier och winterboard installerat sedan en massa skit i winterboard. Även dessa program:
Cydelete
Cydget
Lock calender
Proswicher
Quick dismiss Safari download manager
Bosspaper
Ontop
Mxtube
iBroke
Flashlight
Quicklock
Macman (spel)
ifile
Gpsphone
och som sagt status notifier och winterboard

Det var nog allt!

De jag har markeratkan var sådant som stör prestandan. Har det fungerat bra tidigare bör tänka ut vad du installerat sist som kan vara boven.
Ontop och iBroke vet jag inte vad det är - vad är det för apps?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2010-01-11 17:52
Ursprungligen av theplague:

De jag har markeratkan var sådant som stör prestandan. Har det fungerat bra tidigare bör tänka ut vad du installerat sist som kan vara boven.
Ontop och iBroke vet jag inte vad det är - vad är det för apps?

Ontop är en webläsare som inte går att köra i landskapsläge, skön om man ligger i sängen. iBroke är en skoj grej bara som man kan visa sina vänner. När man slidar och kommer till skärmen med ikoner (vet inte vad det kallas) och trycker på något så börjar det spraka och låta som om telefonen gått sönder. Proswitcher och statusnotifier är dem jag installerat senast. Ska testa att ta bort dem när jag får tillgång till trådlöst internet.

Ursprungligen av anteup:

Ontop är en webläsare som inte går att köra i landskapsläge, skön om man ligger i sängen. iBroke är en skoj grej bara som man kan visa sina vänner. När man slidar och kommer till skärmen med ikoner (vet inte vad det kallas) och trycker på något så börjar det spraka och låta som om telefonen gått sönder. Proswitcher och statusnotifier är dem jag installerat senast. Ska testa att ta bort dem när jag får tillgång till trådlöst internet.

Ja, då ska de jag frågade om inte ha med saken att göra.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2010-01-12 10:48

Jag tog bort lite saker som du sa och det har faktiskt hjälpt! Nu är det ett "pytte" lagg så att säga som knapps märks av så det är bra nu!

Tack så mycket för hjälpen alla!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 18:38

OT: Safari fungerar utmärkt i sängläge om du installerar SBSettings tillägget "Rotation Inhibitor"

1
Bevaka tråden