Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS får dålig batteritid med exchange/push

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ungefär så länge räcker mitt batteri också.

Jag har testat att spela video, vilket ska ge 10 timmars batteritid. Använder samma inställningar som apple, och har en video från iTunes store. Testade i ungefär 3 timmar och extrapolerar till 8 timmars batteritid.

  • Medlem
  • 2010-01-28 16:07

Nu har jag installerat min nya iPhone 3GS och testat lite. Det är dag och natt.

På min felanmälda var batteriet närmare 20% efter någon timme (1,5) användning och 5-6 timmar standby. Den klarade knappt en arbetsdag med andra ord. Detta med Wifi av, blåtand av, push på mail/kontakter/kalendrar. Min nya har i skrivande stund 64% av batterier kvar efter 2.16h use, och 17.26 timmar standby. Wifi av, blåtand av, push på mail/kontakter/kalender. Jag är toknöjd igen.

Men det är ändå inte utan viss orolighet inför framtiden: tar batterierna i iPhone så lätt stryk att de tappar så mkt kraft efter redan sex-sju månader?

  • Medlem
  • 2010-01-28 16:10

Finns det något vi kan tänka på för att underhålla våra iPhones?

Vad jag har läst mig till gällande batterierna verkar de må bäst av att småladdas hela tiden (apple rekommenderar att man låter dem gå en full cykel 1gg/mån). Något annat vi kan tänka på?

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-01-28 17:21

Min fungerar mycket bättre. 21% batteri kvar efter 33 timmars standby och 3.5h användning. 3GS med allt på - Wifi, 3G, push på mail, kalender, kontakter, utom Bluetooth.

Min förra 3G fungerade ungefär lika bra, den var då nästan 1.5 år gammal.

  • Medlem
  • 2010-01-29 11:55
Ursprungligen av Ola:

Min fungerar mycket bättre. 21% batteri kvar efter 33 timmars standby och 3.5h användning. 3GS med allt på - Wifi, 3G, push på mail, kalender, kontakter, utom Bluetooth.

Min förra 3G fungerade ungefär lika bra, den var då nästan 1.5 år gammal.

Mycket bättre?

Min ligger nu på 4.24h användning och 36h standby. Batteriet på 30%. Ungefär samma alltså. Detta är förhållanden jag finner acceptabelt.

Hoppas att det håller i sig. Eftersom mitt förra batteri gav upp på mindre än ett halvår är det ju inte för inte att man är orolig för att man precis lagom till att garantin gått ut åter sitter med ett slut batteri.

Bevaka tråden