Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styra iPhone från Macen?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag drog en halv timma på google för att hitta ett program som kan styra iphone från datorn?
Jag hade lite svårt och hitta sök ord men på "remote control iphone osx" hittade jag ändå inget...
Någon som vet om det finns ett sånt program som jag letar efter?

Tack på förhand

Edit: iphone 3G 3.1.2 jailbreak, osx 10.6.2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 13:35

Har ingen lösning på problemet, men ett Google-tips är att använda sökordet "mac" istf "osx" eftersom folk stavar det sistnämnda på så många olika sätt. Det korrekta är
"Mac OS X", men många skriver utan X eller skriver ihop det till "Mac OSX" eller "MacOS X", etc, men de flesta nämner åtminstone "Mac" någonstans.

Det har du alldeles rätt i, testade även med "mac" Hade varit riktigt skönt o t.ex. sms'a på datorn...

Kolla in ett program som heter "Chicken of the VNC"....
Control a jailbroken iPhone via VNC from a Mac or PC - Mac OS X Hints

Ursprungligen av CyberBoy:

Kolla in ett program som heter "Chicken of the VNC"....
Control a jailbroken iPhone via VNC from a Mac or PC - Mac OS X Hints

Tja! Tack för tipset, kommer åt iphone men kan inte styra? Hur gör jag?

Ser ut såhär:

om du skaffar en android telefon istället, tex nexus one så finns de ett bra program som blir en webbserver som du smsar genom.

Då bara startar du programmet på telefonen o går sedan in på tex: http://192.168.0.20:port i webbläsaren på din dator så kan du smsa med telefonen genom ett webbgrännsnitt

Ursprungligen av =JoNaZ=:

om du skaffar en android telefon istället, tex nexus one så finns de ett bra program som blir en webbserver som du smsar genom.

Då bara startar du programmet på telefonen o går sedan in på tex: http://192.168.0.20:port i webbläsaren på din dator så kan du smsa med telefonen genom ett webbgrännsnitt

Detta är en iPhone diskussion, att jag skulle byta bort en livsstil, som jag anser iPhone är, så är du heelt fel ute!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Tja! Tack för tipset, kommer åt iphone men kan inte styra? Hur gör jag?

Ser ut såhär:

Funkade inte det som stod i länken?

"In CVNC, setup a Connection Profile for your iPhone; make sure to map the middle and right click, also set Color to "thousands." Connect to your iPhone's IP address using the Connection Profile you just created (go to File » Open, instead of File » New to use a Connection Profile). Once connected, you click and drag just like using your finger (which is represented by a small cursor). Left click for clicking, middle click to lock screen (you can even drag-to-unlock), right click for home button. "

Ursprungligen av Capeman:

Funkade inte det som stod i länken?

"In CVNC, setup a Connection Profile for your iPhone; make sure to map the middle and right click, also set Color to "thousands." Connect to your iPhone's IP address using the Connection Profile you just created (go to File » Open, instead of File » New to use a Connection Profile). Once connected, you click and drag just like using your finger (which is represented by a small cursor). Left click for clicking, middle click to lock screen (you can even drag-to-unlock), right click for home button. "

Jag fick inte till det... Jag kan röra runt "cursor" men kan inte "klicka" på något... Även om jag går in i meddelande och trycker på adressfältet så fungerar det inte att skriva med tangentbordet... Vart och vad gör jag fel? Känns som om jag väljer fel under emulation?

Ser ut såhär just nu:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 16:14

Android? Är det inte den där lätt hackade virus mojängen som vännerna på Google skall försöka spöa Apple med? Muhahaha...

du bör installera vnc-servern från cydia ...

Ursprungligen av froynlaven:

du bör installera vnc-servern från cydia ...

Kanske bör läsa igen och kolla screenshot från wilhelmsson?

Jag vet inte om jag hänger med...

Men jag använder Veency, som finns i Cydia gratis

Kör med en demo-version av JollysFastVNC för att ansluta från Macintoshen till iPhonen, fungerar klockrent!

självfallet så installerade jag Veency från cydia, vad annars??!!

Får testa JollyfastVNC... Det fungerar bra för att t.ex. skriva sms/mail ?

Ursprungligen av wilhelmsson:

självfallet så installerade jag Veency från cydia, vad annars??!!

Får testa JollyfastVNC... Det fungerar bra för att t.ex. skriva sms/mail ?

Jo, men ingen har nämnt vilken server man kör på iPhonen i denna diskussion..

Jag vet ej, har inte testat det.

1
Bevaka tråden