Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes tvingar en att uppdater till 3.1.3 vid ny köpt iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag trodde jag hade bra koll på Jailbreak då vi skriver väldigt mycket om Jailbreak på våran sida. Men ett problem som jag helt missat är att om man har en ny iPhone som ska kopplas ihop med iTunes för första gången så tvingar iTunes en att uppdatera mjukvaran. Något man inte vill om man vill ha Jailbreak på telefonen.

Så problemet i punktform:
Ny eller återställd iPhone kräver iTunes för att starta.
iTunes kollar med Apples server efter senaste mjukvaran till iPhone.
iTunes kräver nu uppdatering och återställning av mjukvaran för att komma vidare.

De spelar ingen roll vilken version av iTunes man använder, eller om man använder Mac eller PC.

Någon som lyckats lösa de här problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 07:09

En ny iPhone har redan 3.1.3 från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 09:37

Lurigt på min ära, visst krävs iTunes för att aktivera telefonen men du skall aldrig tvingas in i en uppdatering till senaste fw för att aktivera. En skärmdump där detta nämns vore inte dumt /Freebo

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 10:32

Jag fick en ny iPhone för inte alls så länge sedan och kopplade in i min dator. Då bad iTunes mig att uppdatera då det fanns en ny mjukvara, nu ville ju jag jailbreaka så jag tryckte helt enkelt bort det. Sen valde jag nått liknande som påminn mig inte igen eller nått sånt.

Så jag känner inte igen ovanstående...

Zappe, fel, alla nyproducerade säljs med 3.1.3, men de säljs fortfarande gamla telefoner. Den här telefonen är redan Jailbreakad vilket gör att jag vet att den har 3.1.2.

Men hela problemet kommer vid aktiveringen av telefonen då iTunes inte ger något annat alternativ än att uppdatera.

Polaren fick med sig sin telefon igår kväll. Men ska se om jag inte kan få fram en print screen. Men för sakens skull, tro mig

Vi har testat 3 olika versioner av iTunes, 2 olika versioner av Mac OS och till och med windows XP.

Felet ligger inte i enheten eller i iTunes utan i den information som Apple skickar ut till iTunes första gången man ska starta en iPhone. Den informationen tvingar en att uppdatera..

Problemet verkar tämligen okänt, troligen för att alla nördar som oss redan har Jailbreak och en Telefon som är igång..

1
Bevaka tråden