Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra fotolabb i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-13 22:51

Jag behöver hitta ett fotolabb istockholm som kan framkalla, eventuellt senare kopiera, två Tri-X och en Kodacolor Gold. Tri-X är väl samma typ som T-Max? Och Kodacolor soppas med C-41, det är väl samma som dagens färgfilm?

Kolla in Crimson och deras Frontline

http://www.crimson.se/

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-14 07:08

Kolla in proffslabbet - www.prolabbet.se - de har alla tre processerna (C-41, C-6 och sv) vilket få labb har i dag..

  • Medlem
  • 2005-01-27 11:35

tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-09 09:38
Ursprungligen av sways:

Jovisst, men det hjälper föga om man ska framkalla film. Prolabbet har ingen framkallning sen två år tillbaka. Det är inte många kvar :'(:'(:'(. Bästa stället som gäller NU 2010 är [Team framkallning] på Maria Prästgårds gata 12, Sthlm. Det måste vara tillåtet att göra reklam för dessa sista kämpar

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-02-09 11:30

Einar: Team Framkallning och Crimson ligger ju rätt nära varandra. Finns det någon speciell anledning att välja den ena framför den andra? Har framkallat en del på Crimson, men är helt klart öppen för andra förslag.

Mattias L: De gör det billigare (3-dagars väntetid) utan att behöva köpa massa rabattkuponger. Inte helt fel. Och resultatet är bra. Det var länge sedan jag använde mig av Crimson. En gång i tiden gjorde de ju fina råkopior. Men det var när negativen belystes analogt--right-through-to-the-paper..

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-02-09 12:57

Tack. Tror att jag skall prova Team nästa gång.

Angående råkopior så valde jag det från Crimson för inte så länge sedan. Kände mig tråkigt lurad när jag såg bilderna och insåg att detta var de scannade bilderna som var utskrivna. Trist och slöseri med pengar/tid.

1
Bevaka tråden