Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone eller inte?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Min mobil har varit skruttig ett tag och jag behöver köpa en ny. Jag har Telia2 abonemang. Inget mailkonto. Det jag har sitter i min iMac och kör med Comhem.
Jag har två frågor .
1)
Skall jag köpa iPhone kontant eller inte. Min förra mobil köptes kontant så jag betalar bara 0.49 öre minuten för samtal. Använder inte telefon mycket alls.
Jag var in i två affärer och dom överöste mig med abbonemangförslag så jag storknade. Dom var desperata och menade att man var en idiot om man köpte kontant. Förmodligen för att dom tjänar pengar på abbonemanget.

2)
Måste jag beställa ett nytt mailkonto från Comhem till iPhone eller kan jag använda det som redan sitter i min iMac.
Tack för svar.:):)

2) ditt mailkonto syncas med iPhonen, som kopierar över inställningarna.

Alternativ B är att du skapar ett IMAP Gmail-konto.

Har du pengar är det alltid billigast att betala och slippa bindningstider etc.
Kommer det en ny till sommaren säljer du enkelt din 3GS (köp INTE 3G, fast den är på "REA")
och köper nästa generations....

Tack Goflorp för tipsen.
Jag tänkte att eftersom jag redan hade ett Comhem så var det enklast att ha allt på samma räkning. Men imap Gmail-är kanske bättre för iphone.
Bra tips för det var exakt vad dom försökte sälja till mig den gamla 3G när jag kollade båda.
Du menar om jag kan så skall jag vänta till sommaren och få det senaste. I den här branchen spottar man ut nya versioner stup i kvarten.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-30 00:38
Ursprungligen av Red-Snapper:

Tack Goflorp för tipsen.
Jag tänkte att eftersom jag redan hade ett Comhem så var det enklast att ha allt på samma räkning. Men imap Gmail-är kanske bättre för iphone.
Bra tips för det var exakt vad dom försökte sälja till mig den gamla 3G när jag kollade båda.
Du menar om jag kan så skall jag vänta till sommaren och få det senaste. I den här branchen spottar man ut nya versioner stup i kvarten.

3GS är den senaste versionen. Har en bättre kamera och är mycket snabbare. Apple har hittills släppt en ny iPhone varje sommar. Jag antar att i sommar kommer en ny version.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

3GS är den senaste versionen. Har en bättre kamera och är mycket snabbare. Apple har hittills släppt en ny iPhone varje sommar. Jag antar att i sommar kommer en ny version.

//Rob

Därav mitt tips om att skaffa 3GS om man vill ha en nu. Köper man 3G "på REA" åker man på en blåsning känner jag. Släpper de en ny till sommaren kan jag som student tåla att sitta med en "förra modellen" - jag har studentekonomi...
Men att sitta med förrförra modellen känns ju lite surt...

3GS har också kompass vilket är bra för kartprogram etc.
jag har t ex en stjärnkarta som känner av vinkeln och riktningen och visar stjärnhimlen just dit jag håller upp den. den här "visa himlen"-funktionen slås bara på när jag håller upp den över horisonten - så smart...
3GS är precis som Robo-X påekar mellan 1,5-2ggr snabbare än 3G, det känns allmänt som en rappare mobil...

Tack Robo-X Jag väntar in sommaren.
Godnatt.

Vad bra, men eftersom jag inte sitter i sjön och förmodligen kan använda min gamla till sommaren är det väl bättre att vänta tills den nya kommer. Det är ju bara ett halvår dit. Annars hamnar jag i det läget att den jag nu köper 3GS också kommer att bli en gammal version för fort.
Dessutom kanske man har åtgärdat fuktproblemstrulet som man läst om i olika trådar. Att sensorn till fuktindikatorn ligger så nära ytskiktet så den minsta lilla microdroppe av svett som bildas mellan öra och iPhone 3GS utlöser strulet.
Tack:):)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-31 01:21
Ursprungligen av Red-Snapper:

Vad bra, men eftersom jag inte sitter i sjön och förmodligen kan använda min gamla till sommaren är det väl bättre att vänta tills den nya kommer. Det är ju bara ett halvår dit. Annars hamnar jag i det läget att den jag nu köper 3GS också kommer att bli en gammal version för fort.
Dessutom kanske man har åtgärdat fuktproblemstrulet som man läst om i olika trådar. Att sensorn till fuktindikatorn ligger så nära ytskiktet så den minsta lilla microdroppe av svett som bildas mellan öra och iPhone 3GS utlöser strulet.
Tack:):)

Det är inget problem, de har satt dem där för att de ska vara lättillgängliga.

1
Bevaka tråden