Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-27 19:29
Ursprungligen av henke21:

Vaa!!! Inte ens widescreen?

Det kan ha med eBook delen att göra, mer än videodelen.

Känns som en blandning mellan min Macbook Pro och iPhone. Med andra ord inget köp för min del. Men hur cool som helst dock.

Face it PeeMan, det blir inga macar presenterade idag. Detta är iPads dag.

Engadgets liveblog ballade ur helt för mig.

Welcome to the Apple Store - Apple Store (U.S.)
Räkna inte med något nytt som går att beställa idag via AppleStore i alla fall.

Jag är väldigt sugen. Det enda som kan förstöra nu är priset.

Det här är inte en Macbook-ersättare. Jag förstår inte varför någon förväntade sig det. Det här är Apples svar på Netbooks.

Ok, jag har hittat ett användningsområde för iPad som inte min Macbook eller iPhone är optimerad för.
DVD spelare i bilen för ungarna.Hoppas priset hamnar runt 2000:- så köper jag den.

Jaha, då har de börjat göra egna chip igen

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 19:29

Applestore är inte nere, innebär det att den inte släpps i dag?

Ursprungligen av MatsOlov:

Applestore är inte nere, innebär det att den inte släpps i dag?

Antagligen.

0,68kg
1,27cm tjock

Vågar inte gå och lägga mig, ska beställa två stycken. En till frugan och en till mig! Måsta man sitta och trycka på refresh hela natten nu? :S Om jag inte fått beställa en blir det sura miner här när hon kommer hem....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-27 20:46
Ursprungligen av crownswe:

Vågar inte gå och lägga mig, ska beställa två stycken. En till frugan och en till mig! Måsta man sitta och trycka på refresh hela natten nu? :S Om jag inte fått beställa en blir det sura miner här när hon kommer hem....

Bra make!

Ursprungligen av Eva:

Bra make!

..."en lydig man är en lycklig man"...så är det

En månads standby.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:33

Processorn är en 1 GHz Apple A4.

Exakt vad skulle det vara?

Så jag antar att ryktena som följde deras köp av P.A. Semi var sanna. De kör hårt på en egen processor nu.

Jag tycker Apples batteritider brukar stämma rätt bra med verkligheten...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:34

Haha, den skalar faktiskt upp alla iPhone-program. Det var så enkelt.

Verkar inte ha nån webcam?
Konstigt.

Altså jag har suttit här och funderat ut varför jag skulle vilja ha en sånn här... Det är nästan så att jag letar efter något för att jag vill ha den, när jag egentligne inte vill ha den, haha.

Scott Forstall måste ha jobbat som försäljare tidigare förresten, han är nästan duktigare än Steve på att sälja in något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:37

Men ... som jag befarade. Den är låst, det är App Store som regerar, det är samma sätt att handskas med program som på iPhone.

Å andra sidan är något lite konstigt. Normalt sett talar de om siffror i 10-15 min, sen kör de små uppdateringar av befintliga produkter och sen kommer något stort. Showen brukar vara 1,5 h. Nu har det bara gått en halvtimme och de har redan berättat om den stora iPaden och är redan på demon från tredjepart. Något mer stort måste vara på gång.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-01-27 19:40
Ursprungligen av Rajje:

Men ... som jag befarade. Den är låst, det är App Store som regerar, det är samma sätt att handskas med program som på iPhone.

Å andra sidan är något lite konstigt. Normalt sett talar de om siffror i 10-15 min, sen kör de små uppdateringar av befintliga produkter och sen kommer något stort. Showen brukar vara 1,5 h. Nu har det bara gått en halvtimme och de har redan berättat om den stora iPaden och är redan på demon från tredjepart. Något mer stort måste vara på gång.

De kommer snacka mycket om OS 3.2 eller ev. OS 4.0 till iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:41
Ursprungligen av Rajje:

Något mer stort måste vara på gång.

Nej, förresten. Om jag ska vara ärlig tror jag att resten av timmen kommer att vara speldemon och liknande ...
Men vi får nog se ett litet one more thinng. Nån liten sak men som ändå är viktig. Kanske blir det 3G-uppkoppling, kanske blir det själva iWork eller iLife eller nåt för den.

Eller förresten - iom iWork.com har man ju redan iWork på den här.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-27 19:39

Nu verkar det mesta live feed sidorna lagt av...

Ursprungligen av Jetwash:

Nu verkar det mesta live feed sidorna lagt av...

engadget funkar för mig. De skriver inte så mycket, de demar ju bara spel å grejjar nu.

Ursprungligen av Jetwash:

Nu verkar det mesta live feed sidorna lagt av...

Även 99.se är lite seg idag.

Ursprungligen av Jetwash:

Nu verkar det mesta live feed sidorna lagt av...

Gizmodo Liveblog funkar fint

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-27 19:41

Det man sett hittills är alltså "bara" en förstorad iPhone, hmm ....

Jag släpar med mig en i7 / M280GTX på fyra kilo eftersom min macbook inte orkade mer, och den är inte så praktiskt att ta upp på flyget. iPhonen min är lite liten att läsa på, och skriva är inget kul. Denna blir perfekt för att ta upp på resan, eller ha i handen när man föreläser! Alla som undrar "vd ska man med denna till" har uppenbarligen aldrig knatat runt med en netbook med taskig prestanda och ful design. Denna äger en netbook vilken dag som helst!!!

Jag sålde av min netbook och min sony reader för att jag räknade med en ipad. Chansade rätt! Hurra!!!

Som någon skrev på twitter: "This is just a big-screen Ipod Touch. Why should I buy this crap?"

Bevaka tråden