Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event 27 januari 2010: "Come see our latest creation"

Tråden skapades och har fått 1297 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-27 19:43

Jag tycker det är ganska skönt att iPad verkar bli en produkt som är totalt ointressant för mig, då kan jag lätt skippa ha-begäret...det existerar ju inte alls.

Ge oss nu info om iPhone OS 4.0!

Undar om den kommer döda försäljningen av Macbook Air helt och hållet.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Undar om den kommer döda försäljningen av Macbook Air helt och hållet.

Icke. Macbook air är trots allt en dator. Det här..... är ju bara en jams-produkt....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-27 19:44

Det ser inte så smidigt ut att spela på en så pass stor enhet.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-01-27 19:44

inga applestore nere...inget nytt som är klart?

Den är ju läcker och fin och så... Men jag väntar fortfarande på den där "Aha!"-grejen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:45

Det visar sig nog why man should buy this crap. Nånting mer med den måste det vara.

Konstigt nog verkar det inte bli något stort system för tidningar och böcker - i stället visar de New York Times som har gjort en App helt enkelt för sin tidning ... Lite tråkigt.

Varför Apple. Varför.

Hur fan ska man kunna använda den på flyg eller tåg? Inget stöd bakom, den kan ju inte ligga i knäet, då får man ju böja sig över den. Man får väl lägga upp fötterna på stolen framför och lägga Paddan i knäet så att man får en bra vinkel på skärmen.

Ursprungligen av Mattias A:

Hur fan ska man kunna använda den på flyg eller tåg? Inget stöd bakom, den kan ju inte ligga i knäet, då får man ju böja sig över den. Man får väl lägga upp fötterna på stolen framför och lägga Paddan i knäet så att man får en bra vinkel på skärmen.

Tillverkarna av tillbehör hurrar, det kan jag lova dig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-27 20:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Tillverkarna av tillbehör hurrar, det kan jag lova dig

haha den var bra

den är en förstorad iPod Touch. iPhone kan man ju ansluta överallt. Tyckte de kunde klämma in 3G. Nu väntar jag på macbook uppdatering

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-27 19:50
Ursprungligen av Mattias A:

Hur fan ska man kunna använda den på flyg eller tåg? Inget stöd bakom, den kan ju inte ligga i knäet, då får man ju böja sig över den. Man får väl lägga upp fötterna på stolen framför och lägga Paddan i knäet så att man får en bra vinkel på skärmen.

Räkna med att några fabriker i Kina håller på att pressa tillbehör precis nu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-27 19:47

Brushes såg trevligt ut.

Ursprungligen av joakimo:

Brushes såg trevligt ut.

Ja det såg onekligen läckert ut.

Kan man ringa på den? Förmodligen inte men annars får man väl köra headset. Svår att hålla med en hand....
Grattis iPod Touch ! Du har fått en tjock halvretarded lillebror!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 19:50

Ser ut som det är enda nyheten idag, men mycket stort !

Känns som om det bara blir rätt pris så kan den plocka marknad från PSP och DS som spelplatform..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-27 19:51
Ursprungligen av J THOMAS E:

Känns som om det bara blir rätt pris så kan den plocka marknad från PSP och DS som spelplatform..

En portabel spelenhet tycker jag ska ta liten plats. Utrymmet den tar upp i en väska ska vara obetydligt.
Denna är lite för stor för detta känns det som.

Detta är en spelkonsol. Som man kan göra annat på också. Den ersätter ingen annan produkt - MacBook t.ex. - utan är en extrapryl för konsumister med privat budgetöverskott. En underbar leksak, men ingenting för mig dock.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-01-27 19:54
Ursprungligen av Zimmerman:

Detta är en spelkonsol. Som man kan göra annat på också. Den ersätter ingen annan produkt - MacBook t.ex. - utan är en extrapryl för konsumister med privat budgetöverskott. En underbar leksak, men ingenting för mig dock.

Det är verkligen ingen spelkonsoll, ytterst få spel som kommer funka bra när det bara är en touchscreen.

Ursprungligen av Jawo:

Det är verkligen ingen spelkonsoll, ytterst få spel som kommer funka bra när det bara är en touchscreen.

Det är därför iPhone sopar mattan med PSP och NDS just nu?

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-01-27 20:15
Ursprungligen av crownswe:

Det är därför iPhone sopar mattan med PSP och NDS just nu?

På vilket sätt gör den det menar du?

Ursprungligen av Jawo:

På vilket sätt gör den det menar du?

På vilket sätt gör det det INTE?

Fakta 2009:

Nintendo DS sett en halvering av vinsten under det senaste kvartalet. Från 133 biljoner Yen året innan till 64 biljoner för samma period i år. (IDG)

”Om vi inte tydligt kan visa våra kunder varför de ska betala massa pengar för att spela på Nintendos hårdvara med Nintendos mjukvara och därmed välja bort spel på mobilen eller iPhone så är vår framtid mörk" - Satoru Iwata, chef för Nintendo (IDG)

The Journal citerar researchföretaget DFC Intelligence som säger att handhållna spelkonsoler som Nintendo DS och Sony PSP har nått ett maxtak. Företaget tror vidare att Apple kommer vara ledare inom handhållna spel inom de närmsta fem åren med en ökning i omsättningen från 46 miljoner dollar 2008 till mer än 2,8 miljarder dollar år 2014.

Apple själva skröt senast på ett event i september att de då hade 21 179 spel (med allt från titlar som Tetris, The Sims 3 och Metal Gear Solid, Red Alert, madden Football etc) och underhållningstitlar tillgängliga i deras Appstore, jämfört med Nintendos 3680 och Sonys 607.

EA Games säger sig generera störst vint på iPhone jämfört med övriga handhållna format. (EA USA).

Min DS och PSP samlar damm sedan iphone kom ut. Mycket bättra med typ Civilization revolution på iPhone än på DS, bättre varianter av COD på iPhone etc....

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2010-01-27 21:52
Ursprungligen av crownswe:

På vilket sätt gör det det INTE?

Fakta 2009:

Nintendo DS sett en halvering av vinsten under det senaste kvartalet. Från 133 biljoner Yen året innan till 64 biljoner för samma period i år. (IDG)

”Om vi inte tydligt kan visa våra kunder varför de ska betala massa pengar för att spela på Nintendos hårdvara med Nintendos mjukvara och därmed välja bort spel på mobilen eller iPhone så är vår framtid mörk" - Satoru Iwata, chef för Nintendo (IDG)

The Journal citerar researchföretaget DFC Intelligence som säger att handhållna spelkonsoler som Nintendo DS och Sony PSP har nått ett maxtak. Företaget tror vidare att Apple kommer vara ledare inom handhållna spel inom de närmsta fem åren med en ökning i omsättningen från 46 miljoner dollar 2008 till mer än 2,8 miljarder dollar år 2014.

Apple själva skröt senast på ett event i september att de då hade 21 179 spel (med allt från titlar som Tetris, The Sims 3 och Metal Gear Solid, Red Alert, madden Football etc) och underhållningstitlar tillgängliga i deras Appstore, jämfört med Nintendos 3680 och Sonys 607.

EA Games säger sig generera störst vint på iPhone jämfört med övriga handhållna format. (EA USA).

Min DS och PSP samlar damm sedan iphone kom ut. Mycket bättra med typ Civilization revolution på iPhone än på DS, bättre varianter av COD på iPhone etc....

Att din DS och PSP samlar damm har nog mer att göra med att man alltid bär med sig sin telefon än att iPhone har bättre spel.
iPhone kanske spöar PSP och DS rent försäljningsmässigt (orkar inte kolla upp källor) men det gör inte iPhone till en bättre spelkonsoll.

iPhone har en helt annan typ av spel än PSP och DS och är en helt annan typ av (spel)maskin. Att säga att iPhone spöar DS och PSP är lika relevant som att Wii spöar 360 samt PS3.
Jag vågar dessutom gissa (men orkar inte kolla upp) att DS/PSP spel har högre andel bra betyg än iPhone.

Detta har dock inget med iPad att göra.

iPhone må enligt vissa vinna över DS/PSP, men det gör den enbart för att man alltid bär den med sig. Den har inte bättre spel, grafiken är inte bättre (DS borträknad) och kontrolleringsmöjligheterna är inte bättre. Men man bär den alltid med sig. Således spelar man mer på den än på DS/PSP.

iPad kommer man förmodligen inte alltid bära med sig, även om man skulle det är det inget som man enkelt sliter fram och spelar på i 5min.
Den för stor.
Att enbart ha touchkontroll, dessutom på en mycket större yta är inget som andas succé.

Ursprungligen av Jawo:

Detta har dock inget med iPad att göra.

iPhone må enligt vissa vinna över DS/PSP, men det gör den enbart för att man alltid bär den med sig. Den har inte bättre spel, grafiken är inte bättre (DS borträknad) och kontrolleringsmöjligheterna är inte bättre. Men man bär den alltid med sig. Således spelar man mer på den än på DS/PSP.

iPad kommer man förmodligen inte alltid bära med sig, även om man skulle det är det inget som man enkelt sliter fram och spelar på i 5min.
Den för stor.
Att enbart ha touchkontroll, dessutom på en mycket större yta är inget som andas succé.

iPhone har bäst hårdvara sett till grafik och processor (ARM 1170 istället för PSP:ns iPT 640). I terorin skulle en iPhone kunna emulera en PSP, en 3Gs tickar i 600 mhz på en modernare plattform, och har 256 MB RAM (mot PSP:s ynka 64). Därför går det inte att jämföra med wii, eftersom den hårdvaran är sämre än 360 och PS3, medan iPhone är mer kraftfull än PSP och NDS.

Kontrollmöjligheterna är kanske bättre på NDS, men PSP:n är helt usel i det avseendet. Med accelerometer och touch är iPhone kanske jämförbar med wii i det avseendet. men vill du emulera Playstation och Amiga eller liknande kanske det är bättre att satsa på en iControlpad så du får knappkontroller till din iPhone. Men till strategispel är iPhone överlägsen PSP.

Många spel till iPhone håller inte måttet, och många finns till både PSP och iPhone. Men iPhone får just nu fler stortitlar och unika spel, och har fått med i stort sett samtliga stora speltillverkare. Så räknar vi riktigt stora spel av hög kvalitet ligger PSP i lä. Även om de med PSP GO försöker efterlikna Apple.

Men jag håller med om att ipad:en inte kommer att konkurrera ut bärbara spelkonsoller.

Okej. Jag TROR att det här är en produkt som farsan (66 bast gammal) kan ta till sig. Hemma skriver han mest mail, surfar, lyssnar på itunes och läser pdf-er...... men...... Han har ju sin svarta macbook....

På jobbet kör han MacPRO, ta fram en ny sånn så kanske det tar fart på gubben, haha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:51

Ah, vilket tråkigt namn...
jag instämmer med MatsOlov, HOPPAS den visar sig kunna något mer. En förvuxen men på samma gång strippad iPhone...?

Nu mer än någonsin tycker jag att den borde haft en eInk display för att ha en egen nisch.

Edit: fan 10 timmars batteritid..... det lär ju till och med som vanligt vara i överkant.
"eInk, eInk, eInk!"

Edit2: som jag ser det har den bara tagit bort den lilla irritation som pilligheten hos iPhone/iPod Touch kan frambringa. Inget som motiverar en helt ny produktlansering i mina ögon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 19:51

Nu när de visar Brushes, faller det lite mer på plats.
En förvuxen iPhone är inte så "bara". iPhone OS är väldigt kompetent och man kan i princip göra vad som helst med det. Det har bara blivigt så pyttigt för att det körs på en pyttig skärm. Nu när det släpps fritt på denna stora skärm kan man i princip skapa vikla program och funktioner som helst till den. Förr eller senare kommer iPad att ha alla nödvändiga program precis som Mac OS X.

Det enda stora som begränsar är det där med filsystemet och sen låsningen till App Store. Vi lär inte få se något VLC och liknande till den tyvärr ...

Ursprungligen av Rajje:

Det enda stora som begränsar är det där med filsystemet och sen låsningen till App Store. Vi lär inte få se något VLC och liknande till den tyvärr ...

Det är just där det fallerar för mig... Om det nu inte kommer något annat "spännande".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 19:56
Ursprungligen av Capeman:

Det är just där det fallerar för mig... Om det nu inte kommer något annat "spännande".

Mac Mini är bäst som media ! !

Helt öppen !

Bevaka tråden